Permalänk
Medlem

Ny motorcykel, vilken?

Tjo, för två år sedan hade jag en Honda Hornet 600 -07 som jag trivdes väldigt bra med men den hade lite klen motor.

Nu går jag i tankar om att köpa en ny cykel då våren närmar sig.
Har främst kikat på:
Suzuki Bandit 1250SA -09
Yamaha FZ1-n/s
Suzuki B-King 1300
Honda CB1000RA (snyggast av dem alla)

Vill gärna ha synpunkter på dessa cyklar av folk som har provkört. För/nackdelar alltså.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag skippat Suzuki & valt mellan Yamman & Hondan, bara.
(Och av dom hade jag valt Yamahan) FZ:an har samma motor som gamla R1:an = ROLIG!
.. Fast egentligen är det mest en smaksak.

Permalänk
Medlem

Triumph Street Triple/R 675, roligaste hojen jag kört och då har jag haft 1000cc Speed Triple och GSX-R 750

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Med de alternativ du namngivit hade även jag valt mellan FZ1 and Hondan, hade förmodligen lutat åt en FZ1 och då i "n"-utförande.. sicken' streetfightah. Skulle jag köpa ny hoj i dag skulle jag verkligen överväga en Triumph Street Triple, verkar vara en riktigt rolig och pilsk maskin.. Gillade inte insektsögonen först, men utseendet har liksom växt på mig. Shit, du har faktiskt fått två riktigt vettiga svar här ovan!

Permalänk
Medlem

Annars så är kawasaki z1000 riktigt fin, men du kanske har valt bort den av andra orsaker då den inte finns med i listan.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, jag bestämde mig dock tillslut att gå på en Bandit 1250SA -09 med tillhörande väskor och 0 mil på mätaren.
En norgeresa är preliminärbokad och jag kände att med en streetfighter blir det minst lika mycket bus som med Horneten jag hade förut.
Har aldrig provkört en Bandit så detta blir mycket intressant, eller ledsamt

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte pinka på din parad här, men banditen är en gubbhoj jämfört med horneten, och framförallt jämfört med en FZ1 eller CB1000R. Men det behöver ju inte betyda att du per automatik blir missnöjd, different strokes for different folks du vet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter