Permalänk

gtx460 SOC

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa ett GTX460 SOC eller PowerColor HD6870, vad tycker ni? Priset är nästan detsamma. Vilka fördelar har GTX460? Det ser ju grymt mycket snyggare ut, så är mest sugen på det :p. Det har väl även bättre kylning eller? Chassit jag kommer ha är ett stort luftigt CoolerMaster 690 II Advanced. Fast å andra sidan är 6870 redan likvärdig i stock och kan väl överklockas en hel del.. hmm

Gigabyte GeForce GTX 460 SOC review
Edit: hittade denna undersökning, nästan samma prestanda, jaja då är det väl hugget som stucket. kör nog på SOC'en

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beror nog på vad du ska spela mest känns det som. Prestarar bättre i wow och liknande än radeon kortet iallfall

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

SOC, då SOC-korten är gjorda med bättre komponenter och redan överklockade ganske "mycket" samt så är windforce-kylarna underbara rent ljudmässigt

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt SOC-kort igår och är mycket överraskad. Låter i stort sett ingenting även när man spelar och då dessutom 10% extra överclockat enligt anvisningar i nexus recension. Go for it säger jag. Mycket nöjd!