Apple lanserar ny Mac Mini

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar ny Mac Mini

Cupertino-baserade Apple förändrar åter datorutbudet, denna gång med en uppdaterad version av Mac Mini.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fint chassi men inte 4000kr fint chassi :/

Permalänk
Inaktiv

Saftigt pris...

Permalänk
Medlem

Äntligen en inbyggd nätdel, dock inte jordad.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

/väntar på att någon ska kommentera priset

Edit:
Oj, det hade visst redan gjorts.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

8000:- det är ju hur prisvärt som helst!

Permalänk
Medlem

"Mac Mini kostar från 7 995 kronor och handlas enklast från Apples webbutik eller auktoriserade återförsäljare."

OMFG! Köpte en bärbar PC för 4999 som smiskar denna plåtburk riktigt HÅRT!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Hedersmedlem

Den hade nog varit riktig trevlig med en blue-ray.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Fan vad trevligt. Liten och kompakt som fan och riktigt snygg var den.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Oh shit! Va snygg! Sen om den är prisvärd eller inte bryr jag mig inte om för jag kommer inte att köpa den ändå...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Riktigt dyr

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Konstigt att den är så dyr i Sverige.

700 dollar x 8 = 5600 kr
1,25 (moms) x 5600 kr = 7000 prick.

Mer värt att köpa en 13" Macbook Pro med 4 gb ram istället för 12k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Oh shit! Va snygg! Sen om den är prisvärd eller inte bryr jag mig inte om för jag kommer inte att köpa den ändå...

Samma för mig.
Tyst och litet passar bra till många saker. Skulle man kunna få en "ljudlös" dator med bra spelprestanda i det formatet skulle mina burkar åka ut så småningom. Men apple går bort för mig i vilket fall pga operativsystemet vilket är lite trist.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ed76:

Samma för mig.
Tyst och litet passar bra till många saker. Skulle man kunna få en "ljudlös" dator med bra spelprestanda i det formatet skulle mina burkar åka ut så småningom. Men apple går bort för mig i vilket fall pga operativsystemet vilket är lite trist.

Du kan ju köra Windows lika bra på en Mac som på vilken annan dator som helst. Varför man skulle vilja det för annat än att spela är ett mysterium dock, eftersom måånga (mig själv inkluderad) bytte till Mac pga operativsystemet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Inaktiv

RIKTIGT härlig uppdatering, synd att priset steg dock, det är det enda negativa.

Permalänk

Riktigt värd uppdatering för en gångs skull. Ja, priset steg men det här är en av de få gångerna som Apple uppdaterar en produkt och priset stiger. Men herregud vad snygg den är!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Du kan ju köra Windows lika bra på en Mac som på vilken annan dator som helst. Varför man skulle vilja det för annat än att spela är ett mysterium dock, eftersom måånga (mig själv inkluderad) bytte till Mac pga operativsystemet.

Själv stannar jag borta från Mac pga. operativsystemet då jag inte alls gillar det men alla tycker ju olika

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om själva operativsystemet i sig så länge det inte saggar ner datorn eller försvårar vad jag vill göra. Problemet för mig personligen är att så många program jag använder(eller som speldator de spel jag spelar) inte finns till mac, eller linux heller för den delen.
Som tex köksdator som man mest kanske surfar med och använder till musik borde en sån här iofs fungera bra till, i vilket fall om det går att få att fungera med hemnärverket.

Permalänk
Medlem

Lite snålt med bara 2GB ram, kunde klämt in 4 tycker jag. Annars ser det riktigt bra ut, som vanligt när det gäller Apple.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv

<10W idle, hur f-n lyckas dom? Ingen annan kommer ner i det med Atom ens... Och här är en fullfjädrad mobil Core 2 Duo.

Permalänk
Medlem

Vill ha...men som sagts tidigare, för dyr, iaf för min budget. Med lite tur öppnar det för begagnatkap på äldre Mini's.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed76:

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om själva operativsystemet i sig så länge det inte saggar ner datorn eller försvårar vad jag vill göra. Problemet för mig personligen är att så många program jag använder(eller som speldator de spel jag spelar) inte finns till mac, eller linux heller för den delen.
Som tex köksdator som man mest kanske surfar med och använder till musik borde en sån här iofs fungera bra till, i vilket fall om det går att få att fungera med hemnärverket.

Är det någon dator som inte strular med nätverk så är det mac.

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem

Hmm, om man drar till NY i höst kanske det blir en sådan här

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ingen IR-mottagare? HTPC kan ju tyckas vara det perfekta användsningsområdet, men utan fjärr...? Nä. (jajaja, jag vet att man kan köpa lös mottagare och koppla in via USB, men finns det ens mjukvarustöd för en vettig fjärrkontroll?).

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Hade det varit lite mer ram, kanske 4gb, och en bluray spelare så hade det nog varit värt 8k Designen är ju helt awesome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ingen IR-mottagare? HTPC kan ju tyckas vara det perfekta användsningsområdet, men utan fjärr...? Nä. (jajaja, jag vet att man kan köpa lös mottagare och koppla in via USB, men finns det ens mjukvarustöd för en vettig fjärrkontroll?).

Jo den lär ha IR då "Apple Remote" är listad som tillbehör.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jo, det är klart att den har, men jag vet inte om den funkar med nåt annat än apple's egna fjärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda och då är det ändå ett nysläpp?
Fint chassi men alldeles för högt pris.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Som många andra redan har sagt så är det för högt pris. Hade den kostat 5995 som den förra modellen så hade jag köpt den direkt, men 8000kr, nej det är i saftigaste laget.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta hur mycket den låter. En radialfläkt brukar ju föra en del oväsen så... Annars såg den ju riktigt trevlig ut. Men skulle jag köra den som en htpc vill jag nog ha den i svartoxiderad borstad aluminium.

Visa signatur