Permalänk
Skrivet av Handa:

Du måste ha XBMC Dharma som du kan ladda hem från Index of /releases/win32. Väl RC2 längst ner.

Tack

Permalänk
Medlem

XBMC är kanon, det enda jag använder. Bildkvalitén är dock helt värdelös, fattar inte hur dom lyckas få 720p att se ut som DivX men tydligen går det. Däremot finns ju DSPlayer-utgåvan då man visar via directshow, bara att slänga på ett lite svagt skärpefilter i grafikkortsdrivarna så får man KANONkvalité i klass med MPC:HC och bibehåller alla smarta funktioner kring XBMC. [WINDOWS] Internal Directshow Based Player - XBMC Community Forum kan ni kolla in, finns länk till nerladdningar och ska även finnas länk till config-filen man får pilla i för att få DS-spelaren som default istället för DVDplayer som är XBMC's standard.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har länge funderat på att köpa en HTPC och slänga in XBMC. Det jag undrar är hur svårt det är?

Funderar på att köpa en redan färdig konfigurerad dator här ifrån: HTPC/XBMC hos Multichip - Multichip eller hur svårt är det att köpa en ASRock Nettop ION 330Pro - 1,6GHz DC 2GB 320GB DVD±RW - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära datorer och installera XMBC själv? Skiljer ju ändå ca 1000 kr i pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raditz:

Hej

Jag har länge funderat på att köpa en HTPC och slänga in XBMC. Det jag undrar är hur svårt det är?

Funderar på att köpa en redan färdig konfigurerad dator här ifrån: HTPC/XBMC hos Multichip - Multichip eller hur svårt är det att köpa en ASRock Nettop ION 330Pro - 1,6GHz DC 2GB 320GB DVD±RW - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära datorer och installera XMBC själv? Skiljer ju ändå ca 1000 kr i pris

Du kan ju antingen köra Windows 7 på den och sen installera XBMC som ett program - detta är hur enkelt som helst.

Annars kan du köra XBMC direkt på hårdvaran i Linux-form. Det kan vara lite jobbigt att få tillgång till video/musik-mappar på andra datorer i nätverket om man inte är van vid Linux, men det finns guider till sånt.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Får inte upp "covers" på mina filmer och serier. Har valt Imdb på allt och hämta automatiskt covers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Får inte upp "covers" på mina filmer och serier. Har valt Imdb på allt och hämta automatiskt covers.

Du måste ändra vyn till biblioteksläge, till vänster under t ex "video" finns en spalt med en del options inkl detta.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av HAGL1:

Får inte upp "covers" på mina filmer och serier. Har valt Imdb på allt och hämta automatiskt covers.

Tänk på att dina filmer måste ligga i mappar som heter exakt som filmen gör. Annars hittar den inte, så var det för mig iaf. Om du har en mapp som filmen Avatar ligger i, men mappen heter bra film så kommer den leta efter "bra film" på imdb. Så testa döp om lite grejer så borde det funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Du måste ändra vyn till biblioteksläge, till vänster under t ex "video" finns en spalt med en del options inkl detta.

Har kommit dit nu men jag kan inte kryssa i den rutan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Tänk på att dina filmer måste ligga i mappar som heter exakt som filmen gör. Annars hittar den inte, så var det för mig iaf. Om du har en mapp som filmen Avatar ligger i, men mappen heter bra film så kommer den leta efter "bra film" på imdb. Så testa döp om lite grejer så borde det funka

Duger detta eller är det för svår hittat?

Beck.I.Stormens.Oga.2009.720p.PROPER.BluRay.x264-CLASSiC

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Duger detta eller är det för svår hittat?

Beck.I.Stormens.Oga.2009.720p.PROPER.BluRay.x264-CLASSiC

På IMDb finns det inte covers för den filmen, däremot på TMDb.

Skrivet av Lidodido:

XBMC är kanon, det enda jag använder. Bildkvalitén är dock helt värdelös, fattar inte hur dom lyckas få 720p att se ut som DivX men tydligen går det. Däremot finns ju DSPlayer-utgåvan då man visar via directshow, bara att slänga på ett lite svagt skärpefilter i grafikkortsdrivarna så får man KANONkvalité i klass med MPC:HC och bibehåller alla smarta funktioner kring XBMC. [WINDOWS] Internal Directshow Based Player - XBMC Community Forum kan ni kolla in, finns länk till nerladdningar och ska även finnas länk till config-filen man får pilla i för att få DS-spelaren som default istället för DVDplayer som är XBMC's standard.

Har absolut ingen aning om vad du pratar om angående kvalitén. Om detta hade varit ett problem så hade det varit fixat för länge sedan.

Permalänk
Skrivet av HAGL1:

Duger detta eller är det för svår hittat?

Beck.I.Stormens.Oga.2009.720p.PROPER.BluRay.x264-CLASSiC

Jag tror det är för svårhittat :/ Testa att döp om mappen till "Beck I Stormens Öga" så borde det fungera

Permalänk
Medlem

Bara jag som kör XBMC på xbox? Det står ju trots allt för Xbox Media Center

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

En väldigt lätt sökning som även jag har gjort tidigare för att få det att fungera visade denna tråd:

Xbox 360 wireless controller Keymap.xml - XBMC Community Forum

Ahh, tackar...tycker jag känner igen den länken, tror jag flummat snabbt förbi den när jag letat. Som jag fattar det funkar den inte direkt, utan man måste mappa handkontrollen med eventghost ?

Skrivet av MrSvensson:

Om jag förstår ditt avatar rätt så har du Android-telefon? Finns ju XBMC Remote-app.

Det tänkte jag inte ens på, måste jag kolla upp. Om inte annat så för att glänsa lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Ahh, tackar...tycker jag känner igen den länken, tror jag flummat snabbt förbi den när jag letat. Som jag fattar det funkar den inte direkt, utan man måste mappa handkontrollen med eventghost ?

Om du faktiskt ens orkat läsa igenom första posten så ser du ju att han bara använder det för att starta XBMC.

Skrivet av MasteraCe:

Bara jag som kör XBMC på xbox? Det står ju trots allt för Xbox Media Center

Det står inte för det längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Duger detta eller är det för svår hittat?

Beck.I.Stormens.Oga.2009.720p.PROPER.BluRay.x264-CLASSiC

För mig fungerar det med sådana namn, iaf engelska. Även för tv-serier.
Har inga svenska filmer så vågar inte svara säkert på det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag tror det är för svårhittat :/ Testa att döp om mappen till "Beck I Stormens Öga" så borde det fungera

det ska funka.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Döp såhär så blir det både snyggast och lättast för XBMC att hitta filmerna:

Ett tips är även att använda dig av Ember Media Manager då du då har full kontroll exakt vilken film som ska "scrapas" och ser precis hur allt blir. Det går även mycket fortare att lägga in hela bibloteket i XBMC. Om man som jag har över 1000 filmer så kan det blir jobbigt att scanna om alla varje gång du nollställer XBMC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

XBMC är kanon, det enda jag använder. Bildkvalitén är dock helt värdelös, fattar inte hur dom lyckas få 720p att se ut som DivX men tydligen går det. Däremot finns ju DSPlayer-utgåvan då man visar via directshow, bara att slänga på ett lite svagt skärpefilter i grafikkortsdrivarna så får man KANONkvalité i klass med MPC:HC och bibehåller alla smarta funktioner kring XBMC. [WINDOWS] Internal Directshow Based Player - XBMC Community Forum kan ni kolla in, finns länk till nerladdningar och ska även finnas länk till config-filen man får pilla i för att få DS-spelaren som default istället för DVDplayer som är XBMC's standard.

tror mer på att det i ditt fall är användarfel

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

XBMC är kanon, det enda jag använder. Bildkvalitén är dock helt värdelös, fattar inte hur dom lyckas få 720p att se ut som DivX men tydligen går det. Däremot finns ju DSPlayer-utgåvan då man visar via directshow, bara att slänga på ett lite svagt skärpefilter i grafikkortsdrivarna så får man KANONkvalité i klass med MPC:HC och bibehåller alla smarta funktioner kring XBMC. [WINDOWS] Internal Directshow Based Player - XBMC Community Forum kan ni kolla in, finns länk till nerladdningar och ska även finnas länk till config-filen man får pilla i för att få DS-spelaren som default istället för DVDplayer som är XBMC's standard.

Va? Tycker du det? Vilken spelare tycker du är bättre för HD isf? Har textat VLC, MPC, och vanliga Mediaplayer med codecs, KMplayer... tycker inte dom ger bättre bild än XBMC i alla fall... plus att man kör ju 24hz på HD filmerna i XBMC så man slipper judder!

Permalänk
Medlem

Hur får man det att se ut såhär?

Det enda sättet som jag får det att fungera på är såhär

Undrar också om man på något sätt kan få alla filmer i en lista? Nu så måste jag gå in i min "downloads" mapp, där jag har blandat spel, filmer, musik etc.

EDIT: Oj blev lite väl stora bilder nu

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad varför jag inte kan visa libarry mode? Har ställt in Imdb, men får endå inte upp några covers för för filmerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Någon som vet vad varför jag inte kan visa libarry mode? Har ställt in Imdb, men får endå inte upp några covers för för filmerna.
http://img52.imageshack.us/img52/5726/xbmc.png

har du scrapat då? den kan ju inte visa några omslag om du inte laddat ner dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

har du scrapat då? den kan ju inte visa några omslag om du inte laddat ner dem...

Okej hur gör jag det?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Duger detta eller är det för svår hittat?

Beck.I.Stormens.Oga.2009.720p.PROPER.BluRay.x264-CLASSiC

Jag döper alla mina filmer till

Filmnamn (år).filändelse

Inte en film som den inte hittat. Har för mig att dom tom rekomenderar att man döper sina filer efter det systemet på deras wikipedia.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Okej hur gör jag det?:)

läs andra inlägget i denna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

har du scrapat då? den kan ju inte visa några omslag om du inte laddat ner dem...

Skrivet av Wickit:

läs andra inlägget i denna tråden.

För att få omslag på filmer så högerklickar du på din mapp där du har dina filmer och väljer "set content". Där inne väljer du en scraper(hemsida där informationen osv laddas ifrån) och bockar i "run automated scan". Imdb är den bästa scrapern jag vet och den finns inte som default. För att lägga till den gå du in under System->video->scrapers->default moviescraper-> get more..

Har gjort precis såhär men jag kan endå inte kryssa i bibloteket. Får heller inte upp några covers på filmerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Jag döper alla mina filmer till

Filmnamn (år).filändelse

Inte en film som den inte hittat. Har för mig att dom tom rekomenderar att man döper sina filer efter det systemet på deras wikipedia.

för att slippa döpa om filmerna men ändå underlätta att den ska hitta kan man skapa en fil som döps till movie.nfo ( i samma mapp som filmen). I den klistrar man bara in imdb länken till filmen, då kommer scrapern ladda från den länken utan att göra en sökning på filmens titel först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

För att få omslag på filmer så högerklickar du på din mapp där du har dina filmer och väljer "set content". Där inne väljer du en scraper(hemsida där informationen osv laddas ifrån) och bockar i "run automated scan". Imdb är den bästa scrapern jag vet och den finns inte som default. För att lägga till den gå du in under System->video->scrapers->default moviescraper-> get more..

Har gjort precis såhär men jag kan endå inte kryssa i bibloteket. Får heller inte upp några covers på filmerna.

Efter du klickat set content osv så kommer den gå igenom filmmappen och ladda ner grejjerna och då visas en liten mätare uppe i högra hörnet. Har du sett denna mätaren? känns ändå som felet ligger i att du inte gjort ovanstående korrekt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Efter du klickat set content osv så kommer den gå igenom filmmappen och ladda ner grejjerna och då visas en liten mätare uppe i högra hörnet. Har du sett denna mätaren? känns ändå som felet ligger i att du inte gjort ovanstående korrekt..

Är detta fel?

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner xbmc just , och jag undrar hur man laddar in filmer i det.

Visa signatur

Vi ses !