Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2010-07-23, 07:25 | #31 |
JasoMedlem Plats: Sveg Registrerad: dec 2002 |
Ett stort plus är att man kan beställa finska produkter(film och musik). Men det som är synd att alla finska filmer och tv serier är bakade i en och samma kategori. Det vore definitivt bättre om det fanns två kategorier, en för film och en för tv serier.
|
|
|
| 2010-07-23, 08:06 | #32 |
CDON.COMCdon.com Plats: Malmö Registrerad: aug 2009 |
------
Nedan har jag förskt att svara på allas inlägg. Hoppas att ni har översikt med viss särstavning osv då
jag jobbar samtidigt som jag försöker svara på inläggen =) Citat:
Helt rätt naturligtvis, det är nu ändrat! =) Citat:
Jag ber naturligtvis om ursäkt för det och det ska inte hända oavsätt värdet på produkten. Tyvärr så blir det fel ibland, och med tanke på att vi skickar ut ett antal leveranser per dag gör att man begår misstag. Dock har jag skickat det här vidare till vår logistikansvarige som naturligtvis ser till så att kontrollerna skärps ännu ett snäpp. Citat:
Jag har nu pratat med logistikansvarige och posten om innebörden utav klimatbrev, och de hävdar att det inte ska ta längre tid än med vanligt brev, ifall man inte bor längre upp än Sundsvall, för då tar det en extra dag. Som det ser ut just nu så kommer vi inte ändra något där, men jag har lagt ut frågan, och den kommer att diskuteras vid nästa månadsmöte. Citat:
Nu ska vi bara bli vår-sommar och höstbutik då alltså =) ![]() Citat:
Tack!! =) Vi har en serviceavdelning här, som kan lösa ganska många problem. Dock är det så att tillverkarna själva har ett antal auktoriserade verkstäder runt om i landet som man måste skicka till för de ska kunna konstatera och skriva under att det är ett fel. På det planet skiljer vi oss inte ifrån våra kollegor i branschen. Hoppas det var svaret du var ute efter =) Citat:
Jo man tackar!! =) Citat:
Tack så mycket!! Bonustrappen uppskattas utav alla, även oss!! =) Citat:
Citat:
Jättetråkigt att du behövt gå till någon annan på grund utav klimatbrevet, det är självklart inte det som är syftet. Klimatbrevsfrågan har jag besvarat och som det ser ut just nu så ändras inte det. Dock är det självklart att är det så att vi har sagt att du ska få dina spel samma vecka som lanseringen så ska det vara så, klimatbrev eller inte. Tyvärr är det så att man inte alltid lyckas till 100%, dock tar vi till oss och lär oss till nästa gång. Jag ser gärna att du fortsätter att handla hos oss, då vi tycker att det är jätteviktigt med nöjda kunder, och som jag sa, så kommer jag att ta upp det vid nästa månadsmöte. Citat:
Trevligt med nöjda kunder, och förhoppningsvis nöjda gamla arbetskamrater =) SweC erbjudande kommer att komma var så säkra ![]() Citat:
Tack så mycket!! Jag tvivlar inte en sekund på att vi inte kommer att trivas med varandra! Citat:
Tack så mycket! Citat:
Tack så mycket! Självklart dyker det upp SweC erbjudanden! Citat:
Tack så mycket, det är jättetrevligt att vara här!! Jag håller på och lägger upp ett sortiment, som förhoppningsvis är uppe och kör till i slutet utav augusti. Ifall ni har några önskemål så är det bara att hojta till!! Citat:
Tack så mycket!! Vi kommer även att sälja datorkomponenter, men även färdiga datorer Citat:
Jag har skickat vidare till berörd ansvarig, jag återkommer till dig med ett PM Citat:
Det kommer, och det är rejält!! =) Citat:
Vi kommer att satsa på rubbet, dvs ifrån billigaste Acer datorn till Dyraste Sony datorn. Det täcker förhoppningsvis alla våra kunders behov. =) Citat:
Det är ytterst ytterst sällan en leverans tas längre tid än 3 dagar, dock kan det tyvärr hända. Har du varit i kontakt med vår kundservice? Gör så att skickar mig ordernr, så kan jag återkomma till dig med ett PM om vad som händer. Citat:
Enligt folket på OnDemand, så ska det vara så, dock har är OnDemand för spel på möte just nu, så jag återkommer i tråden om vad som gäller när han är tillbaka. Citat:
Enligt spelavdelningen, JAAAAAAAA de längtar nog lika mycket som du!! =) Citat:
Jag har skickat frågan vidare till berörd avdelning, återkommer med ett svar. Citat:
Jag ber om ursäkt, och tycker att det är väldigt märkligt att det tagit så lång tid. Jag vet dock att leveranstiderna, tyvärr inte alltid stämmer till 100% på alla skivor, då de har ca 9000 titlar att hålla koll på. Ansvarige på Musik har dock tagit del utav tråden och återkommer så fort han kan. Citat:
Tack så mycket!! Citat:
Komponenter kommer att tas in. Citat:
Tack |
|
|
| 2010-07-23, 08:28 | #35 |
anders190Hedersmedlem Plats: Norrland Registrerad: jan 2002 |
Citat:
För mig som kund är det väldigt störande att gå och vänta på förbokade spel (exempelvis Collectors Edition av Final Fantasy 13 för 799kr) och dessa av er är skickade men inte är spårbara. I vissa fall har till och med priset sjunkit när jag väl fått hem mitt spel (Mass Effect 2 Collectors Edition) vilket var extra surt när spelet ändå tog 1,5-2 veckor att komma fram vilket delvis inte var erat fel (produktionsproblem). Jag gillar tanken bakom klimatbrevet, men i vissa fall vill jag själv ha möjlighet att styra om jag vill ha vissa produkter tidigare (som exemplen ovan). Jag betalar gärna högre frakt för möjligheten att få produkt snabbare. Mitt förslag/önskemål är att ha kvar klimatbrev men också möjliggöra vanlig försändelse, om man så vill.
Antec Mini-P180, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB RAID 0, Gigabyte GTX 670 Windforce 3X, 3x HP ZR24w i Eyefinity, Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Auzentech X-Plosion + AKG K530, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro SFF-tråden - Samlingstråd Eyefinity/TH2Go/Surround |
|
|
| 2010-07-23, 08:45 | #36 |
------
Hej igen =)
Man ska inte tro att man är odödlig, så att ta till sig kritiken och försöka ändra till det bättre är verkligen något vi på CDON.com försöker efterleva. Jag har också fått svaret på varför det inte går att välja olika leveranssätt, och det är tyvärr så att det ligger i vår tekniska plattform, den funktionen finns helt enkelt inte för tillfället. Det ligger dock på IT listan och kommer att göra att du får välja klimatbrev eller vanligt brev =) Jag hoppas att vi får tillbaka dig som kund när funktionen är i drift. Angående spelet, så vågar jag inte spekulera i varför det tog så lång tid, men väldigt olyckligt och tråkigt för dig som kund, ska se om jag inte kan få ett ordentligt svar ifrån spelavdelningen. // Edin Citat:
|
|
|
| 2010-07-23, 09:07 | #37 |
Citat:
Citat:
Ja det stämmer att du kan börja att spela NFS World nu direkt. Du får en unik länk direkt efter köpet som hänvisar dig till nerladdning och registrering för spelet. Angående texten som finns på alla digitala spel med boka-status; Den finns där för att förklara vad det innebär att förhandsboka en digital download, vilket kanske inte är helt självklart annars. Det fungerar även som en produktnyckelgaranti, då vi alltid tar in fler nycklar än antal bokade. Jag kan passa på att tillägga att om man har frågor om nerladdningsbara spel så tveka inte att posta i tråden eller i ett privat meddelande. Hälsningar, Adam CDON.COM On Demand
| 2010-07-23, 09:28 | #39 |
------
Hej Jaso
Det har varit snack om betalningsalternativen, och vi har kommit fram till att det blir billigast för kunden med de tre alternativen, plus då direktöverföring ifrån bank som förmodligen kommer att komma nu till hösten. Alla andra kort tar ut % per köp, om tar A.Express som exempel så tar de ut 2,5-3% per köp, vi tycker inte att det är rimligt tyvärr. Postförskott är tyvärr inget som är möjligt för oss idag, då logistiken inte kan hantera det. Kanske inte svaret du var ute efter, men hoppas det var svar nog ![]() Citat:
|
|
|
| 2010-07-23, 09:45 | #40 |
KKayMedlem Plats: Umeå Registrerad: mar 2010 |
Citat:
Angående direktöverföring från bank, gäller det Handelsbanken med? ![]() Edit: Härligt att ni ska ta in datorkomponenter Blev just lycklig!Alltid tyckt att det varit synd att ni inte haft sådant.
| 2010-07-23, 09:55 | #41 |
DonBalderoNMedlem Plats: GBG Registrerad: jan 2005 |
Citat:
Hmm, det är ju inte riktigt sant. Problemet med klimatbreven är att det ej finns något koli ID / SMS när paketet har kommit fram, vilket innebär att du måste vänta en dag extra på brev AVIn från posten.
CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh | |
|
|
| 2010-07-23, 10:20 | #42 |
nord_93Medlem Plats: Dalarna Registrerad: maj 2009 |
Brukar köpa endel hos er, bl.a cd skivor. Priserna är ok och frakten är billig men tar oftast längre tid än de 1-3 dagar som utlovas. Jag beställde en dvd på måndag morgon och den skickades inte fören tisdag, och idag, fredag har jag ännu inte fått den. Leveranserna brukar oftast ta över 4dagar vilket jag tycker är långsamt.
| 2010-07-23, 10:27 | #44 |
Hej DonBalderoN
Fast om inte jag minns fel så är det inget brev som har koli ID, om det inte är rekommenderat eller? Det betyder att du ska få ett klimatbrev i lådan, precis som med vilket brev som helst. Rätt mig ifall jag har fel, det var ett tag sen man höll på med logistik biten =) Citat:
|
|
|
| 2010-07-23, 10:31 | #45 |
------
Hej nord
Jag hoppas verkligen inte att det tar så lång tid som 5-7 dagar, för då är det något som gått snett tycker jag. Kollar man betygen på prisjakt tex så ser man att vi får överlag bra betyg på leveranstiden, men inget som inte kan göras bättre. Jag skickar vidare till logistikansvarige då det naturligtvis inte är okej. Citat:
|
|
|
| 2010-07-23, 10:54 | #46 |
mezzo_Medlem Plats: Göteborg Registrerad: jan 2004 |
Jag antar att ni som bokat SC2 har fått samma trevliga mail som jag idag!
Citat:
| 2010-07-23, 11:36 | #50 |
Citat:
Det ska bli intressant att se vad ni kommer ha för datorrelaterade produkter i erat sortiment framöver. Det ska även bli spännande att se om det blir några speciella erbjudanden för oss Sweclockers-medlemmar. =) Senast redigerad av anders190 2010-07-23 klockan 12:03.
Antec Mini-P180, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB RAID 0, Gigabyte GTX 670 Windforce 3X, 3x HP ZR24w i Eyefinity, Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Auzentech X-Plosion + AKG K530, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro SFF-tråden - Samlingstråd Eyefinity/TH2Go/Surround |
|
|
| 2010-07-23, 12:27 | #51 |
PeCeMedlem Plats: /dev/null Registrerad: aug 2008 |
Citat:
Antec P182 | Corsair 520HX | Intel Core 2 Quad Q9550 | Noctua NH-U12P | Mushkin XP2-8500 2x2GB | Gigabyte GA-EP45-DS4 | Gigabyte Radeon HD4850ZL 512MB | Corsair Force3 120GB | Samsung Spinpoint F1 500GB | Samsung Spinpoint F3 500GB | WD 500GB. |
|
|
| 2010-07-23, 12:42 | #53 |
------
Hej anders
Trevligt, en kund som litar på oss som leverantör utav deras Media/Spel/Hemelektronik är det mest tillfredsställande du kan ha inom affärer!! Jag jobbar på ett bra erbjudande för SweC. folket, dock vill jag få upp lite fler produkter så ni får vänta lite till =) // Edin Citat:
|
|
|
| 2010-07-23, 13:26 | #54 |
DasshMedlem Registrerad: maj 2009 |
Sådär kan du ju inte säga.. nu måste jag ju kolla denhär tråden hela tiden tills jag hittar vad ni slänger upp!
| 2010-07-23, 13:31 | #55 |
------
Hej Dassh
Jag ber om ursäkt, det är klart att ni ska ut i solen och inte vänta på erbjudandet här =) Jag kan väl säga så mycket som att det är inget som kommer innan helgen, men sätt tråden på bevakning, så vet du att du inte missar något ![]() Citat:
|
|
|
| 2010-07-23, 15:55 | #56 |
flipstahMedlem Plats: Karlshamn Registrerad: dec 2007 |
Välkommen!
Nu vet jag inte riktigt hur det är med erat vinyl-sortiment, men hittar iaf inget på sidan och undrar helt sonika om ni överhuvudtaget har vinyl? Som det är nu så får man ju beställa det mesta från usa och det är ju några veckors leveranstid
| 2010-07-23, 15:58 | #57 |
AlexandbergMedlem Plats: Luleå Registrerad: dec 2009 |
Citat:
Tack i alla fall, kommer handla mer hos er Ser också fram emot Sweclockers-erbjudanden i framtiden
|
|
|
| 2010-07-23, 16:02 | #58 |
Citat:
|
|
| 2010-07-23, 16:54 | #59 |
beyornMedlem Plats: Norrbotten Registrerad: aug 2009 |
Beställde MW2 och fick det inom 2 dagar tror jag. Felfri leverans! TACK CDON!
| 2010-07-23, 17:14 | #60 |
cruZZadeMedlem Plats: Örebro Registrerad: feb 2002 |
Det är ju alltid roligt när fler etablerar sig på datorkomponentmarknaden men vill kommentera att ni måste få ordning på era leveranstider om ni ska vara ett seriöst alternativ. Jag har aldrig fått produkter beställda från CDON dagen efter, något som många av de andra butikerna som finns på detta forum kan erbjuda. Att skylla på att man är stora eller har många produkter är inte på något sätt en ursäkt, då får man dimensionera leveranssidan så att den klarar av det
|
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes