Permalänk
Medlem
Skrivet av markus_:

Jag laddade ner xbmc just , och jag undrar hur man laddar in filmer i det.

Gå in på video och sen "Add source"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

för att slippa döpa om filmerna men ändå underlätta att den ska hitta kan man skapa en fil som döps till movie.nfo ( i samma mapp som filmen). I den klistrar man bara in imdb länken till filmen, då kommer scrapern ladda från den länken utan att göra en sökning på filmens titel först.

Lät struligt. Iaf då man bara har filmerna med subs liggandes i en mapp som heter Movies.HD

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus_:

Jag laddade ner xbmc just , och jag undrar hur man laddar in filmer i det.

Video - Add source - sen väljer du mappen eller filen

Permalänk
Medlem

ja du är rätt, men du måste klicka i "run automated scan" innan du trycker ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

ja du är rätt, men du måste klicka i "run automated scan" innan du trycker ok.

Funkar fortfarande inte och kan inte fylla i biblotek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Funkar fortfarande inte och kan inte fylla i biblotek.

'Use folder names for lookup'.

Ett råd är att använda wiki'n där du själv kan hitta svar på dessa frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

'Use folder names for lookup'.

Ett råd är att använda wiki'n där du själv kan hitta svar på dessa frågor.

Tack! fick igång det nu. Går det att få Imdb på svenska i xbmc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Har absolut ingen aning om vad du pratar om angående kvalitén. Om detta hade varit ett problem så hade det varit fixat för länge sedan.

Både jag och brorsan upplevde det. Eller rättare sagt, brorsan tyckte det var bra tills han provade DSplayer-versionen. Tydligen förstörde jag XBMC för han då för helt plötsligt såg allt bedrövligt ut när han körde vanliga varianten. Men nu har dom ju DXVA-stöd och lite annat så kan ju hända kvalitén blivit bättre, vet inte hur pass mycket dom uppgraderat DVDplayer som är XBMC's standardspelare.

Permalänk
Medlem

Vilken plugin måste man ha för att kunna spela blueray iso

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strix:

Vilken plugin måste man ha för att kunna spela blueray iso

Har inte testat blueray iso men jag spelar bluray filmer direkt. Kör deras Darma beta 3.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

xbmc.org -> support -> wiki. där står allt. det tar 10 minuter att läsa sedan förstår du hur man lägger in filmer hur man fixar scraper

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man spelar upp bluray iso??

Permalänk
Medlem

För er som har lite svårt att få grepp om XBMC i början så har jag slängt upp en guide för er.

http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/97...

Permalänk

Jag skulle vilja ha xbmc på en liten smidig datorlåda. Jag vill endast ha xbmc i den och den skall autoboota rakt in i xbmc. Vad skall jag välja?

Permalänk
Medlem

Hade varit grymt om dom kunde göra XBMC kompatibelt med ps3 med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trafikspegel:

Jag skulle vilja ha xbmc på en liten smidig datorlåda. Jag vill endast ha xbmc i den och den skall autoboota rakt in i xbmc. Vad skall jag välja?

[LINUX] HOW-TO make a minimal Ubuntu Jaunty install with XBMC - XBMC Community Forum

Har lite fler länkar på min delicious.

Räcker med en Atom och en ssd. Vill du ha lite mer power kan du göra en liten i3. Mer kräm i burken än så behöver du inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trafikspegel:

Jag skulle vilja ha xbmc på en liten smidig datorlåda. Jag vill endast ha xbmc i den och den skall autoboota rakt in i xbmc. Vad skall jag välja?

Jag kör med den här Zotac Zbox HD-ID34BR - 1,8GHz DC 2GB 250GB BD/DVD±RW - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära datorer Visst lite dyr men liten och tyst och har BR spelare
Jag installerade Live CDn med dharma2 och styr den med microsofts mce fjärr.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)