Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Alienware 15 Slå till?

Jag är på jakt efter en ny gaming laptop och har kikat på några alternativ. Vill helst ligga runt 15000kr

Var ganska inställd på MSI GE62 när ja kollade upp Alienware 15 och såg att de hade erbjudande på värstingmodellen (den med GTX 980m). Eftersom jag är student får ja också studentrabatt. Totalsumman för Alienware 15 med GTX 980m, i7 4710HQ, 8GB ram, 128GB SSD + 1TB HDD och 1080p skärm blir 14800kr. Känns som ett väldigt bra pris med tanke på de komponenter man får. Eller vad tycker ni? Finns det andra alternativ som är bättre i den prisklassen?

MSI GE62 http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/215707-msi_ge62_2qe-034ne_156_4k_ips_i7-4720hq-8gb-1tb__128gb_ssd-gtx965m_2gb-win_81

Alienware 15 http://www.dell.com/se/p/alienware-15/pd.aspx

Permalänk
Medlem

Vill ju säga direkt att du gör bättre i att lägga samma pengar på en stationär dator i och med att det är högre prestanda per krona, men det känner du säkert redan till så strunt samma.

GTX980M för det priset är faktiskt ganska rimligt så Alienwaren kan absolut vara intressant.

Undvik i alla fall MSI till varje pris så är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Vill ju säga direkt att du gör bättre i att lägga samma pengar på en stationär dator i och med att det är högre prestanda per krona, men det känner du säkert redan till så strunt samma.

GTX980M för det priset är faktiskt ganska rimligt så Alienwaren kan absolut vara intressant.

Undvik i alla fall MSI till varje pris så är det lugnt.

Varför inte MSI?

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Vill ju säga direkt att du gör bättre i att lägga samma pengar på en stationär dator i och med att det är högre prestanda per krona, men det känner du säkert redan till så strunt samma.

GTX980M för det priset är faktiskt ganska rimligt så Alienwaren kan absolut vara intressant.