Permalänk

Nytt grafikkort - Max 2 000

Tjena..
Verkar som att grafikkortet inte har många timmar kvar att leva. Jag tror det är grafikkortet iaf. Får små artefakter som flimrar omkring på skärmen ibland när jag surfar. Gör jag nåt mer krävande som spel (som tidigare fungerat bra) blir artefakterna värre och värre. Tillslut kan man nästan inte se nånting. Skärmen fryser sig osv. Ibland följs artefakterna av blåskärm.

Så om det nu är grafikkortet som krånglar behöver jag ett nytt. Det får inte kosta för mycket. Max 2000 (sålänge man inte får nåt mycket bättre för bara lite mer).

Datorn kortet ska sitta i:

Gigabyte DS 4
Intel q6600 2,4Ghz
4*2GB ddr2 6400 (corsair)
1 * intel ssd 80GB (systemdisk)
Corsair 520W (modulärt)

Används till 3D-modellering/rendering/animering, Photoshop och spel.
Nuvarande grafikkort: Nvidia 8800GTS 512.

Såå.
Tips på prisvärda grafikkort? Känner att jag inte har nån koll på vad som är bra numera.

// GK

Permalänk
Permalänk

Tack för tipsen :). Såg att Gigabyte hade ett 6870 för bara femtilappen över 2k. Kan det vara värt eller skulle min processor/minnen flaskhalsa tror du? (Kommer köra processorn i 3GHz). Kommer nog dock att vänta lite, lite. Nuvarande grafiken har krånglat i flera dagar och igår när jag skrev detta blev det ibland så illa att man inte kunde se nånting. Så jag tog fram kameran för att filma hur de såg ut för att visa andra och säkerhetsställa att grafikkortet var felet. Som på beställning försvinner genast artefakterna när jag sätter på kameran. Har inte krånglat på flera timmar nu. Hur skumt som helst.

Permalänk
Medlem

Konstigt men jag tror nog det är grafikkortet det är fel på. Gigabytes variant var inte i lager det var därför jag inte föreslog den men om du orkar vänta så är den exakt lika bra