Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Överklockningsproblem q9450, Striker II Formula

Permalänk
Medlem

Överklockningsproblem q9450, Striker II Formula

Hej Sweclockers!
Först vill jag säga att jag är nybörjare på det här och har nu börjat känna att jag vill snabba upp min gamla processor lite. Jag har googlat i timmar och läst FAQ:en och förstått mig på metodologin bakom överklockning, men tyvärr gick det inte lika smidigt i teorin som i praktiken. Jag lyckas nämligen inte få mitt system stabilt (datorn fryser, bootar ej upp eller blåskärm) i mer än ca 350 FSB, oavsett om jag kör minnen i linked eller unlinked och det spelar ingen roll vad jag har Vcore (har testat upp till 1.35) eller VDIMM på (har testat upp till 2.1). Jag har prövat att låsa fast diverse olika spänningar utan resultat. Det känns som att det måsta vara något enkelt som jag missar, men jag förstår inte vad.
Jag är inte ute efter någon monsterclock utan bara lite lätt till kanske 3.2 GHz. Nu undrar jag om någon vänlig själ kan förklara vad jag ska ändra på för att nå detta innan jag själv har förstört mitt system.

Mitt system:
Bios: Phoenix-Award, Revision 1101
Asus Striker II Formula
Intel Q9450 (8*333)
Kingston DDR2 2*2gb 800MHz minnen, 5-5-5-18
2*Geforce 9600GT

Dessa spännningar kan ändras på i bios:
CPU Voltage.....................Har provat upp till 1.35
CPU PLL Voltage...............Auto
CPU VTT Voltage..............Auto
Memory Voltage................Provat upp till 2.1
NB Core Voltage................Provat låsa på 1.35
SB Core Voltage................Provat låsa på 1.5
1.2V HT Voltage...............Auto
Bridge Vore Voltage...........Auto

CPU GTL_REF Ratio............Auto
NB GTL-REF Ratio...............Provat låsa på +20
DDRII Controller Ref Voltage.......Auto
DDRII Channel A Ref Voltage.......Auto
DDRII Channel B Ref Voltage.......Auto

System Clocks:
PCIEX16 3 Frequency: Normalt på 100MHz
PCIEx16_1 Z Frequency: Normalt på 100MHZ
SPP<->MCP Ref Clock: Auto