Permalänk
Medlem

Mini-förstärkare.

Hej, Söker en förstärkare att ha till datorn, har ett par högtalare på 180w x2 så det är ju inget värstingsystem jag behöver, men av nån anledning så säljs dessa inte förutom på tradera/ebay..

Eller är det bara jag som har missat nått vitalt och inte ser vad det är man ska köpa..
i alla fall behöver lite hjälp på traven med att hitta sidor eller till och med förstärkare att köpa och tradera/ebay är uteslutna.

Alla tips är välkommna.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Hej, Söker en förstärkare att ha till datorn, har ett par högtalare på 180w x2 så det är ju inget värstingsystem jag behöver, men av nån anledning så säljs dessa inte förutom på tradera/ebay..

Eller är det bara jag som har missat nått vitalt och inte ser vad det är man ska köpa..
i alla fall behöver lite hjälp på traven med att hitta sidor eller till och med förstärkare att köpa och tradera/ebay är uteslutna.

Alla tips är välkommna.

Nu vet jag inte hur mycket du vill lägga ut men här är ett förslag.
NuForce Icon AMP (Svart) - Fynda.se - Hifi & Hemmabio

Permalänk
Medlem

Oj den var lite i dyraste laget den :). hade tänkt mig i något billigare format. är ju som skrivet bara till 2 rätt svagahögtalare..

en sak till jag inte nämdte tidigare- mina högtalare är bara avskrurna men kopparen ute så det måste vara i sådant format.

Nu vill jag inte göra nån form av reklam för nått hära men jag hittade denna

Kinter MA-180 Mini Hi-Fi förstärkare med USB utgång på Tradera.

och det är i sådan stil / pris jag skulle vilja hitta.. dock så hittar jag bara skumma kinesiska sidor man kan beställa ifrån.

Lite updaterat..

hittade denna sida KINTER MA180 Stereo Audio Amplifier Car Boat Moto DVD [324] - US$17.00 : Hifi Diy--Amplifier,dac kits,hifi audio products and parts online shop, shipping to worldwide

Och har pratat med personer som köpt från denna sida och den ser ut att vara legit.. men då är ju frågan vet nån nått om denna stereo?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk

Köp en AMP6-BASIC som är färdiglödd från 41hz.com. Plugga in en 12 v-källa (som ger =>2 A) och kör på det! Bygg in i datorchassit, så är kylningen klar också. Låter mycket bra.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ingen kopa på dem ser det ut som.. inte det jag söker efter utan vill ha en portabel men fin länk dock.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

Ingen kopa på dem ser det ut som.. inte det jag söker efter utan vill ha en portabel men fin länk dock.

Hifimagasinet - fr dig som r intresserad av hifi och musik

Varsågod, välj någon av dom.
Egentligen borde jag inte hjälpa dig med tanke på din signatur, men inatt är jag snäll...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Sjalv kör jag en t-amp förstärkare från fynda.se.

Sök på "t-amp" på prisjakt och kolla betygen på dem. De ger fin ljudkvalitet och klarar att diva golvhögtalare, trotts att de inte är större än en pocketbok.

Jävligt smidig att ha till datorn då den ger extremt bra ljud, och ändå är mindre än en pocketbok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Sjalv kör jag en t-amp förstärkare från fynda.se.

Sök på "t-amp" på prisjakt och kolla betygen på dem. De ger fin ljudkvalitet och klarar att diva golvhögtalare, trotts att de inte är större än en pocketbok.

Jävligt smidig att ha till datorn då den ger extremt bra ljud, och ändå är mindre än en pocketbok

Kommer nog troligen bli denna. men ser inget att den ska kunna driva 2st 100wattare. står bara nått om 40wat. eller är det jag som är så sketet vetande om högtalare :)?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Om det står 100w på högtalaren så är det den effekt den klarar innan den går sönder.
Du kan driva en 250w högtalare med en 10w förstärkare, men du kommer inte kunna spela hur högt som helst.
Jag drev mina Dynavoice M-65 (som är specade på 250w tror jag) med 2x50w utan problem.

Dessutom har jag svårt att se att en T-amp levererar 2x40w. Brukar vara max 2x10w i 8ohm och max 2x20w i 4ohm... Dessutom vid runt 1%THD.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Låter fint det. har beställt en mini t-amp.. Antalet bra rewievs för den var lite svårt att ignorera för en så pass liten förstärkare.. hoppas man får den före nyår ialla fall. Tack alla för hjälpen i detta köp....

*Bara nu inte paketet fastnar i ånge som alltid .. då är det ditt fel ala_95

Visa signatur

Jag hatar Ånge.