Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilka krogar har 20 års gräns?

Permalänk
Skrivet av Vintervitt:

Anton_mjor: Hehe jo jag kan vara rätt rolig ibland på forum Har lite problem med att uttrycka mig riktigt ;P

Nja, jag ser inga problem med hur du uttrycker dig. Jag tycker din fjortis-utstrålning är ganska kul

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Linux Lover:

Det är rent juridiskt sett den som överserverar som begår brottet och riskerar böter

Är man över 18 år och är inne på krogen, då ska man själv se till att man inte blir för full. Är man 18 år och inte kan ta hand om sig själv när de gäller alkohol då ska man fan omyndigförklaras.

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jannemedkorven:

Är man över 18 år och är inne på krogen, då ska man själv se till att man inte blir för full. Är man 18 år och inte kan ta hand om sig själv när de gäller alkohol då ska man fan omyndigförklaras.

Då kan vi väl lika gärna ta att omyndigförklara halva Sveriges befolkning. Utan att överdriva.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Då kan vi väl lika gärna ta att omyndigförklara halva Sveriges befolkning. Utan att överdriva.

Så du menar att man i princip kan dunka i sig hur mycket alkohol man orkar och sen bara skita i att man har gjort det och låta någon annan ta hand om dig?

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jannemedkorven:

Så du menar att man i princip kan dunka i sig hur mycket alkohol man orkar och sen bara skita i att man har gjort det och låta någon annan ta hand om dig?

Kan å kan. Folk gör't iaf.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kryll:

Är "egentligen" inget konstigt med det. På krogen har personalen kontroll över ditt drickande så du inte blir för full. Dricker du hemma kan du bli hur full som helst.

I praktiken är det en annan sak...

Har även hört anledningen att man som 18-åring ofta känner personer under 18 och att risken för langning till för unga personer blir större. Som 20-åring är det kanske inte lika allvarligt att langa till en 18-åring som det är för en 18-åring att langa till nån som är 16.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]