Permalänk
Medlem

BSOD vid varje uppstart

Hej. Har nyligen införskaffat mig en ny burk enligt nedan:

Corsair 4gb (KIT) DDR3 1333MHz/CL9/XMS3-10600
TFT BenQ 21.5'' G2222HDL 1080p, LED, DSUB/DVI GK PCIe
GB GF GTX 460 OC 1GB
CPU Core i5 760, 2.8GHz 8MB
Kab Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE
Gigabyte GA-P55-USB3 ATX, LGA1156
PSU Corsair 550VX 151701 CMPSU-550VXEU000100
SSD 80GB Intel X25-M SATA2 G2 MLC 2.5'',Retail

Beställde den utan OS men med montering. Har installerat windows 7 ultimate (64bit) och har problem. Vid i princip varje uppstart så får jag en bluescreen. Ibland kommer jag in i själva windows, oftast inte ens dit. Meddelandena som visas på screenen är: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, APC_INDEX_MISMATCH och SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION.

Dock... efter kanske tio omstarter så funkar windows ibland igen. Har kört minnesdiagnostik utan anmärkning. Har uppdaterat drivisar för grafikkort och processor. Burken är sval och tyst. Har försökt googla mig till problemen på min sambos dator. Har inte fått något branapp då de flesta träffarna handlar om konflikt mellan SSD-disken och windows 7 alternativt problem med ramminnen, samt konflikt mellan SSD och icke-legitim windowskopia.

Någon som haft liknande problem, eller någon som har någon lösning? Kan det va BIOS?

Tack på förhand! MVH

Permalänk
Medlem

Testa att installera om Windows. Hade du haft en dump-fil hade jag kunnat ta mig en närmare titt men med det jag ser verkar det vara just Windows som spökar...

Permalänk
Medlem

Hej igen! Kan tyvärr inte visa några dumpar eftersom jag inte hinner ladda upp dem innan nästa bsod. Har installerat om Windows, fungerade utmärkt igår, men nu på morgonen samma problem igen med tillägget att jag alltid får bsod vid uppstarten nu. Samt en ruta dom kommer upp med meddelandet att Windows har ett critical error och kommer startas om inom 1 minut, vilket det också gör.

Känns som att antingen är det fel på mitt Windows, eller så är det nån drivrutin jag uppdaterat dom orsakar det, men kan inte komma underfund med vad

Permalänk
Medlem

Ladda hem bluescreenview, BSODsen verkar bero på följande:

tdx.sys
nusb3xhc.sys
dxgmms1.sys
nvlddmkm.sys
TDI.sys
Ntfs.sys
USBPORT.sys
ntoskrnl.exe gånger 5.

Bytte plats på minna ramminnena nyss och vips - datorn funkar perfekt... kan det vara lösningen (och vad beror det isåfall på?). Eller kommer problemen komma tillbaka imorgon igen? Det verkar ju va fel på en hel hög med drivrutiner, och jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att fixa det.