Skillnad på ljudnivå mellan dessa?

Permalänk
Medlem

Skillnad på ljudnivå mellan dessa?

Hej!

Dax att köpa en ny dator och det blir i detta format:

Det jag är ute efter en kraftfull dator med så låg ljudnivå som möjligt. Därför undrar jag det finns något annat nätaggregatet än ovan för att hålla nere ljudnivån? De jag tänker på är t.ex:

https://www.inet.se/artikel/6900301/be-quiet-straight-power-e... eller
https://www.inet.se/artikel/6909509/be-quiet-dark-power-pro-p... eller
https://www.inet.se/artikel/6909557/corsair-ax-750w-80-gold

Jag vill inte heller att luckorna ovan eller sidan monteras bort, så jag lade till en till fläkt (för framsidan). Finns det någon annat ställe att montera en extra fläkt (utöver de två som följer med R3 + den ovan)?

Tack på förhand!
Stich

Permalänk

Om du väljer ett nätagg från Corsairs AX serie, då får du ett av marknadens tystaste och bästa agg.:D

Skrolla ner till diagramet med ljudnivå.
Corsair Gold: AX850 Power Supply | silentpcreview.com

Det som du kommer att höra i din burk lär väl snarare vara grafikkortet.

Men om du inte kommer att köra Med dubbla grafikkort så kan du ha ett mycket mindre nätagg.
Ett helt system med ett GTX470 utan skärm, drar max.425 watt vid vägguttaget enligt swecs egen mätning.
http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Det innebär att den datorn vid 85% effektivitet, tar 360 watt från nätagget.
Jag skulle rekomendera Corsair 450VX, det är Seasonic byggt med låg ljudnivå och bra verkningsgrad.
Det gav 570 watt när Hardware secrets testade.:D
Corsair VX450W Power Supply Review | Hardware Secrets

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Du kommer få problem med GTX470 långt innan nätagget ger ifrån sig oljud. Köp ett vanligt tyst nätagg så kommer det överröstas av grafikkortet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Om du väljer ett nätagg från Corsairs AX serie, då får du ett av marknadens tystaste och bästa agg.:D

Skrolla ner till diagramet med ljudnivå.
Corsair Gold: AX850 Power Supply | silentpcreview.com

Det som du kommer att höra i din burk lär väl snarare vara grafikkortet.

Men om du inte kommer att köra Med dubbla grafikkort så kan du ha ett mycket mindre nätagg.
Ett helt system med ett GTX470 utan skärm, drar max.425 watt vid vägguttaget enligt swecs egen mätning.
http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Det innebär att den datorn vid 85% effektivitet, tar 360 watt från nätagget.
Jag skulle rekomendera Corsair 450VX, det är Seasonic byggt med låg ljudnivå och bra verkningsgrad.
Det gav 570 watt när Hardware secrets testade.:D
Corsair VX450W Power Supply Review | Hardware Secrets

Så den du säger är riktigt tyst är GOLD-varianten på Corsair. Men hur är den jag hade med i bilden, dvs från Corsair men är TX-varianten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Du kommer få problem med GTX470 långt innan nätagget ger ifrån sig oljud. Köp ett vanligt tyst nätagg så kommer det överröstas av grafikkortet.

Är det jag hade i bilden tillräckligt "tyst" då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Är det jag hade i bilden tillräckligt "tyst" då?

Det är inte standardkylaren på så det lär vara bättre även om inget test säger något om ljudbilden.
Ska du satsa på ett kort så köp inte 750w nätagg, på tok för mycket!

XFX Core Edition 650W - Inet.se
650w känns lite i överkant men det där är ett bra nätagg för liten peng, kostar mindre än Corsairs TX650w och har bättre komponenter än Be-Quiets modeller, Be-Quiet är bäst ljudmässigt iaf men du behöver nog inte oroa dig för att XFX agget ska låta allt för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det är inte standardkylaren på så det lär vara bättre även om inget test säger något om ljudbilden.
Ska du satsa på ett kort så köp inte 750w nätagg, på tok för mycket!

XFX Core Edition 650W - Inet.se
650w känns lite i överkant men det där är ett bra nätagg för liten peng, kostar mindre än Corsairs TX650w och har bättre komponenter än Be-Quiets modeller, Be-Quiet är bäst ljudmässigt iaf men du behöver nog inte oroa dig för att XFX agget ska låta allt för mycket.

Låter vettigt med att 750W är overkill med ett kort. Men min tanke är att jag kanske blir sugen på ett 470 SOC till och då har jag redan förberett mig för det nu. Kanske även blir att jag byter ut 470 mot säg ett 680 i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Låter vettigt med att 750W är overkill med ett kort. Men min tanke är att jag kanske blir sugen på ett 470 SOC till och då har jag redan förberett mig för det nu. Kanske även blir att jag byter ut 470 mot säg ett 680 i framtiden.

Förvänta dig inga underverk i ljudnivån, med SLI eller Crossfire är det omöjligt att få burken tyst.

Är du seriös med att vilja ha en tyst dator och måste ha ett GTX470 så köper du en Accelero som passat GTX470. Det är en bättre investering än att hög-speccat nätagg som såvida du faktiskt inte köper ett kort till bara kommer vara overkill och bortkastade pengar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Låter vettigt med att 750W är overkill med ett kort. Men min tanke är att jag kanske blir sugen på ett 470 SOC till och då har jag redan förberett mig för det nu. Kanske även blir att jag byter ut 470 mot säg ett 680 i framtiden.

Det räcker 650watt till också sen ska man inte tänka allt för mycket frammåt, efter GTX 580 så kommer Nvidia garanterat kommit med andra plattformer som kanske drar 3gånger så lite ström.

Permalänk
Medlem

hur fixa du fraktfritt genom sweclockers?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Permalänk
Skrivet av lonic:

hur fixa du fraktfritt genom sweclockers?

Klicka på länken längst ner i min sign.;)

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet