Fractal Design avslöjar Define Mini

Permalänk
Medlem

Hur snygg som helst! Synd att den var lite dyr bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Med det priset så är det inte aktuellt för min del iaf.
Och när ska Fractal släppa den där designen? Hur länge har dom kört med den nu? Börjar bli tjatigt.

Uppenbarligen funkar den bra. Finns så många bling-bling-chassin redan så tycker det är kalas att någon står ut från mängden och gör ett stilrent. Kan säga att hade jag inte varit så nöjd med mitt Lian-Li-chassi så hade detta varit ett givet köp till nästa dator

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Uppenbarligen funkar den bra. Finns så många bling-bling-chassin redan så tycker det är kalas att någon står ut från mängden och gör ett stilrent. Kan säga att hade jag inte varit så nöjd med mitt Lian-Li-chassi så hade detta varit ett givet köp till nästa dator

Säger inte att designen är dålig, den är snygg och presterar riktigt bra. Men dom gör ju inget nytt?
Eller ja, Arc är ju ny. Men Define, Define XL och Define Mini är ju nästan identiska

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

+1
Fattar inte varför FD lådorna har blivit så poppis.

1. Väldigt prisvärda
2. Neutral och ren design som är ganska ovanligt
3. Mer än godkänd kvalitet
4. Tysta tack vare bitumen isolering och gummipluppar m.m.
5. Bra luftgenomströmning
6. Bra och lättåtkomliga dammfilter
7. En insida som fungerar väldigt väl
8. Många bra småsaker som andra varit sämre på, som t.ex 2.5" fästen på alla hårddiskplatser
9. Svenskt företag gör att det är lättare att tycka om det lite extra
10. Bra och tillmötesgående support
11. Trevlig och bra kundkontakt, bland annat här på forumet
12. Bra prioriteringar med bland annat fler 3.5" platser än 5.25" platser

För att nämna några saker jag kommer på så här på rak arm till varför dom är så poppis hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Säger inte att designen är dålig, den är snygg och presterar riktigt bra. Men dom gör ju inget nytt?
Eller ja, Arc är ju ny. Men Define, Define XL och Define Mini är ju nästan identiska

Det är nog för alla tre är i Define serien ska du se Nästa design kommer nog få nytt namn

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Det är nog för alla tre är i Define serien ska du se Nästa design kommer nog få nytt namn

Ja det är ju klart
Tycker det är dags för en ny serie.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

sjukt snygg!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eppebansen:

3 är okej men inte mindre och jag själv behöver minst 3

Mus, tangentbord och eventuellt ett headset. Vad mer skulle behövas? Externa HDD's, skrivare och annat pluggar man väl i vid I/O-kontakterna

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Yeeeeeeeeeees, äntligen :D!
Lutat åt att köpa R3, men alltid tyckt om mATX, så det här blir ett givet val, blir perfekt till ett Sandy Bridge bygge lite senare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Ja det är ju klart
Tycker det är dags för en ny serie.

Det var ju inte så längesen de kom med Arc. Jag kan nästan garantera att det kommer fler lådor

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Mums

Oj vad gulligt det var, synd att allt jag redan har är anpassat för ATX. Får bli om ett år eller två när det är dags för ett helt nytt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Mus, tangentbord och eventuellt ett headset. Vad mer skulle behövas? Externa HDD's, skrivare och annat pluggar man väl i vid I/O-kontakterna

Mus och tangentbord har jag inplugat på baksidan.
Headset kör jag inte USB och jag tycker ändå att 3 är i lägsta laget.

Saker jag (eventuellt) vill plugga in där fram:
USB-minnen
Digitalkameror
Externa hårddiskar (Jag brukar ju använda min externa hårddisk på många olika ställen, väldigt jobbigt att plugga i och ur där bak då)
Dongel till mobilt bredband
LED-Lampa
blue-tooth (eller annan trådlös) mottagare
Extern minneskortsläsare

För att nämna ett par saker som jag har eller har velat pluggat in där fram på sistone.
Som tur är har jag USB-hub i skärmen och massa extrasladdar som jag dragit där bakifrån så jag slipper plugga in original-sladden för de flesta USB-kontakter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Säger inte att designen är dålig, den är snygg och presterar riktigt bra. Men dom gör ju inget nytt?
Eller ja, Arc är ju ny. Men Define, Define XL och Define Mini är ju nästan identiska

Varför ändra något som redan är perfekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

1. Väldigt prisvärda
2. Neutral och ren design som är ganska ovanligt
3. Mer än godkänd kvalitet
4. Tysta tack vare bitumen isolering och gummipluppar m.m.
5. Bra luftgenomströmning
6. Bra och lättåtkomliga dammfilter
7. En insida som fungerar väldigt väl
8. Många bra småsaker som andra varit sämre på, som t.ex 2.5" fästen på alla hårddiskplatser
9. Svenskt företag gör att det är lättare att tycka om det lite extra
10. Bra och tillmötesgående support
11. Trevlig och bra kundkontakt, bland annat här på forumet
12. Bra prioriteringar med bland annat fler 3.5" platser än 5.25" platser

För att nämna några saker jag kommer på så här på rak arm till varför dom är så poppis hos mig.

Jahapp, vad har du gjort ikväll? -"nää ägt en p12"

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Jahapp, vad har du gjort ikväll? -"nää ägt en p12"

Lätt att bli lite rastlös när man är hos familjen över julhelgerna, något måste man roa sig med.

Permalänk
Medlem

På tok för djupt för min del. Får bli mitt nuvarande ett tag till. Visst det är trångt, men uppgraderar bara varannat år, så behöver inte lättmekat chassi.
Just nu har jag ett Silverstone TJ08 (som slutats att säljas) vilket kanske inte är optimalt gällande HDs. Men får plats med mina saker iaf.
Sedan är det lagom litet för att ta med på LAN.

Skulle man bara kunnat montera HDs på sidan hade man fått bättre plats i chassit. Sedan kan jag väl säga att
kabeldragningen inte lades ner tid på, orkade inte fixa fint. Finns ändå inget luftflöde som direkt hindras.
Temperaturerna är helt okej i lådan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Alltså har fractal inga nya idéer? Man kan ju inte dra ut på det här hur länge som helst.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Trevligt! Jag hade dock hoppats på något likt det här: #10496736

http://pici.se/pictures/LSAQrRRXw.jpg

Jag håller med. Eftersöker ett chassi utan ställningar för 5.25 och hd. Litet fast med bra luftgenomströmning!
Likt detta :
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Permalänk
Medlem

Sitter för närvarande med ett P180 Mini vilket är ett mycket bra chassi, men anser att det är för stort. Känns mer som ett ATX och är detta då större, ser jag verkligen ingen anledning till att införskaffa detta personligen. Vill gärna bygga ett nytt system i mini-ITX och det enda chassina som fångat mina ögon för det ändamålet är Lian Li's modeller.

Den eviga jakten på ett kompakt men kraftfullt system fortsätter!

Permalänk
Medlem

Trist att de inte kunde skippa 5,25" enheterna helt. Ist kunde de skicka med en USB-SATA-IDE adapter.. skämt o sido.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

1. Väldigt prisvärda
2. Neutral och ren design som är ganska ovanligt
3. Mer än godkänd kvalitet
4. Tysta tack vare bitumen isolering och gummipluppar m.m.
5. Bra luftgenomströmning
6. Bra och lättåtkomliga dammfilter
7. En insida som fungerar väldigt väl
8. Många bra småsaker som andra varit sämre på, som t.ex 2.5" fästen på alla hårddiskplatser
9. Svenskt företag gör att det är lättare att tycka om det lite extra
10. Bra och tillmötesgående support
11. Trevlig och bra kundkontakt, bland annat här på forumet
12. Bra prioriteringar med bland annat fler 3.5" platser än 5.25" platser

För att nämna några saker jag kommer på så här på rak arm till varför dom är så poppis hos mig.

Skrivet av bbx8:

Jahapp, vad har du gjort ikväll? -"nää ägt en p12"

Hehe, jag gillar Kilroys replik då han skrev en massa punkter och inte bara "dom e bäst!!11!!" som svar.

Som vanligt kan vi konstatera att smaken är som baken när det gäller design/funktion på chassiet. Har själv ett svart antec P182 som är lite utav en kusin till FD's chassie utseendemässigt så jag är ju något partisk om jag skulle få en fråga om jag gillar FDs design.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Skrivet av Blackteeth:

Alltså har fractal inga nya idéer? Man kan ju inte dra ut på det här hur länge som helst.

Take it easy dude..
Snart släpper de nog R4!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

sexigt!
Blir nästan sugen på fixa en stationär..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Blackteeth:

Alltså har fractal inga nya idéer? Man kan ju inte dra ut på det här hur länge som helst.

Define-serien är nu mer eller mindre komplett (bortsett från framtida revisioner givetvis) och vi kommer nu istället att fokusera på Arc-serien, som har ett helt annat designgrepp än Define, och även andra serier framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Define-serien är nu mer eller mindre komplett (bortsett från framtida revisioner givetvis) och vi kommer nu istället att fokusera på Arc-serien, som har ett helt annat designgrepp än Define, och även andra serier framöver.

Hoppas ni gör ett minitower i den serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Define-serien är nu mer eller mindre komplett (bortsett från framtida revisioner givetvis) och vi kommer nu istället att fokusera på Arc-serien, som har ett helt annat designgrepp än Define, och även andra serier framöver.

Alltid velat ha ett Define mini ända sen jag började köra med micro-atx (haft define r2), så det är super att ni nu tagit fram ett sådant!

Nu när Arc-serien kom blev jag dock jävligt sugen på ett sådant! Så sjukt snyggt och stilent! (Dock synd att fronten är i plast, hade kunnat betala några hundra kronor mer för metall. Ni kan inte lansera en arc-modell med metall-front med? =D ) Lanserar ni ett Arc mini betalar jag direkt!

Btw, det står "aluminiumklädd frontpanel", är det alltså äkta aluminium i luckan på mini, till skillnad från den plast som sitter i storebrodern?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Snyggt men på tok för stort för ett mATX :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Det blir nog ett inköp av detta om det blir billigare än R3:an

Visa signatur
Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Devrer:

Alltid velat ha ett Define mini ända sen jag började köra med micro-atx (haft define r2), så det är super att ni nu tagit fram ett sådant!

Nu när Arc-serien kom blev jag dock jävligt sugen på ett sådant! Så sjukt snyggt och stilent! (Dock synd att fronten är i plast, hade kunnat betala några hundra kronor mer för metall. Ni kan inte lansera en arc-modell med metall-front med? =D ) Lanserar ni ett Arc mini betalar jag direkt!

Btw, det står "aluminiumklädd frontpanel", är det alltså äkta aluminium i luckan på mini, till skillnad från den plast som sitter i storebrodern?

Arc Mini - stay tuned

Det är inte äkta aluminium på Define Mini, det är precis som Define R2/R3/XL en speciellt behandlad plastyta med alu-look, likt t.ex. många mobiltelefoner och andra hemelektronikprodukter har.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av FelixKihlstedt:

Det blir nog ett inköp av detta om det blir billigare än R3:an

Mini kommer att vara ca 100 kronor billigare än R3. Normalt riktpris på Define R3 är ca 899 kr, f.n. är det dock kampanj på R3 och den säljs för drygt en hundring billigare, ca 799 kr. Riktpris för Define Mini kommer att vara 799 kr, med en introduktionskampanj i mars på kanske ca 699 kr.