Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grand Theft Auto V får förstapersonsläge

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V får förstapersonsläge

I den kommande nyutgåvan av GTA V för PC och den nya generationens spelkonsoler tillkommer en hel del nyheter, däribland ett nytt förstapersonsläge i både fordon och till fots.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fett de kommer jag se framemot!

Permalänk
Avstängd

Jaaaaaaa, bra där

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Det kan ju bli trevligt, speciellt i bilar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Didn't see that coming Intressant tillägg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nice, PC master race versionen levererar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Spelet skulle väl lanseras nu i januari till pc och de har ännu inte publicerat information om systemkraven?

Ofta kommer systemkraven lite närmare release, än 4 månader innan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

TACK!!!
Precis vad man vill höra! native Oculus rift stöd härnäst?

EDIT: Borde läst hela artikeln först, blir ju bara bättre och bättre :')

Permalänk

Då saknas bara möjligheten till att importera savegame från single-player från PS3 till PC.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kommer bli grymt!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Då saknas bara möjligheten till att importera savegame från single-player från PS3 till PC.

Går det itne? Trodde importeringen gjrodes genom att logga in via samma konto som man använder på PS3:an/Xbox. Vill minnas att jag var tvungen att skapa något konto hos rockstar (som också länkades ihop med mitt Live-konto), så antar att jag bara anvädner samma konto sen på PC.

Permalänk
Avstängd

Coolt, så när man oprovocerat misshandlar fotgängare och prostituerade kvinnor så man kan göra det i förstapersonläge.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas att fler butiker går att handla i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Majora:

Går det itne? Trodde importeringen gjrodes genom att logga in via samma konto som man använder på PS3:an/Xbox. Vill minnas att jag var tvungen att skapa något konto hos rockstar (som också länkades ihop med mitt Live-konto), så antar att jag bara anvädner samma konto sen på PC.

Jag har ingen aning, har bara sett det nämnas om just multiplayer-delen. Skulle vara ett stort steg framåt om det gick.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nu vart det betydligt mer intressant för mig själv, brukar för det mesta hålla mig undan tredjepersons spel

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

För mig som spelat det redan men gärna skulle spela om det på ny HW så är det tråkigt att:
- Högt pris (~fullpris)
- Ingen rabatt om man redan har tidigare version.
- Inget nytt innehåll i form av storyline.

Permalänk
Medlem

Oculus mod nom nom nom !

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Oh, så grymt med FPS!

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Oculus mod nom nom nom !

Jag längtar med till det

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

FPS kul.. Då kanske det var värt väntan.. och då hinner man ju skaffa sig ett GTX 970/980

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man kan spela i första-persons-vy så måste dom uppdaterat människo modellerna till att vara ganska detaljrika för att det inte ska se helt herpderp ut.

Permalänk
Medlem

Spännande, lite kul faktiskt! Kanske redan finns men om man skulle kunna växla (alltså växlar på bilen ) för hand skulle och man kan få det att fungera bra med ratt osv skulle detta faktiskt vara rätt grym "simulator" på att köra bil med, iof kanske vissa tweaks kan behövas för att de ska kännas äkta i väghållning på bilen, Men de brukar alltid komma mods. I alla fall, OM det skulle gå tycker jag att det skulle vara rätt jäkla grymt!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Om man kan spela i första-persons-vy så måste dom uppdaterat människo modellerna till att vara ganska detaljrika för att det inte ska se helt herpderp ut.

Detta tänkte jag åxå på..

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Gött att slippa crap-konsol-tredjeperson😎😎😎

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Det kan ju bli trevligt, speciellt i bilar.

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Så ett alternativ att spela spelet i första persons vy skulle förstöra GTA serien?
Skulle hålla med dig om dom skulle tvinga en att spela i First Person och slopa tredje persons vyn helt, men nu (om ryktet stämmer) ges det ju som ett alternativ till third person.
Hur detta skulle kunna ses som något dåligt förstår jag inte.

Skulle nästan våga påstå att detta kommer att locka ännu fler spelare än tidigare. För du visste väl om att det finns personer som tycker olika om TPS vs. FPS

Ett välkommet tillskott skulla jag säga.
Tänk bara den lilla saken som att hoppa fallskärm från titan planet i första persons vy, när du ser hur din karaktär lämnar flygspakarna för att gå längre bak i planet, öppna dörren och hoppa ut över Los santos...

Om rytktet stämmer med first person view så kommer jag 100% garanterat köpa spelet igen och spela skiten ut det ännu en gång

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Det var det mest pessimistiska jag läst på väldigt länge

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Ja en helt valfri kameravinkel kommer definitivt bli den sista spiken i kistan för GTA som serie...
Och ska vi hålla oss kvar vid larviga resonemang så kan man säga att GTA-serien SKA ses från ett fågelperspektiv.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det fanns i bilar redan i GTA 3.
Jag tror detta kommer att förstöra GTA serien, det är inget spel som ska vara första person, likaså Hitman spelen.

Nej det som förstört GTA-serien är den sentida bristen på Gouranga!

Permalänk

Hej, vet någon här om online kontot för gta v sparas om man byter konsol?