Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

En del har det bra.;) Du slipper böja verb.:) Men i mitt fall är det ett kärt nöje: för mig är grammatik som att klara en bana och komma upp en nivå till!:) Belöningen och känslan inombords är oslagbar!:D

Själv har jag slutat med the för "alla" hackade på det i förra natt-tråden...:P

Om man ändå tyckte om språk, då skulle det inte vara en lika "pain in the ass"

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Om man ändå tyckte om språk, då skulle det inte vara en lika "pain in the ass"

Alla är vi olika.:) Men för mig är det som att "spela" och komma till en högre nivå. Men om du inte har svårt för grammatiken så klarar du det (även om du inte gillar det:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Vad gör ni förutom att fundera på om ni ska börja läsa spanska eller inte?:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

sitter och lyssnar på Eminems tre första album, när han faktiskt gjorde de han kan, punchline rappa

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedFLip:

sitter och lyssnar på Eminems tre första album, när han faktiskt gjorde de han kan, punchline rappa

Jo nu är han inte bra...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Lyckades precis fixa den jäkla knakande luckan på min desire hd. Skönt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo nu är han inte bra...:P

Haha, absolut inte!
Men han har ju ändrat sig för att nå en bredare publik.

Gillar hans punchlines, de har lite catch i sig.
Så i det kan jag respektera han

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Lyckades precis fixa den jäkla knakande luckan på min desire hd. Skönt

Sådant är jätte skönt och får ordnat, speciellt när man lyckas!:) Jag har en svagt knarrande stol men den är skön så jag bryr mig inte då knarrandet knappt hörs.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Sådant är jätte skönt och får ordnat, speciellt när man lyckas!:) Jag har en svagt knarrande stol men den är skön så jag bryr mig inte då knarrandet knappt hörs.:)

Absolut Stolen knarrar och en hel del när man lutar sig bakåt, men vilken dator stol gör inte det ;P

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Aja, godnatt, måste upp åtta imorn och mata hästarna.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Absolut Stolen knarrar och en hel del när man lutar sig bakåt, men vilken dator stol gör inte det ;P

He he, you are right about that one...:P Den mest använda möbeln i hela lägenheten förutom sängen typ.;)
(Och tangentbordet är mycket använt - även om det inte är en möbel:D).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Aja, godnatt, måste upp åtta imorn och mata hästarna.

Sov gott spanskläraren!:D;) Vi ses och hörs!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

He he, you are right about that one...:P Den mest använda möbeln i hela lägenheten förutom sängen typ.;)
(Och tangentbordet är mycket använt - även om det inte är en möbel:D).

Haha, tror nog ändå datorstolen är mäst utsliten då man inte byter lakan eller så på den ;P Sitsen har massa roliga färger efter man har ätit vid datorn

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vet inte varför jag sitter uppe faktiskt.. har idag varit och tingat en liten Perro.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Haha, tror nog ändå datorstolen är mäst utsliten då man inte byter lakan eller så på den ;P Sitsen har massa roliga färger efter man har ätit vid datorn

Ok Jag äter vid matbordet så har inte det problemet!:) Men som sagt man byter ju inte lakan på stolen = den slits fortare...:P

Skrivet av Ryden:

Vet inte varför jag sitter uppe faktiskt.. har idag varit och tingat en liten Perro.

xUGSZ2_Trh0

!Que bonito!:) Vad söt hund!^^ Vad är det för ras?
(Och mindre viktigt, men vad kostar en valp)?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Var det fler än jag som kollade på "QX Gaygalan" på Tv4 i kväll ?

Säga vad man vill, men mycket att komma med var det ju inte. Okej att det var en,.."gala", men det var ju oxå allt. Man gav ut priser till höger och till vänster. Men själva konstepet var rätt så tunt tycker jag.

Man skulle kunna ha gjort det mycket bättre än vad det var.

Men vad gör inte folk för gratis sprit och uppmärksamhet i tv.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Var det fler än jag som kollade på "QX Gaygalan" på Tv4 i kväll ?

Säga vad man vill, men mycket att komma med var det ju inte. Okej att det var en,.."gala", men det var ju oxå allt. Man gav ut priser till höger och till vänster. Men själva konstepet var rätt så tunt tycker jag.

Man skulle kunna ha gjort det mycket bättre än vad det var.

Men vad gör inte folk för gratis sprit och uppmärksamhet i tv.

Och så kommer ju Robert Gustavsson säkert också. Nä fyfan kan man vissa en bög gala så tycker jag att man kan vissa XRCO-galan ^^

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

vilken kanal gick galan på?

Permalänk
Medlem

Suttit och nött Left4Dead2 Realism med min kusin och 2 till.. riktigt skoj

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sova? Vad innebär det? Det undrar jag ibland dagar som dessa, man är trött som fan i kroppen men inte kan man sova för det utan man vänder på sig 79,37 gånger innan man lyckas

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Sova? Vad innebär det? Det undrar jag ibland dagar som dessa, man är trött som fan i kroppen men inte kan man sova för det utan man vänder på sig 79,37 gånger innan man lyckas

Ta en dush, prova sedan igen.

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

När jag läser dina rader tänker jag på att saker inte ser ut att vara vad de först ter sig att vara:

Ta Erwin Rommel. Alla tror att han var en "hårdnackad nazist" när han egentligen (om man får tro hans hustru) var en kärleksfull man och far, som i princip aldrig pratade om kriget hemma och skakade på huvudet åt eländet.

Ta Che Guevara t.e.x.: alla tror att han var en "stenhård" kommunist (jag är inte kommunist utan vill bara ge ett skeende i detta nu:)), när han var en ödmjuk läkare som utförde - med den tidens mått mätt sett - dyra läkararbeten helt gratis på olika ställen i Latinamerika - han gav i princip bort de mediciner han hade med sig till de han stötte på och som frågade efter hans hjälp.

Det jag menar är att det finns oftast ett djup hos de flesta människor. Men av någon anledning (back to Sweden:P) så visar/döljer/tycker många svenskar att djupet är oviktigt och vill hålla masken och vår kultur har en trist tradition av ryggdunkar och "Ensam är stark" mentalitet: har hänt mer än 1 gång att man observerar 2 kompisar där A är i din situation t.e.x. och B svarar: "Tänk inte på det där, det är historia, det är bara att gå vidare". Man har kunnat observera (ofta i grabbgänget) att A vill förmedla något men om/när B finner samtalsämnet ointressant så pratar de "över" varandra eller att B helt sonika byter ämne. Det är mycket "Jag pratar först och du sedan" -kommunikation i vår kultur (tjejer gör på ett annorlunda sätt, oavsett om de är intresserade eller ointresserade, men det blir för komplicerat att ta upp här:)) och ofta kommer djupet upp till ytan först efter en katastrof eller på fyllefesten till Kanarieholmarna. Visst finns det undantag: jag har suttit med grabbarna och tittat på en film och efter denna kom både det ena och andra upp rent spontant, där vi pratade om lycka, glädje och sorg *intressant* samtal en kväll*.:)

Jag tror att det är viktigt att kunna lyssna på andra personer med en stor portion ödmjukhet och inte bara "prata på som sin MacBook Apple" (jag vågar skriva detta eftersom jag inte är sådan:D), ja helt enkelt prata om "oviktiga" saker och missa livet som B försöker förmedla.

Folk "tacklar" detta på olika vis: en del åker ut till sommarstugan och tror att "de har upplevt livet" för att de suttit där en strömlös natt och funderat på hur det var förr när folk levde i dessa stugor. Jag ska inte sväva ut i huruvida en sunkig brugare vid Bromölla-Grillen är "Det Högsta" man kan uppleva eller om det är den där resan eller flytten till ett annat land. Men jag tror att för en del är Bromölla det högsta (för de som inte tänker över eller bryr sig om det djupa och aldrig varit utanför kommungränsens 50-skylt) medan för andra är den där resan man behöver för att "Kunna Dö Lycklig:D". Det är nog något som man bara själv kan finna ut utifrån sina förutsättningar.:) Jag dömer ingen men menar att för MIG så vill jag ha lite mer än Burgaren från Bromöllagrillen!:)^^

Att få Dö Lycklig tror jag handlar om att kunna behandla sitt hjärta och själv väl med upplevelser av olika mått (som jag nämnt tidigare) och jag tror att förutom upplevelser bör varje människa få uppleva den sanna kärleken. Ordet "puro" syftar till "Ren" på spanska, ofta uttryckt som en "Ren liten förpackning [med rena droger]" och jag tror att alla behöver vi vår "Rena lilla ask" med rent pulver. Detta pulver, varje korn i asken menar jag metaforiskt är upplevelser som människor inte tar tillvara på att uppleva. I denna ask ryms även den "Sanna, Röda och Rena Kärleken".:)<3 Vad är "ren och äkta" kärlek?

Vad det är är svårt och svara på, men jag tror återigen att det är något varje människa bör försöka finna ut för sig själv. Jag menar att för en del kan ett "hett knull" på köksbordet vara ren kärlek för detta paret (även om jag menar detta har brister om man bara är intim på detta vis dagligdags och att det finns saker som pekar på att detta inte helt är ren kärlek:)) men jag tror personligen att Ren Kärlek är så mycket mer.

Jag tror att denna kärleken sträcker sig till att man är 2 hjärtan men 1 slag. Där man känner att man är "ett i tanke, ord och handling". Där man hänger sig åt varandra och att man "lyssnar" uppmärksammat på sin partner med både själ och hjärta - lite på samma sätt som man är uppslukad av en historia från en vis man som tar dig med storm och du lyssnar så du nästan glömmer av omvärlden.:)

Jag tror att du kommer våga släppa in en kvinna i ditt hjärta igen. Du kommer känna det (förutsatt att du inte bara är inriktad på "Hej, fika, sex, hejdå" (som många är) stuket. Utan att du tar kärleken - precis som livet och (målet?) att få dö lycklig - till en högre emotionell upplevelsenivå.:) Tänk dig att du är med en kvinna som är dövstum: du måste visa extra hänsynsfullhet för att undvika missförstånd.:) Du kan inte fråga henne "hur ska jag lägga tungan" när/om du ger henne oralsex, utan du måste då lära dig att utveckla din fingertoppskänsla på mer än det kroppsliga planet, du måste lära dig att kunna "känna av" vad hon vill. Svårt och trixigt att förklara i ord, men poängen är att om man tar sig denna tiden att utvecklas med den kvinna man älskar, så tror jag att DETTA är en god grund för vad jag skulle försiktigt våga kalla för "Den Rena Kärleken".:)

Jo jag har upplevt en del - det mesta positivt - och det är jag tacksam för. Mina föräldrar skickade ut mig på upplevelser istället för campingen utanför Jönköping så att säga och det är jag *jätteglad:D* för idag, jag hade förlorat så mycket på att "bara campa".:)

Man måste finna sin engen väg - oavsett vad andra säger.:) Ta Mig som exempel: ni kanske har sett att folk klagar på att jag använder för många smileysar? Jag går min egen väg och använder många diton, inte för att reta någon utan för att visa att jag är en Glad Krona och att "den gråa texten" (andra personer) inte är jag. Jag går min egen väg.:)

Wow, vilken intressant story! Väldigt lärorik! Du har hopp, både för mig och dig, det gillar jag!
Alltså, livet i Sverige är väldigt annorlunda jämfört med andra delar av världen, många verkar digga det här med att leka "ensam varg" här. Men det där går att diskutera.
Jag håller med dig, man måste känna av kärleken under vissa situationer, vilket många inte gör! Det där är lite svårt, men det verkar som att du har hajat det hela!
Wow, jag vill egentligen svara mer, men jag är så förbannat seg just nu.
Men tro mig, jag kommer att skriva vidare inom detta område här på tråden!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Hedersmedlem

Några vakna? Ska nog gå lägga mig snart. Har ju studier imorgon

Permalänk

Jo, jag är lite halvt vaken.
Men lär försvinna när som helst.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Fruktansvärt vaken. Borde sova för länge sedan men sitter och snaskar på godis och funderar på varför jag envisas med att tacka ja till alla projekt när jag aldrig har tid med ett enda och resultatet blir att folk blir sura... Eller ja, tid och tid.. Jag prioriterar så jävla dåligt så jag borde väl inte gnälla..

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SilentHarmonic:

Wow, vilken intressant story! Väldigt lärorik! Du har hopp, både för mig och dig, det gillar jag!
Alltså, livet i Sverige är väldigt annorlunda jämfört med andra delar av världen, många verkar digga det här med att leka "ensam varg" här. Men det där går att diskutera.
Jag håller med dig, man måste känna av kärleken under vissa situationer, vilket många inte gör! Det där är lite svårt, men det verkar som att du har hajat det hela!
Wow, jag vill egentligen svara mer, men jag är så förbannat seg just nu.
Men tro mig, jag kommer att skriva vidare inom detta område här på tråden!

Tjenare!:D
Pengen här!^^ Hoppas du (och alla andra) har en underbar natt!:D^^

Själv sitter man och lyssnar på lite musik.:) Vad gör ni andra?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Ser man på, klockan är efter midnatt.
Ja, vad händer... Kollar lite på svampbob och tror jag ska ta mig något att dricka. ^^

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Kollat klart på mina serier precis..... ska lägga mig och försöka sova nu. Måste upp vid 7-tiden och få tag på en jävla larmtekniker.