Blanda grafikkort AMD och Nvidia?

Permalänk
Medlem

Blanda grafikkort AMD och Nvidia?

Jag funderade på om jag skulle kunna sätta i ett AMD-kort i maskin så att jag kan dra nytta av Eyefinity och köra ett antal skärmar från detta kort samtidigt som jag kör mina GTX-460 och GTS-250 kort till 3 skärmar?

Ett konstigt scenario, men bara en tanke som slog mig.

Innan någon ställer frågan varför jag skulle vilja göra det? Bara för att det kunde vara kul, inget annat.

Permalänk
Medlem

Du kan låta grafikkorten driva var sina skärmar.

Du kan inte driva eyefinity från var sitt grafikkort bara för att du har ett amd

Går att använda ett som physx med ett Physx hack

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Du kan inte driva eyefinity från var sitt grafikkort bara för att du har ett amd

Nu greppar jag inte riktigt vad du menar. Om jag skaffar ett AMD kort typ HD5870 Eyefinity6 6 x DisplayPort. Kan jag då koppla det till 6 stycken skärmar samtidigt som jag har mina 2 Nvidikort i och kopplade till 3 andra skärma? Totalt 9 skärmar med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bacardi_avt:

Nu greppar jag inte riktigt vad du menar. Om jag skaffar ett AMD kort typ HD5870 Eyefinity6 6 x DisplayPort. Kan jag då koppla det till 6 stycken skärmar samtidigt som jag har mina 2 Nvidikort i och kopplade till 3 andra skärma? Totalt 9 skärmar med andra ord?

Ja. (ett 6970/50 är bättre till det ändamålet)

jag skrev att du inte kan köra eyefinity från VARSITT graffe... alltså du kan inte plugga en skärm i varje kort och tro eyefinity ska fungera.

Det ska gå att ha både AMD och Nvidia kort i samma dator. kan inte garantera att det kommer funka smärtfritt dock.

vad ska du med så många skärmar till eller är det allmänt undrande?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

vad ska du med så många skärmar till eller är det allmänt undrande?

Bara en tanke att det kanske skulle vara kul och inget annat. Skulle man springa på 6 skärmar till bra pris kunde det ha rätt hög imponansfaktor att köra med 9 skärmar. Speciellt praktiskt är det nog inte, då räcker det med tre som jag har idag.

tack för svaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bacardi_avt:

Bara en tanke att det kanske skulle vara kul och inget annat. Skulle man springa på 6 skärmar till bra pris kunde det ha rätt hög imponansfaktor att köra med 9 skärmar. Speciellt praktiskt är det nog inte, då räcker det med tre som jag har idag.

tack för svaren.

varsågod

låter najs med en skärm vägg eler vad det blir

nåt sånt kanske xD

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄