Dirk Meyer lämnar AMD

Permalänk
Melding Plague

Dirk Meyer lämnar AMD

AMD:s vd Dirk Meyer säger upp sig och lämnar organisationen med omedelbar verkan. Företagets styrelse anser att ny ledning krävs för att säkerställa framtida vinst och tillväxt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lycka till AMD!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Det var lite plötsligt, hoppas de hittar någon som kan föra AMD uppåt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt beslut, han har gjort ett bra jobb för AMD, kanske fick han ett annat erbjudande?

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har jag alltid varit lite osäker när det gäller honom. Kanske har något att göra med att han blev CEO när det gick som sämst för dem. Hoppas verkligen att de får en vettig ledning framöver.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Undrar om Jen-Hsun Huang finns med på listan över kandidater?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Undrar om Jen-Hsun Huang finns med på listan över kandidater?

NVidia är också upptagna med nya deals. De har slutit ett samarbetesavtal med Intel som ger dem 1,5 miljarder dollar från Intel.

http://www.engadget.com/2011/01/10/intel-agrees-to-pay-nvidia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Mycket märkligt beslut, han har gjort ett bra jobb för AMD, kanske fick han ett annat erbjudande?

Jo, det var plötsligt och oväntat. Får se vad som händer framöver, om han har något annat erbjudande så lär väl det dyka upp info snart. Gäller för AMD att hitta någon som kan fortsätta den positiva trenden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Mycket märkligt beslut, han har gjort ett bra jobb för AMD, kanske fick han ett annat erbjudande?

Ja hos nvidia ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

var det han som hade vart med och utvecklat athlon? tror jag såg någon nyhet för ett par år sen om att någon som hade vart med och utvecklat den arkitekturen fick en högt uppsatt position

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Och han lämnar precis när Bulldozer är färdigkonstruerad i labben med andra ord. Han har en och annan del i den kommande processorarkitekturen.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

The future is not Dirk Meyer

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Tack för din tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Tack för din tid.

det lär som du ser det här som en begravning

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

vet inte om det är bra för amd men som i alla andra företags som vill utvecklas måste VDn bytas ut efter en tid för att ha fortsatt utveckling..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Synd, han gjorde mycket för AMD.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Vad i hela?!? Han har ju varit räddaren i nöden och stabiliserat ett sjunkande AMD som är nu på god uppgång och så kickar de honom? Vilken tack för jobbet. Förväntar de sig att man kan vända röda siffror till gröna över en natt? Nä, otacksamt...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Finns det mer nyheter om det här på webzonen? För det här känns inte så genomtänkt i ögonen på en nörd som jag.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Han kanske råkade "veta lite för många hemligheter", skämt åsido.
Trist.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Tråkigt... ifs så tycker jag han passade bättre i utvecklingslabbet än i företagsledningen. Det gamla ordspråket om ingenjör och företagsledning är kanske fortfarande aktuellt?

Permalänk
Medlem

Alla vet att nvidia och intel är stabilast.
Så inget konstigt där.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Alla vet att nvidia och intel är stabilast.
Så inget konstigt där.

På vilket sätt är de stabilast? Som företag? Deras ledningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

På vilket sätt är de stabilast? Som företag? Deras ledningar?

Som helhet, som företag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jajisses.
Vilka nötter.
Dirk var ju de bästa som hänt AMD på länge.
Ja, hoppas dom får dit nått vettig snubbe.
Blir väl säkert nån ny Hector Ruiz så skiten går i konkurs om ett år...

Permalänk
Medlem

Bara så jag förstår rätt. Ni kickar killen som räddade AMD från konkurs och skapade ett framgångsrikt vinstdrivande företag för att han inte gjorde ett bra nog jobb? Nötter.

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

var det han som hade vart med och utvecklat athlon? tror jag såg någon nyhet för ett par år sen om att någon som hade vart med och utvecklat den arkitekturen fick en högt uppsatt position

http://www.sweclockers.com/nyhet/8015-athlon-utvecklare-ny-vd...

Fanns en länk i nyheten också.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

jag är rätt säker att den länken inte fanns med tidigare när jag läste men i vilket mitt minne svek mig inte
(för en gångs skull)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Bara så jag förstår rätt. Ni kickar killen som räddade AMD från konkurs och skapade ett framgångsrikt vinstdrivande företag för att han inte gjorde ett bra nog jobb? Nötter.

Dagdrömmer du? AMD är inget av det. Dirk och AMD har lyckats att stoppa att AMD gå i konkurrs genom att ta kraftiga åtgärder som att sälja deras fabriker för att få in kapital in ett företag som inte hade någon och genom att sparka över 1500 personer från företaget.

AMD är fortfarande i ett väldigt skört lägge och är lång ifrån att vara ett stabilt, framgångsrikt vinstdrivande företag.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte alls att det är märkligt. Det är väldigt vanligt att man byter VD efter ett par år i alla storföretag, för att hålla "VDn" fräsch och hungrande efter nya framgångar!

Förvisso brukar det väl röra sig om 4-5 år, men men...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av DataNusse:

Dagdrömmer du? AMD är inget av det. Dirk och AMD har lyckats att stoppa att AMD gå i konkurrs genom att ta kraftiga åtgärder som att sälja deras fabriker för att få in kapital in ett företag som inte hade någon och genom att sparka över 1500 personer från företaget.

AMD är fortfarande i ett väldigt skört lägge och är lång ifrån att vara ett stabilt, framgångsrikt vinstdrivande företag.

Kanske Dirk anställdes som "slaktare", nu vill dom ha en som bygger upp och då passar han inte längre.
Bara en fundering.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |