kan ngn vara snäll å svara om nu vet ngt. detta käns läskigt :S

Permalänk
Medlem

kan ngn vara snäll å svara om nu vet ngt. detta käns läskigt :S

ja satt på datan hade virus skannat datan ungefär dagen innan när en kinesisk snubbe ringer från windows å säger att min dator skickar ut konstiga singaler och att ja ska följa hans guide , ock skriva grejjer i RUN,, snälla ngn som kan hjälpa mig om ngn vet ngt typ hänt dom lr ngt ?? svara gärna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoX-Xo:

ja satt på datan hade virus skannat datan ungefär dagen innan när en kinesisk snubbe ringer från windows å säger att min dator skickar ut konstiga singaler och att ja ska följa hans guide , ock skriva grejjer i RUN,, snälla ngn som kan hjälpa mig om ngn vet ngt typ hänt dom lr ngt ?? svara gärna ?

tror mer att kinesen försöker blåsa dig o komma åt personlig info som kontonummer mm. Har hört om liknande fall!
Så jag skulle inte lita på vad kinesen säger! skratta åt honom o tänk inte mer på det!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Svara inte eller gå med på något vad det än må vara.
Detta har det stått mycket om den senaste tiden, många personer som blivit drabbade:

http://www.microsoft.com/sv-se/security/bedrageri.aspx

Du har inte gått med på något, eller lämnat ut några uppgifter hoppas jag?

Permalänk
Medlem

okej, nee han sa bara att ja skulle gå in på run å skriva in massa saker så ja sa att min telefon dör snart så du får ringa tbx då sa han tyo aa okej ja ringer tibx om 1 timma då :S

Permalänk
Medlem

tack för att ni svara btw. va skit spänd här ett tag å undrade va fan ja skulle göra xD

Permalänk
Medlem

Åh herregud...

Aja, Skippa allt vad han har och säga (Kinesen) - Möjligtvis gå med på det om du vill se vad som hänger, skulle inte tipsa dig om det bara.

Men men, ha så kul

PS. www.youtube.com/watch?v=MpdYytlGTFU

Permalänk
Medlem

Släng på luren och glöm att han ringt.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Fråga kinesen varför han är dum i huvet, dryga med honom, lägg på.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoX-Xo:

ja satt på datan hade virus skannat datan ungefär dagen innan när en kinesisk snubbe ringer från windows å säger att min dator skickar ut konstiga singaler och att ja ska följa hans guide , ock skriva grejjer i RUN,, snälla ngn som kan hjälpa mig om ngn vet ngt typ hänt dom lr ngt ?? svara gärna ?

Skit i vad han säger, låt det bara vara (Han försöker blåsa dig, microsoft skulle ALDRIG ringa kunder!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Här: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1097811...

Sedan så var snäll och lägg tid på att i alla fall få dit en vettig rubrik, så som reglerna säger.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju det klassiska bedrägeriförsöket för att plantera botar i datorn, den här är däremot fin, de förlorade lite tid på den "dumma" användaren

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ot, det har varit någon med Indisk brytning i de flesta fall innan men om det är en Kines som du försökte skriva så be han dra åt helvete.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

anyways,microsoft varnar på sin hemsida om folk som ringer och bluffar och har sig.. bara att lägga på,eller så ger du dom numret till någon du ogillar i skolan,så kan dom ringa och trakassera dom istället

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
SweClockers

Ämnet uppklarat. Trådskaparen bör även läsa igenom forumreglerna, särskilt §3.1. (Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.)

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd dessutom rensad från off-topic*

Tycker man att ett inlägg är svårläst eller dåligt skrivet kan det vara befogat att trevligt be om en renskrivning eller ett förtydligande, men låt det inte spåra ur totalt till en två sidor lång pajkastning om stavning.