Köpråd S4, Lumia 1020 eller LG G2

Permalänk
Medlem

Köpråd S4, Lumia 1020 eller LG G2

Trött på min S2 och kommer nog byta upp mig och valet står mellan dessa två. Vilken rekommenderas här och vilka erfarenheter har DU som användare av respektive mobiltelefoner?

Eller bör jag helt enkelt vänta ifall det är någon som släpps väldigt snart, snacka inte ens iphone den telefonen kommer jag nog aldrig skaffa

Detta är för att jag helt enkelt inte litar på recensioner som står på elgiganten etc.

Permalänk
Medlem

Jag har 1020

+ Bra kamera.
+ Stor skärm, klar bild
+ Snabb telefon
+ Många bra exklusiva appar
+ Inbyggd GPS, kräver inget internet etc
+ Snabba med att uppdatera telefonen
+ Glance Screen (klocka, missade sms/tlf på skärmen när den är i idle)
+ Tål väldigt mycket, tappade min 920a i betong, inte en skroma på den. Så gissar att denna är samma.

- Dyr
- Hade gärna haft en snabbare/nyare processor (Mest för att det tar cirka 2-3 sekunder att ta en bild)
- Batteriet är inte som man vill, men vilken telefon har bra batteri idag? Nu brukar jag ha 24% kvar när kvällen slår in. GISSAR på att detta kommer bli mycket bättre i den nya uppdateringen och windows phone 8.1

Går fylla på men kommer inte på mycket just nu.

Något du undrar om 1020'an så kan jag nog svara.

Permalänk

Batteritiden på 1020 är som på min 920 blir mycket bättre efter några laddningar.

Jag röstar på 1020 elller vänta in 1520.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Inget fel med LGs G2 men den är stor som ett hangarfartyg så om du har små händer får du det jobbigt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

G2 hade jag tagit utan att tveka.

Permalänk
Medlem

Jag hade valt 1020 utan att tveka om jag var tvungen att välja nu. Kan man nöja sig med en något sämre kamera och en större telefon så skulle jag med väntat på 1520.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Tack för svaren hur är 1020 i jämförelse med S2? Gillar ändå G2.an lite men så har man ändå lite små nävar också. Är 1020:s kamera så bra som alla påstår? Och hur snabb känner man den som?

S4:an verkar inte ha så mycket att sätta emot dessa två flaggskepp om jag förstår det rätt?

Permalänk
Medlem

S4an är ute för mig. Jag skulle nog också hellre köra Android i dagsläget så då är det G2.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

LG G2 eller 1020, LG G2 tycker jag är väldigt intressant som mobil och det är antagligen den jag kommer köpa (om inte nexus 5 kommer snart) och 1020 kör windows phone som är sjuuuukt nice (om man inte har ett behov av massvis appar) Själv hade jag en Lumia 820 och tyckte det var jobbigt att man inte märkte när man fick ett medellande på kik, dem apparna som fanns var lite halvtaskiga och man kunde inte köra custom launchers. Så windows phone är inget för mig men det är extremt skönt att bara ha som en vanlig telefon, Smsa,maila,surfa,ta kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Tack för svaren hur är 1020 i jämförelse med S2? Gillar ändå G2.an lite men så har man ändå lite små nävar också. Är 1020:s kamera så bra som alla påstår? Och hur snabb känner man den som?

S4:an verkar inte ha så mycket att sätta emot dessa två flaggskepp om jag förstår det rätt?

Jag skulle inte stirra mig blind på processorprestanda eller etc.
Android behöver riktigt bra hårdvara för att flyta medan wp8 är snabbt oavsett vilken modell du väljer.

Det 1020 är seg på det är just att spara bilder då den hanterar två bilder samtidigt och och den ena av dom är riktigt högupplöst.

Det är den bästa kameran i en mobil just nu.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Om du vill köra andriod så rekommenderar jag HTC one annars så ta Lumia 1020

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Tack för svaren hur är 1020 i jämförelse med S2? Gillar ändå G2.an lite men så har man ändå lite små nävar också. Är 1020:s kamera så bra som alla påstår? Och hur snabb känner man den som?

S4:an verkar inte ha så mycket att sätta emot dessa två flaggskepp om jag förstår det rätt?

Storleksmässigt är det ingen större skillnad. Bara att G2an har mycket mindre döyta.
Cyanogenmod finns till g2an nu också.

Permalänk

Pappa köpte lumia 620 som hade till och med lite bättre flyt än s4:an tyckte jag och pappa och sambon som har s4, min iphone 4s som jag hade då hade inte en sportlig chans.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Grymma bilder där Boss302 uppskattades fick man bättre överblick på storleken. Som jag känner det lutar det nu helt åt 1020 eller G2:an.

Men då undrar jag vad är fördelarna och nackdelarna om man ser på operativsystemen mot varandra, med andra ord Win vs Android. Har alltid kört android innan men som jag förstår det är systemet i sig segare?

Någon som kan kommentera hur kameran är på G2:an även ? Om man t.ex jämför med S3. Ingen ide att jämföra med 1020 då den är så bra man kan få en mobilkamera.

Permalänk
Medlem

G2ans ligger i toppen av androidlurarna med optisk bildstabilisering. S3an (som jag har) tar tillräckligt bra bilder men g2, z1 etc har väl blivit bättre.

Kolla på lite test mellan lurarna. O kolla flera sidor då vissa verkar vara lite partiska i sin bedömning.

Ang wp vs android så är det nog väldigt personligt. Om du är van vid android så skulle jag nog prova wp ordentligt innan jag lägger ut några tusen. G2ans hårdvara är hästlängder förbi din s2 så det går inte att jämföra.

Permalänk
Medlem

Denna recension kan vara bra att kolla igenom, det är en recension på LG G2.

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/recension-lg-g2/

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Läst ett par recensioner redan men den där var klart bäst. Men det var detta som gjorde att jag bestämde mig: http://www.youtube.com/watch?v=aI3X13E-ojA

Blir en G2:a tack för att ni hjälpte mig att bestämma mig gott folk

Permalänk
Medlem

Eller, varför inte vänta till Nexus 5?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Eller, varför inte vänta till Nexus 5?

2300mAh och AOSP verkar redan funka fint på G2
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=102261

Citat:

Har provat CM på många enheter förr, och alltid muttrat lite.

Men, seriöst, denna har funnits, vadå, två dagar? Knappt? Hittar inget fel såhär på en timme med alla normala tester, inloggningar och hemtankningar man gör.

Dessutom är kameran sjukt bra, både på att fota och filma. Har dock bara provat i taskig inomhusmiljö med glödlampor. Vet inget om hur det är att fota gräsmattor eller så

Bådar gott.
Fy vad jag vill byta ut min S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Eller, varför inte vänta till Nexus 5?

Länka? Inte läst någonting om denna har väl inte letat något nämnvärt heller När släpps den?

Permalänk
Medlem

Jag som köpte en Lumia 920 vid launch måste bara säga köp någon Android/iOS. Jag kommer förmodligen köpa en iPhone 5S kontant nu (har fortfarande bindningstid från Lumiaköpet) för att slippa buggigt operativt samt de få och sämre apparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Länka? Inte läst någonting om denna har väl inte letat något nämnvärt heller När släpps den?

Tänk dig G2, fast gjort av google. LGs gränssnitt är så fult och opraktiskt tycker jag (och väldigt många andra) och nexusen kommer vara billigare också!

Den släpps väl snart, google ska göra den officiell nu vilken dag som helst. Enda nackdelen är väl att den har sämre kamera, (8mp) men det är det värt för en skönare mobil!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Läst ett par recensioner redan men den där var klart bäst. Men det var detta som gjorde att jag bestämde mig: http://www.youtube.com/watch?v=aI3X13E-ojA

Blir en G2:a tack för att ni hjälpte mig att bestämma mig gott folk

Den blir bra

Permalänk

Usch och fy för Nokia och deras skit W8.
Jag har en Nokia 920, som reklamen/sloganen säger är det inte härligt när allt synkar.
EHHH VA! Inget synkar. Appar slutar fungera efter telefonuppdateringar, På facebook kan det komma ett medelande efter en vecka och sedan kommer det om och om igen en hel dag.
Oftast kommer ingen notifiering alls.
Kik Messenger kommer medelandet ibland direkt, men missar du det så kan du inte se att du har ett meddelande utan att gå in och titta i appen.
Sedan kan den börja halka efter och man får medelandesignal senare. Råkade ut för att efter en konversation så fick jag notifieringar i flera timmar efter på medelanden jag redan läst och svarat på.

Ja, just det notifieringen av sms och andra medelanden är kanon bra. Om du har någon som skickar privata medelande till dig när du tex visar bilder i din telefon, så visare telefonen automatiskt upp inledningen på medelandet.
Nokia förstod vist inte att jag inte ville att min arbetskamrat skulle se vad min nya kk skickade.
Detta går inte att stänga av!!!

Skulle du vilja ändra smssignal går det jättebra om du gillar någon av Nokias 10-15 signaler. men vill du ha en egen så går inte det.
Många appar som inte kommer till W8 och kommer de så kommer de låååångt senare.

S4 kan ja inte heller rekommendera den va lika dålig den och jag fick lämna tillbaka min. Orkar inte skriva om den också.

G2 verkar lovande, men de LG har tidigare varit kända för att vara sena med uppdateringar och ibland kommer de tydligen inte alls. Jag skulle ändå välja denna telefonen alla dagar i veckan
Att den är stor? nä inte så, den har en smart "plan"lösning, kompisen vande sig till och med sin nya Sony Xperia Z1 eftertvå dagar, den är ännu större och tyngre.
En annan kompis har just G2 och är supernöjd. Första gången han inte kunde klaga på något sa han.
Jag är själv inne på den.

Jag har som sagt 920 och hade s4 i en vecka. Jag varnar dig för dessa telefoner.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Tänk dig G2, fast gjort av google. LGs gränssnitt är så fult och opraktiskt tycker jag (och väldigt många andra) och nexusen kommer vara billigare också!

Den släpps väl snart, google ska göra den officiell nu vilken dag som helst. Enda nackdelen är väl att den har sämre kamera, (8mp) men det är det värt för en skönare mobil!

Du glömde 2300mAh mot 3000mAh batteri bland nackdelarna. Blev riktigt besviken på detta när det uppdagades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

+ Glance Screen (klocka, missade sms/tlf på skärmen när den är i idle)

Jaså, det har ju inte kommit än?

Permalänk
Medlem

LG G2 med flippcover http://www.dustinhome.se/product/5010752358/lg-g2-black-quick... med tanke på att den är 700 billigare än nokia lumia 1020 hade jag nog tagit LG G2 men har inte priset nån betydelse så skulle jag valt Lumia 1020

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Du glömde 2300mAh mot 3000mAh batteri bland nackdelarna. Blev riktigt besviken på detta när det uppdagades.

Jo det med, men sen får man tänka på att Nexus har ingen bloatware eller något skräp som drar extra ström, kanske inte behövs så stort batteri? Jag är sugen på Nexus 5 men är nöjd med min 4s än idag så!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Inget fel med LGs G2 men den är stor som ett hangarfartyg så om du har små händer får du det jobbigt

Det är 2013, nu använder man två händer för att surfa och titta på TV-serier. Vill man använda en hand och T9 köper man Nokia 3310.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Det är 2013, nu använder man två händer för att surfa och titta på TV-serier. Vill man använda en hand och T9 köper man Nokia 3310.

Det går inte riktigt att generalisera det så, Alla är inte ute efter samma sak

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599