Inlägg

Inlägg som joel05 har skrivit i forumet
Av joel05
Av joel05
Skrivet av Lothbrok:

AUO har ju inte ändrat något, bara läsa overclock.net's (betyyyyyyyydligt större forum än swec) stora trådar dedikerade till just dessa skärmar.

Tråkigt att höra, bra att veta. Antar det blir till att vänta och se omdömen från riktiga kunder och inte bara recensenter.

Edit: Känner till overclock.net men är ytterst sällan inne där...

Av joel05
Skrivet av Lothbrok:

Varför skulle AOC vara någe bättre än Asus eller Acer?
Det är samma panel från AUO..

Antar att b.l.b. har mer med skärmtillverkaren att göra än paneltillverkaren, ett problem mindre eventuellt. Sen kan man hoppas (kanske aningen naivt) att de har förbättrat tillverkningsprocessen sen i höstas.

Av joel05

Efter 2st dåliga PG279Q så jag stora förhoppningar på AG271QG!

Av joel05

När jag var lämnade tillbaks min andra skärm för drygt en vecka sen, så sa personalen att de har fått massa returer på denna skärm, men att ASUS hävdar att det inte är något fel på dem.

Av joel05

Tänkte dela med med av min story so far..
Köpte även jag på NetOnNet:s Black Friday REA.

Skärm #1: vet inte när den var tillverkad, men den hade ingen QC-passed sticker. Problemen var liknande de nämna tidigare, det största felet var gul-tint i området vid knapparna i mörka miljöer. BLB längs framför allt vänster sidan men även övre högra hörnet. Sen satt även kanen runt skärmen lös i överkant.

Skärm #2: (Haft den upp i ca 30-40 min nu) tillverkad okt-15 hade även en QC-passed sticker på sig. Till problemen...
Först och främst, får ingen bild på DP, har testat 2 sladdar, och alla 3 portar på grafikkortet, ingenting. Dock fungerar båda sladdarna med min andra skärm. HDMI fungerar bra. Skärm #1 fungerade direkt, någon som har en lösning på detta? Vidare, mindre men lite ljusare BLB än skärm #1 och ingen gul-tint i mörka bilder. Dock, på ljusa bilder så är övre halvan lite gul-brun (inget jag såg på skärm #1). Även på denna sitter kanten löst längs ovansidan.

Värt att notera är att jag hade olika firmware på skärmarna (de beteende sig olika vid uppstart).
Båda skärmarna har långt mycket mer BLB än min 3 år gamla ASUS IPS skärm som idag kostar ca 2300kr (då ~3000kr). Någon som jag har svårt att förstå på en flaggskeppsskärm för nära 9000kr.

Uppdatering följer..

Edit: släckte ner i rummet nu och ser att även skärm #2 är gul när det är mörkt.
Det finns en lista på skärmar med problem (saknar län atm) där det finns en skärm som matchar beteende och de första siffrorna på serienr för skärm #2.

Av joel05
Skrivet av Webhallen:

Det verkar inte vara en produkt som Corsair säljer öppet genom några traditionella distributionskanaler så det verkar som om man måste köpa det direkt via deras egna webbshop tyvärr.

Tack för snabbt svar!

Av joel05

Hej, har ni möjlighet att plocka in www.corsair.com/se-fi/headset-earpads-black-leatherette som beställningsvara?

Av joel05

Varför gömmer sig inet gubben på första bilden?

Av joel05

Trevlig läsning!

Av joel05

100/10 hade dem när jag bodde där 2012

Av joel05

Trevlig läsning! Skulle vara trevligt med ett test på Shadow rock slim:)

Av joel05

Har svårt att tro att AMD är så naiva att de tror att det kommer gynna sig i längden, men man vet aldrig.. Därför är de bra att Sweclockers testar:)

Av joel05

Jag har ett GT 630M(1gb) och HD4000 i min laptop. Den väljer automatiskt vilket kort beroende på vad du gör, men du har även valet att välja vilket kort som ska användas när(spel mm). Fungerar riktigt smidigt, har inte haft det minsta problem med det.

Av joel05

Hej! En kompis köpte just ett QH 85 med det följde en 2x 3.5mm hona till 1x 3.5mm hane adapter, säljer ni dessa löst?
(den är den enda av alla adaptrar som jag testat som har rätt ordning på polerna för att funka med min laptop)

Mvh J

Av joel05

Tycker inte att det är helt fel iaf, det kommer antagligen leda till lägre utvecklings- och produktionskostnader för högupplösta skärmar till stationära datorer. Håller dock med om att de börjar i fel ände med laptops innan stationära.

Av joel05
Skrivet av zOlid:

Är inte TDP värdet rätt mycket högre än vad dagens nuc har?
Kanske kommer ihåg fel.
Men helt klart vore det nice i en nuc.
Men jag måste säga jag har haft min nuc i någon vecka nu. Och jag upplever verkligen inte att det behöver mer prestanda.
Det är ju ingen spel maskin eller video redigerings maskin. Men allt utanför det flyter på as bra måste jag säga.
Är possessivt överraskad av prestandan.
Ända jag önskar är bättre grafik menyer från intels sida.
Men det har ju mindre med nucen att göra och mer med intels grafik att göra.

Haha, kom på det sen att det kanske blir svårt att kyla den:D

Av joel05
Skrivet av Willhelm:

Låter som något för NUC?

Jag tänkte precis samma sak! Man kan ju alltid hoppas:)

Av joel05
Skrivet av Andreen:

Jag skriver just nu ett Snake-spel men jag har fått samma fel på den förra uppgiften, de båda uppgifterna använda samma klass för att starta spelet i ett nytt fönster.

Min kod (ej färdig):

import se.lth.cs.pt.dots.events.DotWindow; import se.lth.cs.pt.dots.Color; import se.lth.cs.pt.dots.events.GameEvent; import se.lth.cs.pt.io.Keyboard; import java.util.*; class Snake { public static void main(String[] args) { new Snake().run(); } DotWindow w; Runner runner; List<int[]> tail = new LinkedList<int[]>(); int tailLength; void run() { setup(); int tickCount = 0; dance: while (true) { GameEvent event = w.getNextEvent(); switch (event.getKind()) { case GameEvent.TICK: tickCount++; if(tickCount%10==0) { tailLength++; } System.out.println("TICK"); manageTail(runner.getPos()); runner.forward(); if (youHitSomething()) { paintRed(runner.getPos()); break dance; } paintRed(runner.getPos()); break; case GameEvent.KEY_PRESSED: switch (event.getKey()) { case 'a': System.out.println("VÄNSTER"); runner.turnLeft(); break; case 'd': System.out.println("HÖGER"); runner.turnRight(); break; } } } } void manageTail(int[] input) { tail.addFirst(input); paintBlue(tail.get(0)); paintWhite(tail.getLast()); tail.removeLast(); } void paintTail() { for (int[] coordinate : tail) { paintBlue(coordinate); } //paintWhite(tail.get(tailLength-1)); } boolean youHitSomething() { if (!w.getDot(runner.getPos()[0], runner.getPos()[1]).equals(Color.WHITE)) { return true; } return false; } void paintRed(int[] input) { w.setDot(input[0], input[1], Color.RED); } void paintBlue(int[] input) { w.setDot(input[0], input[1], Color.BLUE); } void paintWhite(int[] input) { w.setDot(input[0], input[1], Color.WHITE); } void setup() { int size = Keyboard.nextInt("Ange storlek! "); int speed = 100; w = new DotWindow(size, size, 10); w.setAutoUpdate(false); for (int k = 0; k<size; k++) { w.setDot(k, 0, Color.BLACK); w.setDot(k, size-1, Color.BLACK); w.setDot(0, k, Color.BLACK); w.setDot(size-1, k, Color.BLACK); } runner = new Runner(size); w.setDot(runner.getX(), runner.getY(), Color.RED); w.timeStep(speed); w.checkKeys(true, false, false); w.update(); w.setAutoUpdate(true); } } class Runner { private int xPos; private int yPos; private int direction; private int[] coordinates = new int[2]; public Runner (int size) { xPos = size/2; yPos = size/2; direction = 1; updateCoordinates(); } public int getX () { return xPos; } public int getY () { return yPos; } public int[] getPos() { return coordinates; } public void turnRight () { if (direction==1) { direction=4; } else { direction--; } } public void turnLeft () { if (direction==4) { direction=1; } else { direction++; } } public void forward () { switch (direction) { case 1: xPos++; break; case 2: yPos--; break; case 3: xPos--; break; case 4: yPos++; break; } updateCoordinates(); } private void updateCoordinates() { coordinates[0] = xPos; coordinates[1] = yPos; } }

Dold text

Det här kan ju stämma, men varför får jag felmeddelande bara ibland när jag kör exakt samma kod?

Anledningen till att det uppstår ibland är att antigen en if eller case sats blir uppfylld där den felaktiga koden finns. Har kollat lite snabbt i koden kan inte se något. Vet inte hur du kör din kod men jag brukar få utskrivet var felet upstog(vilken rad).

Av joel05