Permalänk
Medlem

Brusande ljud vid avstängning

Hejsan. Jag har överklockat min 1055T till 3.7 Ghz. Jag följde denna guiden http://www.kitguru.net/components/cpu/zardon/overclocking-the...

När jag ska stänga av min dator så brusar det till i mina högtalare sekunderna innan datorn slocknar helt. Det jag märkte var att om jag sitter med headset så hör jag inget brus så jag tycker det är lite konstigt.

I den guiden använder som sämre moderkort än mitt så jag tycker det låter konstigt om det skulle vara så att bruset beror på in stabilitet. Jag har ju testat med några stabilitets program och det funkar fint.

Bilder på mina inställningar så ni inte behöver läsa igenom hela guiden:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Händer samma sak för mig. Dock inte varje gång...
Vet inte om det är för att systemet är överklockat, eftersom jag började med att överklocka direkt när jag fick datorn haha...

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

kan bero om du har ljudkort inbyggt i modekortet så kan de bli störningar i detta efterssom strömmen höjs.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

kan bero om du har ljudkort inbyggt i modekortet så kan de bli störningar i detta efterssom strömmen höjs.

Ja jag har inte ett externt så jag har ett inbyggt på moderkortet. Är det farligt eller kan jag strunta i det?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Ja jag har inte ett externt så jag har ett inbyggt på moderkortet. Är det farligt eller kan jag strunta i det?

oftas så brukar det inte vara farligt. det är som sagt bara en störning vilket kan ignoreras

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!