Permalänk

Error ruta "Out of memory"

Nu den senaste tiden har jag fått out of memory rutor och det har aldrig hänt innan och idag när jag skulle köra Battlefield 3 så blev det en blåruta och datan startades om.
Kan det vara ram minnena och behöver jag köpa nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1342William:

Nu den senaste tiden har jag fått out of memory rutor och det har aldrig hänt innan och idag när jag skulle köra Battlefield 3 så blev det en blåruta och datan startades om.
Kan det vara ram minnena och behöver jag köpa nya?

skulle du möjligtvis lista dina komponenter är du snäll? Det är förmodligen vramen som inte räcker skulle jag tro. Har du möjligtvis något på medan du spelar bf3? Kan du också kolla fysiska minnes aktiviteter under kontrolpanelen. Hur många % används då du kör bf3?

Visa signatur
Permalänk

Glömde skriva det.
Specs:
Intel core 2 Quad överclockad 2.4ghz till 3ghz
4gb/4096mb Ram
120gb HyperX SSD
Zotac Gtx 660ti

Jag hade på Skype och Google Chrome i bakgrunden.
Ungefär 50-60% använder minnena när jag kör bf3.

När jag har körde bf3 och andra spel som skyrim innan jag fick det här problemet så hade jag inga problem men det har hållt på med out of memory i ungefär en vecka nu.
Jag har även märkt att datan inte klarar av flera sidor på google chrome och har jag på två youtube sidor med videos som laddar så kraschar google chrome och det har aldrig hänt förut.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du stängt av windows växlingsfil så kan det vara detta som spökar så sätt igång denna igen på ett par GB.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)