Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jag ska köpa ny mobil och väljer mellan den och SE Arc S. Det känns som att Optimus 2x är mycket bättre PÅ PAPPRET men många verkar snacka skit om den. Är det bara för att LG är sega på att släppa uppdateringar eller något annat också?. För jag kan leva med att få vänta på ICS om den är bättre än Arc S i övrigt.

LG må vara bra på TV och vitvaror men håll dig ifrån deras mobiltelefoner, det är bara strul och buggar med dem.
Arcen tror jag dessutom är bättre, annars varför inte en SGS2?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

LG må vara bra på TV och vitvaror men håll dig ifrån deras mobiltelefoner, det är bara strul och buggar med dem.
Arcen tror jag dessutom är bättre, annars varför inte en SGS2?

Okej, den är för dyr max 3000:-

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jag ska köpa ny mobil och väljer mellan den och SE Arc S. Det känns som att Optimus 2x är mycket bättre PÅ PAPPRET men många verkar snacka skit om den. Är det bara för att LG är sega på att släppa uppdateringar eller något annat också?. För jag kan leva med att få vänta på ICS om den är bättre än Arc S i övrigt.

Drar batteri som ett as efter 3v användning om du kör mycket wifi, omstarter/låsningar m.m.
Helt ärligt är du inte en användare som tänkt roota och lägga in ROMs så välj inte en LG O2X

Har kört med ROM från Day1 och både brorsan och kusinen som har samma fast utan rom har en helt annan seg, slö och buggig mobil än vad jag själv har
Såg dock att den(vita) kostade 2500 hos elgiganten nu under mellandagarna, för det priset så är det bara att köra.
Men kör du Wifi 24/7 och inte är en användare som tar hand om mobilen så kommer du ha en batteritid på 6timmar.

Permalänk
Medlem

Alltså hur rootar man nu med android 2.3 i telen? alla rootprogram verkar bara stödja 2.2. :S

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Alltså hur rootar man nu med android 2.3 i telen? alla rootprogram verkar bara stödja 2.2. :S

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599

Permalänk
Medlem

Har precis fått min Sasmung S plus och undrar om roota är samma sak som jailbreak? isåfall vad är fördelarna med att roota?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Har precis fått min Sasmung S plus och undrar om roota är samma sak som jailbreak? isåfall vad är fördelarna med att roota?

Fördelen är att du har bestämmer allt, om du inte rootat så fungerar inte alla appar som ändrar i systemet, överklockar och sänker m.m

Root är som ett windows konto med administration

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köp SE istället! O2X har två kärnor men Arc flyter ändå bättre. Har en O2X och är missnöjd med den pga lagg och irritationsmoment hela tiden. Jag kör CM7 Nightly 204 och även om det är mycket bättre än stock, får jag lagg.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Köp SE istället! O2X har två kärnor men Arc flyter ändå bättre. Har en O2X och är missnöjd med den pga lagg och irritationsmoment hela tiden. Jag kör CM7 Nightly 204 och även om det är mycket bättre än stock, får jag lagg.

Du borde testa topogigi's ROM, även om han inte varit aktiv på sistone pga sin far.
Dock finns det en för v20M som en användare har gjort till hans ROM

Mycket bättre än CM imo.

EDIT: Sen gör ochså HorsePower 2x eXtreme en enormt stor skillnad på en "stock" mobil.
La in den till min bror som en julklapp och han får ut MINST 6extra timmar mot vad han hade innan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Drar batteri som ett as efter 3v användning om du kör mycket wifi, omstarter/låsningar m.m.
Helt ärligt är du inte en användare som tänkt roota och lägga in ROMs så välj inte en LG O2X

Har kört med ROM från Day1 och både brorsan och kusinen som har samma fast utan rom har en helt annan seg, slö och buggig mobil än vad jag själv har
Såg dock att den(vita) kostade 2500 hos elgiganten nu under mellandagarna, för det priset så är det bara att köra.
Men kör du Wifi 24/7 och inte är en användare som tar hand om mobilen så kommer du ha en batteritid på 6timmar.

Hmm jag har aldrig hållt på med roots eller rom, vad ska man ha och hur svårt är det?

Skrivet av Insanity92:

Köp SE istället! O2X har två kärnor men Arc flyter ändå bättre. Har en O2X och är missnöjd med den pga lagg och irritationsmoment hela tiden. Jag kör CM7 Nightly 204 och även om det är mycket bättre än stock, får jag lagg.

Jag väljer mellan Nexus S vs O2X vs Arc S (om den går till 3k). Och jag vet fan inte vad jag ska ta... Arc S har jag klämt på i butik och den verkar snabb men jag är redigt trött på SEs meny-utseende. Varken Nexus S eller O2X har jag hittat i de butiker jag vart, eller Nexus S har jag klämt på men den var avstängd.

Just nu är jag mest inne på en O2X men vad ska jag göra för att den ska bli bra? Om det är massa tjafs så får det väl bli en Nexus S...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hmm jag har aldrig hållt på med roots eller rom, vad ska man ha och hur svårt är det?

Allt du behöver är en dator med helst Windows, usb kabel som kommer med telefonen och kunna läsa och förstå engelska
Annars så är det bara att ha en gnutta mod och sunt förnuft, tid för all del, då det tar kanske 40min att backa upp och installera nytt.
(Man ska alltid backa upp då det kan gå fel och det kommer nytt hela tiden som förbättrar)

Det brukar alltid se ut så här:

Citat:

- Choose one of the versions listed below and download it
- Flash GB baseband as per Erestor6's thread http://www.multiupload.com/4MRUCNQ3NE
- I assume you have CWM recovery installed on your phone. If not, read one of the excellent tutorials on this site and install it. (Remember to choose one of the latest CWM if you have chosen a Rom with EXT4 filesystem)
- Copy the file you have downloaded "as is" (don't try to extract the files contained in the .zip archive!) in the root directory of your SD Card.
- Boot in CWM, select "Install zip from SD Card", then choose the .zip archive you have previously copied and wait until the process ends.
- Reboot your device and enjoy your new rom.
- Remember to flash backtoext3 before installing my rom if you have chosen an EXT3 Rom coming from an EXT4 ROM!!!

Så först letar man upp en tråd där man får info om att uppdatera basbandet. (i tråden finns alltid instruktioner om hur man gör)
Sedan som det står CWM(en backup och installations program) letar man reda på och följer instruktioner.

Sen är det bara att köra på med själva romen. Stegen ovan behöver du egentligen bara göra första gången du bestämt dig.

XDA är hemmet för ROMs, LG O2X sidan är http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1002
Så ta en titt och se om du är intresserad, det är verkligen bara att följa instruktioner och hamnar man i problem så skriver man om hjälp.

Sen finns ochså Swedroid, http://www.swedroid.se/forum/f119/
Har guider i svenska som kan underlätta ibland men det är främst XDA som gäller om man vill vara up to date.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Allt du behöver är en dator med helst Windows, usb kabel som kommer med telefonen och kunna läsa och förstå engelska
Annars så är det bara att ha en gnutta mod och sunt förnuft, tid för all del, då det tar kanske 40min att backa upp och installera nytt.
(Man ska alltid backa upp då det kan gå fel och det kommer nytt hela tiden som förbättrar)

Det brukar alltid se ut så här:

Så först letar man upp en tråd där man får info om att uppdatera basbandet. (i tråden finns alltid instruktioner om hur man gör)
Sedan som det står CWM(en backup och installations program) letar man reda på och följer instruktioner.

Sen är det bara att köra på med själva romen. Stegen ovan behöver du egentligen bara göra första gången du bestämt dig.

XDA är hemmet för ROMs, LG O2X sidan är http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1002
Så ta en titt och se om du är intresserad, det är verkligen bara att följa instruktioner och hamnar man i problem så skriver man om hjälp.

Sen finns ochså Swedroid, http://www.swedroid.se/forum/f119/
Har guider i svenska som kan underlätta ibland men det är främst XDA som gäller om man vill vara up to date.

Tack! Du verkar ha bra koll, jag hittade det här på Swedroid: http://www.swedroid.se/forum/62012-tips-root-2-3-4-superonecl...

Guide:

1. Laddade ner USB-drivrutinerna från LG:s sida.
2. Kopplade in Telefonen via USB.
3. Lät den installera drivrutinerna.
4. Öppnade SuperOneClick och valde alternate ADB Parser i Advanced-fliken. (Är det SuperOneclick 2.3.2 som TS på swedroid länkat från multiupload?)
5. Tryckte på ROOT
6. Valde ja på frågan om att installera BusyBox.
7. Tryckte på ja för att testa.

DONE!

Dold text

Det verkar inte så svårt men sen skrev du en till sak som gav längre batteritid?

Edit: Denna verkade lätt att följa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Tack! Du verkar ha bra koll, jag hittade det här på Swedroid: http://www.swedroid.se/forum/62012-tips-root-2-3-4-superonecl...

Guide:

1. Laddade ner USB-drivrutinerna från LG:s sida.
2. Kopplade in Telefonen via USB.
3. Lät den installera drivrutinerna.
4. Öppnade SuperOneClick och valde alternate ADB Parser i Advanced-fliken. (Är det SuperOneclick 2.3.2 som TS på swedroid länkat från multiupload?)
5. Tryckte på ROOT
6. Valde ja på frågan om att installera BusyBox.
7. Tryckte på ja för att testa.

DONE!

Dold text

Det verkar inte så svårt men sen skrev du en till sak som gav längre batteritid?

Edit: Denna verkade lätt att följa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599

Jodå brukar surfa på xda dagligen så lite snappar man upp

Root är det man gör först då det är det som möjliggör Cwm och roms.

Det som ger mest batteri tid är att byta Kernel, själva hjärtat i hur processer ska hanteras. Horse Power är den bästa skulle jag vilja säga.
Detta kommer dock reseta din mobil så alltid gör backup med cwm så blir det enkelt att gå tbx

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Jodå brukar surfa på xda dagligen så lite snappar man upp

Root är det man gör först då det är det som möjliggör Cwm och roms.

Det som ger mest batteri tid är att byta Kernel, själva hjärtat i hur processer ska hanteras. Horse Power är den bästa skulle jag vilja säga.
Detta kommer dock reseta din mobil så alltid gör backup med cwm så blir det enkelt att gå tbx

Skickades från m.sweclockers.com

Men om jag köper en O2X och följer denna guiden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599 Så borde den vara ganska bra eller? Är den så dålig om man ej rootat? Känns som att alla med O2X gör det

Behöver jag göra nåt mer för att få en "bra mobil"?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Vet inte vad ni lyckats få för exemplar av O2X. Min strular aldrig, flyter på hur bra som helst.

Har inte så mycket erfarenhet av stock "oset", då jag pillade in cyanogen direkt jag fick den.

Men kan säga att med Cyanogen och en vettig launcher(använder Go launcher), så har jag nästan aldrig upfattat något lagg alls.

Hade en HTC desire HD innan, och jämfört med den så är O2X överlägsen.

Gta 3 flyter på som en dröm!

LG har också gått ut med att icecream sandwich kommer till O2x:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1411641

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Vet inte vad ni lyckats få för exemplar av O2X. Min strular aldrig, flyter på hur bra som helst.

Har inte så mycket erfarenhet av stock "oset", då jag pillade in cyanogen direkt jag fick den.

Men kan säga att med Cyanogen och en vettig launcher(använder Go launcher), så har jag nästan aldrig upfattat något lagg alls.

Hade en HTC desire HD innan, och jämfört med den så är O2X överlägsen.

Gta 3 flyter på som en dröm!

LG har också gått ut med att icecream sandwich kommer till O2x:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1411641

Hur har du fått gta att funka? Står ju på appstore att den inte stödjer det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Men om jag köper en O2X och följer denna guiden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599 Så borde den vara ganska bra eller? Är den så dålig om man ej rootat? Känns som att alla med O2X gör det

Behöver jag göra nåt mer för att få en "bra mobil"?

Att bara roota kommer inte ge ut så mycket, för att få en bra mobil så blir det att lägga in en ny Kernel och Rom.

1: Leta reda på en ROM som du tycker passa dig, finns massor som är byggda på olika sätt.
Vissa är lite ombyggda från stock, andra mer och vissa är helt annorlunda.

2: Lägg in en egen Kernel, detta kommer ge dig bättre batteri tid oavsett vad du kör.
HorsePower SR2(Stable Release) tycker jag är bäst.

3: Uppdatera basband till det du tänkt köra, oftast så står det att dom rekommenderar att du kör ett visst basband och ril beroende på vilken version du kör.

När du dock ska installera allt, om du vill göra det direkt så är det:
(0: CWM måste alltid finnas på telefonen)
1: Basband och ril
2: Rom
3: Kernel

Gör alltid en backup av telefonen innan du börjar, så att du kan lämna tbx telefonen. (kan bli problem om man kommer med en annan rom och kernel)
När man uppdaterar/byter till en annan version eller ROM så kommer din telefon blåsas, så backups med CWM är guld, Appextractor en app på market återställer dina apps från CWM backup en utan problem. (ink all data)
Appextractor är främst när du bytt eller uppdaterat din ROM och vill ha in dina appar igen men inte återställa till din gamla ROM.

Man behöver inte alltid byta utan fungerar 1.3 så kan man ju stanna där, 1.4 kan ju alltid ge dig problem och så slipper man pilla med mobilen
Själv gillar jag att hoppa runt, har blivit en ny hobby ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Vet inte vad ni lyckats få för exemplar av O2X. Min strular aldrig, flyter på hur bra som helst.

Har inte så mycket erfarenhet av stock "oset", då jag pillade in cyanogen direkt jag fick den.

Men kan säga att med Cyanogen och en vettig launcher(använder Go launcher), så har jag nästan aldrig upfattat något lagg alls.

Hade en HTC desire HD innan, och jämfört med den så är O2X överlägsen.

Gta 3 flyter på som en dröm!

LG har också gått ut med att icecream sandwich kommer till O2x:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1411641

Exakt därför som du/vi aldrig har problem
LGs (SKIT) fungerar aldrig, buggar kommer med nya uppdateringar och gamla är kvar, ROM folket fixar sånt

Permalänk
Medlem

haha, måste nog vara så

Ang Gta 3.

Gta 3 finns att ladda ner på Market, android använder inte "appstore".

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

haha, måste nog vara så

Ang Gta 3.

Gta 3 finns att ladda ner på Market, android använder inte "appstore".

hehe, oops. androidmarket såklart. Men där står det att telefonen inte stödjer det? :S

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

jaså?

Jag laddade bara ned det och körde.

Skit i vad som står, fungerar kanon!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Uppdatera till 2.3.4. Tyckte det blev stor skillnad. Har läst nått om att Optimusen med 2.2.2 bara använde dubbla kärnor vid videouppspelning. Nu med 2.3.4 använder den ständigt sina dubbla kärnor, vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Tyckte att den blev betydligt snabbare med 2.3.4 så det behöver nödvändigtvis inte vara en lögn.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer att telefonen nu använder dubbla kärnor, speciellt i spel märks det skillnad med uppdateringen.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

Sitter i stugan med 3G på datorn, då jag får ett meddelande om att det finns en uppdatering till P990. Dock så får jag inte ladda ner den med 3G. Den vill att jag ansluter med Wifi. Finns det något sätt att gå runt detta?;)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DaniZzH:

Har använt min LG nu ett par veckor och det sorliga är alla möjliga skitappar som är förinstallerade + att Många program går igång utan att man gör något. Kör man en Kill all via Advanced Task Manager appen, så startar dom flesta igen inom loppet av 5 minuter, trots att telefonen bara ligger.
Batteritiden är ju inte jätteimponerande heller, Men kan tänka mig att det har med App-Problemet att göra.

Funderar på att Flasha om den och få en mer "Clean" install av telefonen. Är det värt det?

Tack på Förhand,
Danizzh

Då funkar de bäst om man rootar telefonen, så läggs appen "superuser" till och då har du möjlighet att ta bort/avinstallera dom förinstallerade apparna såsom f-secure, mobil på startsidan osv. så slipper man de.

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sitter i stugan med 3G på datorn, då jag får ett meddelande om att det finns en uppdatering till P990. Dock så får jag inte ladda ner den med 3G. Den vill att jag ansluter med Wifi. Finns det något sätt att gå runt detta?;)

Du kan testa med att koppla in telefonen till datorn. Sen installerar du LG suit och då trycker man på "sök efter programvaruuppdatering" om ja inte minns fel. Sen så sköter det sig självt.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Att bara roota kommer inte ge ut så mycket, för att få en bra mobil så blir det att lägga in en ny Kernel och Rom.

1: Leta reda på en ROM som du tycker passa dig, finns massor som är byggda på olika sätt.
Vissa är lite ombyggda från stock, andra mer och vissa är helt annorlunda.

2: Lägg in en egen Kernel, detta kommer ge dig bättre batteri tid oavsett vad du kör.
HorsePower SR2(Stable Release) tycker jag är bäst.

3: Uppdatera basband till det du tänkt köra, oftast så står det att dom rekommenderar att du kör ett visst basband och ril beroende på vilken version du kör.

När du dock ska installera allt, om du vill göra det direkt så är det:
(0: CWM måste alltid finnas på telefonen)
1: Basband och ril
2: Rom
3: Kernel

Gör alltid en backup av telefonen innan du börjar, så att du kan lämna tbx telefonen. (kan bli problem om man kommer med en annan rom och kernel)
När man uppdaterar/byter till en annan version eller ROM så kommer din telefon blåsas, så backups med CWM är guld, Appextractor en app på market återställer dina apps från CWM backup en utan problem. (ink all data)
Appextractor är främst när du bytt eller uppdaterat din ROM och vill ha in dina appar igen men inte återställa till din gamla ROM.

Man behöver inte alltid byta utan fungerar 1.3 så kan man ju stanna där, 1.4 kan ju alltid ge dig problem och så slipper man pilla med mobilen
Själv gillar jag att hoppa runt, har blivit en ny hobby ^^

Men funkar det att lägga in den kernel som du kör nu, via CM7, stog att de inte gick? Kör Cm7 Nightly med 2.6.32.58-Etana med övercklock till 1216 mzh, skulle gärna testa att få upp den i 1,4gzh, till 1,55 men har inte riktigt hittat nån lämplig kernel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billman_46:

Men funkar det att lägga in den kernel som du kör nu, via CM7, stog att de inte gick? Kör Cm7 Nightly med 2.6.32.58-Etana med övercklock till 1216 mzh, skulle gärna testa att få upp den i 1,4gzh, till 1,55 men har inte riktigt hittat nån lämplig kernel.

Den kernelen var bara för stock baserade ROMs, kör nu med CM fast Gueste2X och temasek 2.6.32.55 kernel.
Fungerat bra dom 3månaderna jag använt den. (går dock inte att klocka över 1.2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Den kernelen var bara för stock baserade ROMs, kör nu med CM fast Gueste2X och temasek 2.6.32.55 kernel.
Fungerat bra dom 3månaderna jag använt den. (går dock inte att klocka över 1.2)

Min mobil har Original (skit) mjukvaran. Och blev lite sugen att testa http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1295486 som du rekommenderade tidigare i tråden. Vet du hur proceduren går till? Ser ut som att dom pratar ett eget språk i sånna forum

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Min mobil har Original (skit) mjukvaran. Och blev lite sugen att testa http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1295486 som du rekommenderade tidigare i tråden. Vet du hur proceduren går till? Ser ut som att dom pratar ett eget språk i sånna forum

En kernel som den du länkade kommer bara ge dig bättre batteritid och förbättrat/ändrat Wifi.
Wifi kan både bli bättre och sämre mot vad du har.

Men det brukar som sagt iaf batteritiden bli mycket bättre.
När det kommer till installation och guider så har jag varit borta från ämnet länge.
Bara slängt in en uppdaterad CM Kang då och då.

Men det finns helt klart bra guider där ute, tyvärr så får du hitta dom själv bara =/