Skype laggar om man sitter mer en 2st!

Permalänk
Medlem

Skype laggar om man sitter mer en 2st!

Hej, min kompis som har window 7 och jag sitter ofta i skype och snackar, men om vi bjuder in en till person eller blir inbjudna så börjar hans skype att lagga så att man knappt kan höra honom eller bara ibland. Vet någon vad problem är?

Det fungerar prima när vi bara är 2 personer men med fler så går det inte.

Tack!

Permalänk
Medlem

1. Förekommer det på fler datorer eller är det bara just datorn med Windows 7?

2. Är det lagg oavsett dator är det nätverksproblem i alla fall.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

sitter 4st när jag spelar BF:BC2 och det är inge lagg i skype vad jag vet iaf ^^

Permalänk
Medlem

men kolla ögonmåttet också

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Micke_930, det laggar bara på hans dator vad jag vet. Det laggade aldrig förut innan han fixade W7.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Senaste versionen av skype är det tydligen lite problem med (läste jag här på swec för nån dag sen!).

Permalänk
Medlem

Tror icke det är senaste versionen, kan kolla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crim2
Micke_930, det laggar bara på hans dator vad jag vet. Det laggade aldrig förut innan han fixade W7.

Antar att hans dator klarar av Windows 7 då? Eller är den riktigt svag, laggar det om du är host i samtalet också? D.v.s. att ni ringer varandra sen bjuder du in en person, då är det du som är host för samtalet.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Japp det laggar endå, hans dator bör klara w7 utan problem då där är hyfsat bra. Han kan lira BF:BC2 utan problem etc. Så prestanda bör inte vara problemet :/

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, har han senaste versionen och har han testat att installera om Skype?

Permalänk
Medlem

Kanske en liten bump men. Har också samma problem.
Två personer funkar perfekt. När det blir 3 så laggar det alltid för någon av oss. Alla tre har den nya versionen och win7. Det konstiga är att det funkade bra tills bara någon vecka sen.

Permalänk
Medlem

skaffa vent - finns publika servrar - Skype har aldrig varit någe vidare när man spelar.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Skype fungerar klockrent för spel, dock kom det med en bugg i senaste Skype när det gäller bad company 2, googla efter version 4.1, den fungerar med spelet, kör med den fram till de åtgärdat problemet.

Vent är det bara meck med, in på servrar och dynga, passwords hit och dit, folk som har olika volym på inkommande och utgående, brummande, störningar, ne fy fanken, tacka vet jag skype, 100 gånger bättre.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

när nån av polarna laddar ner så hör man inte vad dem säger kan va så ?:P

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem

Har samma problem, är sjukt störigt. Älskar skype annars!

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffa Mumble (helt gratis, open-source), och inse att Skype inte ska användas för gaming.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Skaffa Mumble (helt gratis, open-source), och inse att Skype inte ska användas för gaming.

Varför?
För den ovane så är väl skype väldigt enkelt och funktionsdugligt.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GM
Varför?
För den ovane så är väl skype väldigt enkelt och funktionsdugligt.

Att inte kunna använda Skype tillsammans med Windows 7 utan problem kallar inte jag funktionsdugligt. Skype tenderar att balla ur totalt när man är mer än 4 personer i en konversation, för övrigt, oavsett W7 eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Skaffa Mumble (helt gratis, open-source), och inse att Skype inte ska användas för gaming.

vi testa det 10st å alla tyckte det är var skit

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Att inte kunna använda Skype tillsammans med Windows 7 utan problem kallar inte jag funktionsdugligt. Skype tenderar att balla ur totalt när man är mer än 4 personer i en konversation, för övrigt, oavsett W7 eller inte.

Det har då aldrig hänt mig, jag finner Skype snabbare att komma igång med - logga in och ring. Jag hör även folk bättre i Skype än i dem övriga nämnda program, oavsett vilka inställningar jag hade i dem. Skype fungerar perfekt för mig i W7, har varit med 6 pers i gruppsamtal.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Att inte kunna använda Skype tillsammans med Windows 7 utan problem kallar inte jag funktionsdugligt. Skype tenderar att balla ur totalt när man är mer än 4 personer i en konversation, för övrigt, oavsett W7 eller inte.

För mig och de jag pratar med dagligen via Skype fungerar det utmärkt, inget strul, bra samtalskvalite och framförallt enkelt att köra igång.
Finns ju även andra trevliga funktioner om man skulle vilja.
Vanligtvis sitter vi 2-6 personer, jag sitter med W7, men jag kör även Skype på min XPlaptop, felfritt även där.

Så jag vet inte hur du lyckas eller vad du kanske närmare sagt inte lyckas med.
Prova deras FAQ eller varför inte fråga här i tråden.

Väl mött

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Har windows 7 och har använt det i XP och Win7, och det är bara den senaste veckan det börjat lagga så fort det är mer än 2 personer i ett samtal, kan ha ett samtal med min andra stationära, sen när ja ringer upp min laptop (alla datorer på samma nätverk med kabel) så börjar det lagga

Det är sjukt störande, har testat olika versioner men det verkar inte spela nån roll... har några andra vänner med samma problem både på XP och Win 7 och andra med exakt samma version av Win7 och Skype som inte har några problem alls.

Cheers

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, vet inte heller vad som har hänt men det uppstod plötsligt.

Tankarna går dock till att nån av de 2 jag snackar med har spyware eller något som snor bandbredd.

Permalänk
Medlem

Heh, tråden lever än? Nåväl, min syster som har Telenor 3G (Kontant) 3,6Mbit fungerar också bra med Skype då jag hör henne finfint, likaså mig för henne (om än någon gång laggade till per 20e minut, men inget ovanligt med 3G anslutning).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Som skrivet så är det inte så länge det har varit dessa problem i Skype med fler än två igång, det jag ser som den stora skillnaden är att det sitter fler uppkopplade i densamma, ofta över 20milj samtidigt, så risken är att deras servrar inte räcker till. Jag har använt Skype i många spel och flera personer innan så detta är något nytt tyvärr

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)