Fractal Design avslöjar Define Mini

Permalänk

uttag för extern vattenkylning, lucka vid byte av cpu kylare, sido fläkt.. detta ser bra ut, men jag tittar även på en sådan här http://www.dustinhome.se/pd_5010471031.aspx lättare, mindre, inbyggd fläkt kontroller, aluminium,

något mer som skulle skilja, förutom priset då, men då ingick lite mer i lian li och det tycker jag är ok

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Det börjar komma så många fina m-atx chassin, mitt nästa bygge blir nog ett m-atx.

Permalänk
Medlem

Underbart!

Men samtidigt är jag lite besviken.
Lite för dyrt, lite för stort, lite för tråkigt.

Men ett väldigt bra chassi för det, men inte riktigt den knockouten jag hade hoppats på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Tänker bara påpeka att detta chassit är STÖRRE än Antec P180 mini.

Mätte mitt Antec P180 mini och de är 5 centimeter kortare på djupet/längden och bara 3 centimeter högre med samma bredd.

Så då känns Define Mini som en SWING AND A MISS!

För ett Antec P180 mini har ju en betydligt mycket bättre planlösning inuti både kylning och utrymmes mässigt till typ samma pris.

Hur kommer de sig att dom inte lyckades göra chassit mindre? Typ i size med Cooler Master Elite 341 hade varit guld.

Vänta? Om bara bryr sig om storleken så tar man väl en bit kartong och skruvar fast allt där?
Nä, en väldigt stor del är ju hur chassit ser ut. Ser det bra ut gör det inte så mycket om det är stort medans om det ser förjävligt ut så vill man ha det så litet som möjligt. Dessutom känns det väldigt försumbart eftersom det är 5 cm större åt ena hållet men 3 cm mindre åt ett annat? men andra ord typ likadant. några cm här och där är ju inte vad det här handlar om.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

Denna release har jag väntat på länge! Synd bara att det inte var ett mer kompakt chassi. Mer kompakt på djupet.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt Gött för dom som vill ha ett litet, stilrent, kvalité chassi, men inte pallar köpa ett Lian-Li!

Bara jag som tycker att detta är sjukt mkt snyggare än det vanliga define R2/R3 eller define XL?

Permalänk

Åhh kärlek <3

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Perfekt lan/server chassi!

Permalänk
Medlem

Synd att djupet var på tok för djup.:( Får inte in detta i mitt media skåp. Nån som vet ett bra mATX chassie eller ATX som är max 35cm djup?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk

Kan nog vara bland det bästa för m-atx!

Permalänk
Medlem

Kan bli ett köp för nästa datorn

Permalänk
Permalänk
Medlem

Trevligt! Jag hade dock hoppats på något likt det här: #10496736

Permalänk
Avstängd

borde kosta typ...600kr

Permalänk

Lite få USB-portar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mindtraveller:

Lite få USB-portar?

Finns det verkligen folk som behöver mer än 2 st USB-2 och 1 st USB-3 i fronten?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jäklar vad djupt det var och lite på den breda sidan också, synd. Varför skulle nån som behöver så många hårdiskplattser köpa ett matx chassie? Menar...det här chassiet tar upp lika stor yta på skrivbordet/golvet som många ATX chassin, visst den är lite lägre men luften är fri liksom. Det här är ett Midtower som saknar tre expansionsplatser. Ser ut som vi får fortsätta vänta på erat första minitower.. =(

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Tråkigt och plastigt och ser ut som dem andra dem redan gör, hurra för skaparglädjen !

Men visst det är helt och hållet en smaksak och dem flesta på SweC verkar gilla sånt här så.

+1
Fattar inte varför FD lådorna har blivit så poppis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Jäklar vad djupt det var och lite på den breda sidan också, synd. Varför skulle nån som behöver så många hårdiskplattser köpa ett matx chassie? Menar...det här chassiet tar upp lika stor yta på skrivbordet/golvet som många ATX chassin, visst den är lite lägre men luften är fri liksom. Det här är ett Midtower som saknar tre expansionsplatser. Ser ut som jag får fortsätta vänta på erat minitower.. =(

Förstår hur du tänker, och håller delvis med... Lådan är ju även mer eller mindre lika tung som en vanlig miditower, så vinsten med lådan är ju egentligen rätt liten mot en miditower.
Tycker dock den är gullig, och den har ju å andra sidan dessutom samma möjligheter och flexibilitet som en vanligt miditowerchassi - förutom att bara klara microATX förstås.

Kommer inte ett långt dual slot grafikkort väldigt nära undre hårddiskburen förresten?
Och hur är det i fronten: visst finns det plats för två 120mm fläktar?

Gillar den här lådan, fast på sätt och vis lockar kanske Lian Li:s A04 lite mer. Den har lite mer flexibel hårddiskmontering, är lite nättare i alla mått och är typ hälften så tungt. Nackdelar på den: 80 mm fläkt bak (bleh!) och den lite smalare lådan gör att kanske inte alla towerfläktar får plats.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Finns det verkligen folk som behöver mer än 2 st USB-2 och 1 st USB-3 i fronten?

3 är okej men inte mindre och jag själv behöver minst 3

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Chassit hade passat mig perfekt, förstår fortfarande inte hur någon kallar detta en lanchassi, det är på tok för tungt och har inget bärhantag.

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Jo A04 var intressant tills jag såg bakre fläkten =( en bakre 120mm är också ett måste för mig.

Går inte att få chassit så mycket smalare än ca 20cm om man ska få plats med 120mm fläkt dock... (åtminstone inte om man dessutom vill ha plats att dra lite kablar bakom moderkortsplåten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Går inte att få chassit så mycket smalare än ca 20cm om man ska få plats med 120mm fläkt dock... (åtminstone inte om man dessutom vill ha plats att dra lite kablar bakom moderkortsplåten)

Sant det, Ace Ecco 220 är 187mm bred med 120 mm fläkt men kabeldragning på moderkorts plåten är väldigt begränsad (delvis beorden på ogenomtänkta "bucklor"). hade ändå hoppats fractal försökt nå 200mm iaf.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Finns det verkligen folk som behöver mer än 2 st USB-2 och 1 st USB-3 i fronten?

Vad jag har försått, så är usb 3.0 kontakter bakåt kompatibela med usb 2.0, alltså behövs det inga usb 2.0 alls! Det skulle sitta 3 x usb 3.0 och en eSata-port, istället.

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem

Ser ett problem med HDD burarna, det skulle varit mycket bättre om platserna var fördelade 2 och 4 istället för 3 och 3, då det ser trångt ut om man skulle sätta in ett/två längre grafikkort, utan att behöva ta bort båda burarna. För hade den översta varit 4 HDD så hade man ändå haft kvar 2 platser istället för inga...

Permalänk
Avstängd

Äntligen! Har väntat på detta länge.

Permalänk
Medlem

Har väntat ett tag på detta chassi. Nu när det har släppts ser jag dock inte så stor poäng med det i och med att det ändå är så stort för att vara ett minitower. Det är knappt mindre än vad mitt nuvarande SOLO är, som ändå är ett miditower.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Thanks glömde bort att checka där..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Med det priset så är det inte aktuellt för min del iaf.
Och när ska Fractal släppa den där designen? Hur länge har dom kört med den nu? Börjar bli tjatigt.

Visa signatur

#framtiden