Kan ej starta spel efter ny Simrigg installerad

Permalänk
Medlem

Kan ej starta spel efter ny Simrigg installerad

Tja! Har precis satt upp en rigg med Moza R9, SR-P pedaler och GS V2P ratt. Allt installerat och klart, fixat med kalibrering i MOZA programmet, all good. Men när jag ska starta ACC fryser det vid första introskärmen. Har blåst hela datorn och bara installerat nödvändiga drivrutiner, men med samma resultat. Någon som har en idé?

Här kommer bilder:

Bild1Bild2

Permalänk
Medlem

Jag hade kopplat ur tillbehören du nyss installerat och börjat med att starta spelet utan dom för att utesluta att det inte är något annat med datorn som felar. sen hade jag kopplat in ett tillbehör i taget för att försöka utesluta vilken eller vilka delar som får felet att uppstå. Du kan även testa flera olika usb-portar ifall det skulle vara något vajsing på dom.

Permalänk
Medlem

Problemet löst. Hade av någon anledning kopplat in displayporten på moderkortet och inte grafikkortet. Suck! Men nu funkar det iallafall 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggeman1:

Problemet löst. Hade av någon anledning kopplat in displayporten på moderkortet och inte grafikkortet. Suck! Men nu funkar det iallafall 😄

Skönt. Och en stor eloge till dig som faktiskt skrev ut svaret och inte bara lämnade ett "det löste sig". <3

Visa signatur

På Internet sedan 1997.