Ja, nu är tele2.se uppe igen! Halleluja!
Jag kollade under driftstörningar på http://www.tele2.se/kundservice/driftinformation.html och där står inget om att webbplatsen var nere. Det stör mig faktiskt att de inte skriver något om det.
Jag frågade en operatör på chatten om det och hon sa att hon inte märkte att den var nere. Hon hade varit inne på den under dagen. Jag frågade om hon inte har märkt att det slutade komma in kunder till chatten från ca 18:00 i och med att de har öppet till 20:00. Kunder kan inte komma till chatten när tele2.se är nere. Hon sa att hon redan hade slutat för dagen då.
Jag frågade en annan operatör på chatten och han svarade att det kan bero på flera driftstörningar. Han sa inte om han syftade på störningar på nätet eller på webbplatsen, och jag frågade inte eftersom det lät som att han försökte slingra ur för att slippa svara.
Jag försökte komma in på tele2.se runt 18:00 för att starta chatten och ställa en fråga om mitt abonnemang. Jag täntke just på det att de har öppet till 20:00, men jag kom inte in.
De har tagit bort e-postformuläret, de tvingar kunderna att använda chatten. Det är för att kunden ska få snabbare svar säger de. Jag hatar när företag låtsas veta kundens bästa utan att fråga kunden. Så de vill att man ska använda chatten, men så fungerar inte hela webbplats jäveln. Och e-postadresserna verkar inte fungera eller så är det ingen som bevakar längre dessa brevkorgar (internetsupport[a]tele2.se, internetkundservice[a]tele2.se, tele2bredbandstelefoni[a]tele2.se).
Men nu ser det ut som att de har återställt e-postformuläret, igen. De har även tidigare försökt ta bort e-postformuläret. Jag kan räkna upp till två gånger där de har försökt ta bort e-postformuläret, och för varje gång har de återställt det, det här är den tredje gången. De tar bort det i några dagar eller veckor och återställer det sedan. Jag fattar inte vad de håller på med.
Om de nu vill satsa på chatten så får de väl se till att ha längre öppettider. Telenor har den generösaste öppettiden på sin chatt. Sedan så måste ju tele2.se vara uppe, för annars faller ju hela iden med chatten som kontaktkanal.
1. Jag vill helst inte se att tele2.se är nere.
2. Jag vill att de slutar ta bort e-postformuläret för att sedan återställa det igen, fram och tillbaka, hela tiden. De får bestämma sig en gång tycker jag. Helst vill jag se att de har kvar e-postformuläret.
3. Jag vill se att de skriver under driftstörningar eller på annan sida när de har problem med webbplatsen tele2.se. Jag vill veta varför jag inte fick hjälp den dagen. Annars blir det som att det aldrig har hänt, och alla tiger om det.
De på chatten har lovat att föra det vidare till ansvariga. Jag hoppas att de gör det också.