Multitasking i nästa version av Iphone OS

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt förståeligt, 3G är två år gammal och ärligt talat, hur många 2 år gamla telefoner flyter bra med 2-3 program i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det kommer släppas en beta på iPhone OS 4.0?

Permalänk
Medlem

Om multitask via jailbreak fungerar ok på nuvarande IPhone måste ju Apple kunna implementera multitask smärtfritt iom att de kan optimera det väldigt mycket mer.

Jag skulle känna mig lite sviken om jag hade en IPhone.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Du säger ju själv nästa generation Iphone så det falller väl sig ganska naturligt att det är skillnad mellan två generationer.

Kan du köra Xbox 360-spel på en Xbox?

PS3 på en PS2?

Wii på en Gamecube?

Din nuvarande Iphone 3G kommer fungera precis lika bra och lite bättre och du "klagar" över att din förra generationens telefon inte fungerar lika bra som kommande generation?
Just du kanske inte klagar men något som har med generationsväxlingar att göra gillar du inte och detta något kanske orsakar ett hat mot en tillverkare av "prylar".

Håller med, pinsamt dålig jämförelse, om du ändå ska jämföra då är det närmaste du kan komma.

Ex att jämföra xbox elite med premium, då det är samma produkt med något mer utvecklat,

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moomin
Spelade in en snabb video på hur det funkar. Ni får ursäkta kvalitén på videon, från en webkamera. Hur som helst så funkar det riktigt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=LZwRWY-7OLs

Precis.

De multitaskande programen är markerade med en rund svart logga. Det är ett alternativ att ha det så.

Ipod, telefon, mail och safari multitaskar _ALLTID_ vilket är _STANDARD_ och inte kräver jailbreak eller OS 4.0 . Moomin som spelade in klippet har valt att ha dessa funktioner markerade som multitaskande och att han kan bläddra mellan dom när han väljer bland "safari-flikarna". Detta är även det en valmöjlighet att markera och se dom. Det gör inget om man kryssar ner dom då dom startar igen av sig självt när du startar tex telefon funktionen från "home screen" eller "spring board" som det annars kallas.

Jag föredrar att inte ha standard funktionerna markerade och att inte ha de funktionerna med när jag "safari-flik" bläddrar bland de programmen som är multitaskande.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Hm.. Helt plötsligt vart det mer intressant med iphone...

Frågan är fortfarande är det värt med en sån eller en HTC desire.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Du säger ju själv nästa generation Iphone så det falller väl sig ganska naturligt att det är skillnad mellan två generationer.

Kan du köra Xbox 360-spel på en Xbox?

PS3 på en PS2?

Wii på en Gamecube?

Din nuvarande Iphone 3G kommer fungera precis lika bra och lite bättre och du "klagar" över att din förra generationens telefon inte fungerar lika bra som kommande generation?
Just du kanske inte klagar men något som har med generationsväxlingar att göra gillar du inte och detta något kanske orsakar ett hat mot en tillverkare av "prylar".

Var klagade jag över att min 3G inte är lika bra? Kan du vara snäll och citera just DEN delen i mitt inlägg är du snäll -.-

Mitt hat mot Apple har inget med generationerna att göra, det är mer det att de skiter i multitasking fram tills nu fast de helt klart har kunnat göra det tidigare (går ju att fixa med jailbreak, så varför skulle inte Apple kunna göra det). Att jag hatar Apple har dock inte mycket med iPhone att göra, det är mest Mac och Apples allmänna skitstil, men det är en annan diskussion som jag inte tänker ta här.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu när Multitasking är ute så kommer Apple med det. Lyckat!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Plötsligt känner jag mig riktigt glad att jag öppnade plånboken lite extra och köpte en 3GS

Permalänk
Medlem

Multitasking med jailbreak fungerar utmärkt på mina kompisars 3G, visst kan man ha fler program öppna med 3GS men varför inte bara sätta en spärr på kanske 3 program med 3G istället för att utesluta det helt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusekm
Kommer det funka till Iphone 3G?

Från Apples sida:

Citat:

For example, multitasking is available only with iPhone 3GS and the third-generation iPod touch (32GB and 64GB models from late 2009).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Plötsligt känner jag mig riktigt glad att jag öppnade plånboken lite extra och köpte en 3GS

Mja jag är glad att jag la pengar på 3G så jag kan köpa den nya i sommar istället

Permalänk
Medlem

Wow att det ens 4.0 är ju dåligt, bara en större uppdatering. + Att bara stödja den nyaste modellen när de andra bevisligen funkar att göra det med genom jailbreak. En stor fot i röven har man fått av apple då...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Apple släpper ny produkt: "öööh ba värsta skiten typ'rå, fyfaaaan kommer aldrig skaffa"
Apple uppdaterar befintlig produkt: "öhhhh lixom värsta utsugarna bojkotta faaaan dårå"
Apple släpper vad som helst som inte råkar vara skräddarsydd för mina egna obskyra krav: "öööh faan värsta looosergrejen nalle som inte ens kan fjärrstyra min hemmalödda os2/warp mediaserver böööahhhahaa"

Finns det uttryck som "antifanboi" också eller

Mactaliban
Hatamactaliban

Själv är jag mest glad att få multitasking men jag är väl skum kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Mja jag är glad att jag la pengar på 3G så jag kan köpa den nya i sommar istället

Så kan man ju också se det men nu ska du inte få mig att ångra mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
till och med min gamla 1½ år gamla lg funkar att multitaska på. apple är verkligen verkligen efter.

Jag kan rapportera att min qtek 7070 (aka HTC Canary) kan multitaska. Ptja den är väl runt 6-7 år nu skulle jag tro, release 2003.

Och det är knappast den första mobilen som kunde det.

Permalänk
Medlem

Shit vad alla klagar, det är väl skönt att få en gratis uppdatering av OS:et. Det tycker jag iaf.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slappy
Shit vad alla klagar, det är väl skönt att få en gratis uppdatering av OS:et. Det tycker jag iaf.

Har du glömt? Detta är SweC... här är det inne att gnälla på Apple.....

Permalänk

Jailbreaka skiten skiten bara. Vad är det som gör att det inte funkar för Apple att multitaska på 3G? Kan dom inte ta betalt då, det som är problemet alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Om multitask via jailbreak fungerar ok på nuvarande IPhone måste ju Apple kunna implementera multitask smärtfritt iom att de kan optimera det väldigt mycket mer.

Jag skulle känna mig lite sviken om jag hade en IPhone.

Japp, jag känner mig minst sagt sviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slappy
Shit vad alla klagar, det är väl skönt att få en gratis uppdatering av OS:et. Det tycker jag iaf.

Är detta sant? Nu har jag dålig koll ska jag poängtera men trodde inte Apple gjorde nånting gratis. Att deras nya OS inte fungerar på den gamla generationen iphone(som slutat säljas) utan bara funkar på den nya generationen iphone(som finns ute i affärerna) är väl föga förvånande trots skillnaden mellan modellerna är nästan obefintlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Är detta sant? Nu har jag dålig koll ska jag poängtera men trodde inte Apple gjorde nånting gratis.

OS uppdateringar till iPhone har alltid varit gratis!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

ojojoj multitasking

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att Apple introducerar multitasking först nu, typ några år efter vissa andra, vad tycker ni att dom borde gjort för att ni skulle bli nöjda? Inte implementera multitasking ALLS? Lixom vafan, ni har ju sämre logik än Apple

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Sötast

JA!

Jag känner MINST sagt sviken av Apple.

7200kr betalade jag för min 3G som multitaskar utan minsta sketna problem sålänge som den är jailbreakad.

Men tydligen så är mina 7200 inte tillräckligt bra för Apple, de vill att jag ska lägga ut ytterligare 7200 för *hel* version av en uppdatering.

Gissa om det kommer en till uppdatering om 15månader och då måste jag köpa iPhone 3GS+Mega?

BLÄ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
JA!

Ja det är sjukt svagt, men å andra sidan är 3G sjukt mycket segare än 3GS, deras egna multitasking kanske gör lite mer än vad den jailbreakade versionen gör?

Iaf, skaffa 4.0 sen jailbreaka igen? Undra om inte jailbreakarteamet kan kopiera 3GS versionen av multitasking och peta in så det fungerar i 3G?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqol
Tycker det är helt förståeligt, 3G är två år gammal och ärligt talat, hur många 2 år gamla telefoner flyter bra med 2-3 program i bakgrunden?

Det tycker jag med. Min Xperia X1 är generation med iphone 1G och mulittasking på den är ingen positiv upplevelse. Batteritiden blir extremt mycket sämre samt att den blir seg som sirap. Kasst helt enkelt.

Permalänk

Trevliga uppdateringar, lite besviken över att jag inte får någon multitasking till min 3G bara. Att hårdvaran är för klen köper jag inte riktigt, kan köra multitasking med jailbreak utan större problem lite beroende på applikationer då. Sen ska ju apples typ av multitasking vara så himla effektiv enligt de själva så..

Hoppas på att 4.0 jailbreakas fort så man kan fortsätta använda multitaskingen och samtidigt få ta del av de nya funktionerna.

Permalänk
Medlem

Palm WebOS, underbar multitask !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Herrugud min 3 år gamla Sony Ericsson W610i kan multitaska -.-

Imponerande att Apple lyckas marknadsföra sitt skit så bra ändå. Okej skit är väl kanske och ta i men jäkligt överskattade är deras produkter.

Ja, eller hur! Haha, LMAO! Det här är ju fan patetiskt!

Att de först nu inför Multitasking beror inte på att Apple själva vill ha det egentligen. Det är tack var det de många miljoner iPhone användare som har gått och bönat och bett fem dagar i veckan till den stora visa guden Steve att få den här lilla önskan uppfylld som det verkligen blir av nu, mot den motsträviga guden Steves vilja. Steve har först nu gett med sig alltså.

Jag höll själv på att halka in på deras bananskal förra året. Det heter iPhone 3GS. Men fy fan vilken kö det var att ens få köpa en eller teckna abonnemang på. Jag fick vänta på min 16 GB modell i ca fyra veckor sedan lanseringsdagen i en Telia butik. När den sedan äntligen anlände, då jag redan hade förlorat all hopp om att bli erbjuden att köpa den, så tackade jag nej till den när jag fick veta att jag inte kunde köpa den kontant utan abonnemang. Jag kunde köpa den kontant men då skulle den ändå vara låst till Telia (!!!) eftersom de inte kunde sälja den utan abonnemang (t.ex. med ett Telia kontantkort). Då blev jag verkligen förbannad!

Jag frågade om jag kunde köpa en annan telefon istället från Nokia eller Sonyericsson kontant och få den helt utan abonnemang och operatörslås och det kunde jag sa dem. Men inte en iPhone, nej nej! Varför inte? Vad fan är då fördelen med att köpa den kontant? Den blir ju då aldrig "min" på riktigt då trots att jag pungar upp emot 7000 kr för den (för den dyraste 32 GB modellen). Då kan jag ju lika gärna köpa den med abonnemang och bindningstid och avbetala den måandsvis när jag ändå inte kan bli av med abonnemanget och t.ex. stoppa i ett SIM kort från Tele2 eller Telenor, trots att jag betalar för telefonen direkt på plats. Helt jävla från vettet!

Jag kunde även köpa den gamla modellen iPhone 3G utan abonnemang men dock inte utan operatörslås (återigen) så jag skulle bli tvungen att ha ett Telia kontantkort med den. Men jag var ju inne på att köpa den nya inte den gamla! Hade jag velat köpa den gamla hade jag redan gjort det.

Varför fan kan man köpa en iPhone 3G utan abonnemang (trots låset) men inte en iPhone 3GS? Bara en sån sak gjorde att det inte blev någon affär. Operatörslås? Vad fan är det här? Typ 80 eller 90-talet? De flesta svenska operatörer har släppt på den där gamla vanan att operatörslåsa mobiltelefoner med abonnemang. Bara för att USA och Apple inte har gjort det borta i USA så återintroducerar de det här igen i Sverige.

Apple har bara jävligt bra marknadsföring, det är allt. Jag hade själv svårt för att låta bli att köpa den där iPhone skiten. Men nu är jag tacksam att jag inte köpte den, eller snarare "hyrde" ut den då man aldrig kan äga den i ordets rätta bemärkelse.

Sedan dess har jag upptäckt allt det som Android står för. Jag tänkte köpa en HTC Hero istället men om jag minns rätt så kunde jag inte köpa den heller utan operatörslås. Jag vet inte om det var bara Telia som hade det så eller även andra operatörer. Men jag tyckte ändå inte om den pga. den där hakan.

Sedan dess har jag väntat på Nexus One som tyvärr aldrig hittade vägen till Sverige. Nu har HTC i dagarna uppdaterat produktportföljen med Legend och Desire. Desire är i stort sett en förbättrad kopia av Nexus One (som också HTC råkar tillverka). Det kommer allt fler Android modeller så det finns nu ett antal att välja på. Motorola telefonerna verkar också lovande.

Jag har bara väntat på en modell med det rätta formatet och Desire, som för övrigt lanserades idag i Sverige, är svaret. Jag hoppas bara att mediaspelaren är någorlunda bra i den. Men annars kan man ju alltid ladda ner och installera en annan mediaspelare. Det är styrkan i Android! Plus att de flesta program är gratis.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Jag tänkte skriva "ÄNTLIGEN!!!" men de var visst för gnidna för att låta oss med 3G få multitasking.
Nog för att jag gillar min iphone som fan, men i helvete heller, aldrig någonting som har med Apple igen.
Produkterna är bra men företaget i sig är förjävligt.