Varning för Markosgames / TVspelsshopen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
MSN supporten är från 20.00 - 24.00

Vad det gäller MSN supporten så är det kunder som själva valt att hjälpa till med chatten. själv går jag in ibland.
.
Jag har hant om supporten via telefon från 08.00 - 22.00

Du kan även ställa din fråga öppet på vår facebook sida

Vill du veta svaret? pröva supporten. Enkelt

Och hur lång väntetid är det på dessa då? Får jag svar direkt om jag skriver på MSN?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Det var väl inte VM i support som tråden handlade om utan att folk blivit blåsta av MG.
Nå,vilka här har blivit blåsta av Marchello ?
Skulle vara kul att veta

Ps,Toyota hade fel på bromsarna i några få bilar i USA och återkallade ca 60000000 ex för att göra folk nöjda! Nu tycks de dumma amerikanerna se Toyota som ett hot lika stort som Mr UBL och agerar mob och driver hatkampanjer mot detta företag?
Påminner om denna tråden

Dags för en espresso nu (slurp)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaotica
Det var väl inte VM i support som tråden handlade om utan att folk blivit blåsta av MG.

Tråden var en "Varning för Markosgames / TVspelsshopen!"

Marko dyker upp, lägger argument mot argument och så fortsätter det, att det sedan gick till supporten var ju något som han själv tog upp.

Själv kommer jag aldrig att handla där så jag skiter fullständigt i supporten men är ändå frestad att börja ringa lite då och då och se om den verkligen är så bra som han påstår, annars tror jag visst någon är skyldig mig ett antal konsoler.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Själv kommer jag aldrig att handla där så jag skiter fullständigt i supporten men är ändå frestad att börja ringa lite då och då och se om den verkligen är så bra som han påstår, annars tror jag visst någon är skyldig mig ett antal konsoler.

Men gör det och återkom med resultatet, ger ju betydligt mer än vad ni lyckats fasställa hittills...

-Jag ger support när som !!111

-Jag tror inte dig!!111

-Jo, det gör jag visst!!111

-Nej, jag tror fortfarande inte dig!!111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jasså är jag det. Och vem kan det vara då

Såna här svar som gör att man inte vill köpa ifrån dig i vilket fall, jag skiter i om du är seriös eller inte, men din attityd är ju bara löjlig.

Jag hoppas iaf detta löser sig på ett snyggt och MOGET sätt.

Permalänk

Inget företag är felfritt men har man en historik av en rad olika misslyckanden så är det klart att nya problem slår hårdare jämfört med ett företag som historiskt sätt har skött sig bra. Det är ingen slump att MG's bolag har lagts ned, att tidigare partners polisanmält honom, att han försetts med näringsförbud, försatts i personlig konkurs och har en femsiffrig skuld till kronofogden. Som kund kan man antingen blunda för de tidigare misslyckandena och hoppas på att MG nu plötsligt kan sköta sina affärer eller så kan man välja att handla av en konkurrent. Simple as that

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Är nog inte bara Markos attityd som är otrevlig och uppkäftig här.

Han ska ha cred för att han kommer hit och får ta jävligt mkt skit från er som bara sitter framför (eller bakom) skärmen och skriver skit men inte vet nåt så plus till dig marko för det!:).

Förövrigt rätt intressant tråd fylld med pajkastning:)...

Om alla som har haft problem skriver i denna tråd och likadant med er som inte har haft några problem alls gör likadant.

Sen skapar ni en egen tråd där ni kan kasta ännu mer paj på varandra så kan vi få diskutera MarkosGames/Tvspelsshoppen ifred.

Permalänk
Medlem

Härligt att betala i förskott till en näringsidkare som inte ens tar emot förskottsbetalning. Det går inte riktigt ihop!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swag
varför får han all denna skit är det så att han inte sköter sitt eller ? vad gör han så att så många skriver detta .detta tappar han ju kunder på handlade där igår ..hade jag läst allt detta innan så hade man ju inte handlat där .fast han fixade mitt wii utan problem bara testat det i några timmar i går då funkade det.

En till som inte har skrivit på c:a två år och... VIPS så skriver han i denna tråden. SÅ genomskinligt.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det är ingen slump att MG's bolag har lagts ned, att tidigare partners polisanmält honom, att han försetts med näringsförbud, försatts i personlig konkurs och har en femsiffrig skuld till kronofogden. Som kund kan man antingen blunda för de tidigare misslyckandena och hoppas på att MG nu plötsligt kan sköta sina affärer eller så kan man välja att handla av en konkurrent. Simple as that

Lysande sammanfattning, så enkelt är det faktiskt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Förstår inte en grej.

Du bytte från Markos games till tvspelshoppen.

Men går man på org nr, kommer man till markos games:
Bolaget registrerat: 2009-11-19
Registreringsdatum: 2009-11-19

F-skatt status: Ej registrerad för F-skatt

men går man på tv spelshoppen:
Bolaget registrerat: 2006-02-15
Registreringsdatum: 2006-02-15
Status: Avregistrerad 2007-06-16

Sen har du ju kört ner Multimedia shopen:
Bolaget registrerat: 2004-11-09
Registreringsdatum: 2004-11-09
Status: Avregistrerad 2005-06-13

Fråga ang namnbytet.
Försökte du byta namn till det gamla för att tvätta bort dina synder?
Skulle vara skoj och ha en förklaring till varför 3 olika namn för samma...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Förstår inte en grej.

Du bytte från Markos games till tvspelshoppen.

Men går man på org nr, kommer man till markos games:
Bolaget registrerat: 2009-11-19
Registreringsdatum: 2009-11-19

F-skatt status: Ej registrerad för F-skatt

men går man på tv spelshoppen:
Bolaget registrerat: 2006-02-15
Registreringsdatum: 2006-02-15
Status: Avregistrerad 2007-06-16

Sen har du ju kört ner Multimedia shopen:
Bolaget registrerat: 2004-11-09
Registreringsdatum: 2004-11-09
Status: Avregistrerad 2005-06-13

Fråga ang namnbytet.
Försökte du byta namn till det gamla för att tvätta bort dina synder?
Skulle vara skoj och ha en förklaring till varför 3 olika namn för samma...

Han försöker säkert mygla med nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Låt oss nu kolla här. Det var femsidor på den här forumsdelen innan markos nästa tråd dök up, på dessa fem sidor har inet, komplett och siba alla fått kritik, flera gånger om, och utöver dessa "stabila" företag har en rad suspektare sådana såsom sekvencia fått kritk flera gånger, för att inte tala om alla andra "varning"-trådar.

Som sagt, jag har inte handlat från markos och jag har aldrig upplevt hur dålig eller bra han är, men jag blev nyfiken här på det du skrev här. Tre trådar som berör markos sen i september -09, det är inte mycket i mina ögon.

Det du måste tänka på är att dessa andra företag är väletablerade företag som omsätter minst (minst!!!!) tiofallt vad Markos gör, förmodligen ännu mer. Jag har för övrigt inte heller handlat därifrån och kommer heller aldrig göra det.

Visa signatur

Antec P183 : Asus P6T v2 : i7 930+ Noctua NH-U12P : 6GB Corsair Dominator 1600 Mhz CL8 : Radeon HD 5770 : Intel X25M G2 80GB + 2x 1TB Seagate 7200.12 : Corsair HX-750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Inget företag är felfritt men har man en historik av en rad olika misslyckanden så är det klart att nya problem slår hårdare jämfört med ett företag som historiskt sätt har skött sig bra. Det är ingen slump att MG's bolag har lagts ned, att tidigare partners polisanmält honom, att han försetts med näringsförbud, försatts i personlig konkurs och har en femsiffrig skuld till kronofogden. Som kund kan man antingen blunda för de tidigare misslyckandena och hoppas på att MG nu plötsligt kan sköta sina affärer eller så kan man välja att handla av en konkurrent. Simple as that

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Lysande sammanfattning, så enkelt är det faktiskt.

Håller med om att det är en lysande sammanfattning.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Inget företag är felfritt men har man en historik av en rad olika misslyckanden så är det klart att nya problem slår hårdare jämfört med ett företag som historiskt sätt har skött sig bra. Det är ingen slump att MG's bolag har lagts ned, att tidigare partners polisanmält honom, att han försetts med näringsförbud, försatts i personlig konkurs och har en femsiffrig skuld till kronofogden. Som kund kan man antingen blunda för de tidigare misslyckandena och hoppas på att MG nu plötsligt kan sköta sina affärer eller så kan man välja att handla av en konkurrent. Simple as that

Jag håller med om att det inte ser snyggt ut, men att bolag läggs ner, att försättas i personlig konkurs och få en femsiffrig skuld är ganska lätt som enskild firma utan att för den skull vara oärlig.

Det är allvarligare med polisanmälan och näringsförbud förstås men anmälan kan vem som helst göra av olika anledningar och kan ibland krävas av försäkringsbolag för att få ut ersättningar etc så det viktiga är inte bara en anmälan utan vad den ledde till.

Näringsförbud kan räcka med att man slarvat med bokföringen och måste inte betyda att man är oärlig mot kunder.

Onekligen gör det en tveksam sammantaget och som kund är det lättast och säkrast att hitta något annat företag utan samma dystra historik, men det ska ändå sättas i perspektiv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Förstår inte en grej.

Du bytte från Markos games till tvspelshoppen.

Men går man på org nr, kommer man till markos games:
Bolaget registrerat: 2009-11-19
Registreringsdatum: 2009-11-19

F-skatt status: Ej registrerad för F-skatt

men går man på tv spelshoppen:
Bolaget registrerat: 2006-02-15
Registreringsdatum: 2006-02-15
Status: Avregistrerad 2007-06-16

Sen har du ju kört ner Multimedia shopen:
Bolaget registrerat: 2004-11-09
Registreringsdatum: 2004-11-09
Status: Avregistrerad 2005-06-13

Fråga ang namnbytet.
Försökte du byta namn till det gamla för att tvätta bort dina synder?
Skulle vara skoj och ha en förklaring till varför 3 olika namn för samma...

Och absolut inga konstigheter med det. Vi heter fortfarande Marko´s Games juridiskt.

Det jag gjorde själv var att skriva här på sweclockers innan vi bytte namn. På så sätt så behövde vi inga onödiga trådar vad det gäller namnbytet.

Som jag brukar säga innan man kastar över sig på svarsknappen så är det enklare att läsa på innan. Allt du skriver har jag svarat på många gånger.

Sen undrar jag vad hela tråden egentligen handla om. Först var det Mackan som säger sig ha blivit lurad, därefter så ifrågasätter min support utan som helst kunskap om den verkligen så skriver ni på att ni inte tror på min support. Tro gör man i kyrkan, vill du ha ett svar så testar man. Det värsta är att många nya gubbar här inne trycker på svarsknappen direkt utan att ens veta vad det hela handlar om. Och slutligen superboss som fortfarande skriver samma sak sedan 2008.

Allt ni skriver säger mig ingenting mer än ren pajkastning. Det jag vill veta varför lilla mackan har skapat en tråd om oss som inte stämmer.

Med all respekt men har du någon form av mänsklig känsla eller är du bara en enkelspårig person som bara vill skada utan anledning.

Ge oss nu ett svar på varför du skapat ett inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
text

Har väl ändå rätt att få fråga om man inte visste?
Trodde man hade forum till det när man ändå har dig på tråden.
Du är 31år med den attityden, inte undra på att kunder klagar.

Du får väl skriva en FAQ på din sajt då om det nu är så jobbigt att svara en extra gång.

Har en följd fråga då.
Hur lyckas du driva ner 2 ggr och åter igen en tredje kula som börjar bli oval?
Borde inte det ringa en klocka att det fungerar inte?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Har väl ändå rätt att få fråga om man inte visste?
Trodde man hade forum till det när man ändå har dig på tråden.
Du är 31år med den attityden, inte undra på att kunder klagar.

Du får väl skriva en FAQ på din sajt då om det nu är så jobbigt att svara en extra gång.

Har en följd fråga då.
Hur lyckas du driva ner 2 ggr och åter igen en tredje kula som börjar bli oval?
Borde inte det ringa en klocka att det fungerar inte?

Klart att jag har attityd mot personer som inte vet bättre än att kasta paj. Och till råga på allt så blir jag anklagad för något som jag inte gjort av så kallade mackan. Andra företag hade smörat till max. Men jag sänker mig inte så lågt.

Jag tycker att du skall ta dig tid att kolla igenom föregående trådar. Massa onödiga inlägg som både jag och andra redan sett och besvarat blir aningen monotont att besvara igen med tanke på att man gjort det i snart 3 års tid.

Och som sweclockers borde göra är att ta en titt på denna tråden. Rena sandlådan med massa paj. Skall detta vara seriöst?

Permalänk
Medlem

Så du anser att man ställer 2 frågor är att kasta paj.
Nåväl, beklagar att du får slita på tangenterna lite extra.

Livet är hårt sa kärringen och böjde sig framåt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
MSN supporten är från 20.00 - 24.00

Vad det gäller MSN supporten så är det kunder som själva valt att hjälpa till med chatten. själv går jag in ibland.
.
Jag har hant om supporten via telefon från 08.00 - 22.00

Du kan även ställa din fråga öppet på vår facebook sida

Vill du veta svaret? pröva supporten. Enkelt

bara jag som reagerade på detta?

"supporten" är alltså kunder och inte anställda? wtf..?

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Bara en liten fundering angående era produkter. Är inte chippade konsoler olagligt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
bara jag som reagerade på detta?

"supporten" är alltså kunder och inte anställda? wtf..?

Kunder som kan tv-spel. Detta lika enkelt som sweclockers har mods i forumet. Kan du Tv-spel och dess hacking så får även du vara med och hjälp till.

Permalänk
Medlem

Kan medela att det är 15 676 ord, 76036 tecken utan mellanslag och 91403 tecken inkl mellanslag i den här tråden när man räckar med avatar signs och dylikt =D exkl min text

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virux
Bara en liten fundering angående era produkter. Är inte chippade konsoler olagligt?

Det beror på hur man ser det. Man kan chippa bilen (gissa varför) men det är upp till kunden att hålla hastigheten. Du kan chippa konsolen men det är upp till kunden hur han använder den.

Ett exempel på företag som erbjuder chippade konsoler

www.psxcader.com

www.microstore.se

www.console.se

www.dajton.se

www.chipnplay.se

www.kaptenkrok.se

Listan kan som sagt bli lång

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Så du anser att man ställer 2 frågor är att kasta paj.
Nåväl, beklagar att du får slita på tangenterna lite extra.

Livet är hårt sa kärringen och böjde sig framåt.

Besvara du samma frågor i snart 3 års tid. Kom sen och säg att "Livet är hårt sa kärringen och böjde sig framåt"

Kan dock tillägga ett svar på dina fråga ang om det verkligen fungerar att driva ett bolag eter att jag gått i personlig konkurs.

Svaret är enkelt:
Efter att jag besvarat personer i olika forum i snart 3 års tid så har det vart både tråkigt men även roligt då folk ser vad jag går för.

Jag finns fortfarande kvar och jag står för mitt kast om jag gjort ett fel. Men tar inte skit utan anledning. Kastar du paj så skall du inte räkna med ett trevlig bemötande från min sida då jag har mina rättigheter lika mycket som alla andra har.

Det roliga med aningen skadeglädje är att under tiden folk misstänkte mig så blev en hel bunt av dem blåsta av ingen mindre än kameraexperten och playzone. Det fick mig ett rejält leende på läpparna.

Det roliga är att folk tror på sigillet "trygg E handel" men om det företaget vill blåsa skiten ur dig och alla andra så gör dem det.
Trygg e handel = säger absolut nada zip zero i mina ögon

Lika idiotiskt som att tro på röda prislappar vilket slutar att i många fall kostar mer än vad det smakar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ja det är klart att jag besvarar. Man tar ju inte skit utan anledning. Snubben som skriver är samma person som skrev i minhembio.

Be han förklara vem han är och se om ni får svar.

Jag skulle rekommendera att du slutar snacka så mycket skit. Hur många historier om dig och dina "upptåg" finns det egentligen? Jag ser trådar om dig en hel del per år och alla verkar ha samma problem.

Du är inget annat än en patetisk bedragare som borde spendera lite tid på en sluten anstalt för att om man lyckas dra på sig skulder man inte kan betala på ett hederligt sätt ska man fan sitta i finkan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Besvara du samma frågor i snart 3 års tid. Kom sen och säg att "Livet är hårt sa kärringen och böjde sig framåt"

Borde inte du fråga dig varför du måste begå bedrägerier hela tiden?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tookig
Det du måste tänka på är att dessa andra företag är väletablerade företag som omsätter minst (minst!!!!) tiofallt vad Markos gör, förmodligen ännu mer. Jag har för övrigt inte heller handlat därifrån och kommer heller aldrig göra det.

Det jag försökte få fram var att oavsett hur bra service man än erbjuder kommer man alltid råka ut för missnöjda kunder.

Och just det TS skrivit har iaf jag uppfattat som att det är ett "gammalt ärende" som har åtminstone 7-8 månader på nacken?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller börjar hetsjakten på Marko bli något patetisk nu? Den känns SÅ 09.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det jag försökte få fram var att oavsett hur bra service man än erbjuder kommer man alltid råka ut för missnöjda kunder.

Och just det TS skrivit har iaf jag uppfattat som att det är ett "gammalt ärende" som har åtminstone 7-8 månader på nacken?

Jag vet vad jag har gjort och inte gjort. Samma person kontaktade oss sommar 09 och sade samma sak. Det roliga var att när min kollega sade att jag kunde ringa upp honom så lade han på luren. bara några minuter därefter skapade han en tråd här.

Vet inte vad man skall kalla sådana personer och varför ens göra så. Han vinner inte ett skit på detta

Permalänk
Medlem

Tycker helt seriöst att folk ska sluta hacka på Marko nu. De flesta verkar ogilla honom helt och hållet efter rykten som mycket väl kan vara lika falska som det Mackan80 skrev här.