SweClockers 5.0 lever!

Permalänk

riktigt vacker sida!

Permalänk
Inaktiv

Fick en mindre chock när jag besökte sidan igår. Vilket upplyft från förra designen.
Helt underbart, gillar att man kan dölja/visa dom olika forumen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av multiman:

Hur gör/gjorde ni när ni ska ta körkort? Börjar ni gnälla på att blinkersspaken ska sitta vid vänsterfoten och att man bör bromsa med pannan?

hahahahahahahahahaha *roflmao*

Permalänk
Medlem

Grymt gjort pojkar!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Gillar den nya designen, men inte färgvalet just. Man borde kunna välja bland olika teman som i gmail.
Det hade vart nice

Sidan är lite för ljus kan jag tycka, blir jobbigt att kolla på en ljus skärm en längre tid. Man tröttar lätt ut ögonen.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur kan folk där majoriteten är unga människor, klaga något så in i *** på förändringar? Dessutom efter mindre än ett dygn? Jag är 45 och har inga som helst problem att hitta, klicka eller lära nya funktioner. Oranga listen i forumet är ett väldigt trevligt avbrott i den mycket stilrena designen.

Hur gör/gjorde ni när ni ska ta körkort? Börjar ni gnälla på att blinkersspaken ska sitta vid vänsterfoten och att man bör bromsa med pannan?

Använd sidan iaf en vecka och börja komma med kritik då istället.

Det enda jag saknar är direktknapp till senaste olästa inlägg.

Fast nu var det väl så att folk försöker att ge konstruktiv kritik, det är en stor skillnad på det och slumpmässig gnäll, som det däremot inte har förekommit så mycket i just denna tråd.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt, riktigt fräscht ut! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

4:e versionen av sweclockers för mig, har inte kikat runt så mycket ännu, adblock är avslaget...

men än så länge gillar jag verkligen designen och funktioner, skall bli intressant att hitta mer

bara att gratulera alla som varit delaktiga

/Daniel

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är loaden normal igen och vi fortsätter att fila på sajten under dagen. Rapportera gärna in buggar i Feedback så fixar vi problemen så snart vi hinner.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Sweclockers.com är SEO friendly = Både ja och nej.
Ni har mycket content och är ett förtroendegivande forum/hemsida. Men METAT suger verkligen. Vet ej om ni bryr er om det eller om det beror på brist på kunskap om SEO.
Även om ni har mer än 150.000 registrerade medlemar så är det intressant.

Title:
SweClockers.com - Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara

Sveriges sörsta wetbtidning om datorer och hårdvara = BRa, men ta bort Sweclockers.com i början. Finns ingen mening att ha företagsnamnet längst fram, helst inte alls i title, men i så fall längst bak.

Keywords:
annons, artikel, chassi, cpu, dator, datorer, forum, galleri, grafikkort, hardvara, marknad, moddar, moderkort, nyhet, processorer, recension, server

Gulliga nu är. 17 Keywords. Försök att hålla er under 6.

Description:
Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara som funnits på nätet sedan 1999. Här hittar du nyheter om det senaste i datorbranschen, tester av intressanta produkter och ett livligt diskussionsforum med över 150 000 medlemmar.

Det är 233 tecken, på tok för långt och Google, msn, ask, yahoo slutar indexiera runt 160 texten.
Försök att hålla er under 150 tecken (tänker främst på google).

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Fast nu var det väl så att folk försöker att ge konstruktiv kritik, det är en stor skillnad på det och slumpmässig gnäll, som det däremot inte har förekommit så mycket i just denna tråd.

Indeed!
Dessutom så är detta ett diskussionsforum, folk får ju tycka vad de vill.
Kul att Sweclockers verkar lyssna på användarna (syftar på diverse inlägg ifrån Andreas D) (Y)

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas D:

Nu är loaden normal igen och vi fortsätter att fila på sajten under dagen. Rapportera gärna in buggar i Feedback så fixar vi problemen så snart vi hinner.

Jag har firat med att slå av all annonsblockering, men pga min version av Symantec, är jag tvungen att leta ad-servrarna i html-koden och lägga in manuellt. Finns ingen enkelt sätt att "fria" hela siten s a s (som jag hittat iaf).

Ni använder förhoppningsvis samma servrar under längre tid?

Skrivet av Sanazin:

Fast nu var det väl så att folk försöker att ge konstruktiv kritik, det är en stor skillnad på det och slumpmässig gnäll, som det däremot inte har förekommit så mycket i just denna tråd.

Jag skrev också att jag tycker man bör använda sidan en vecka innan kritik. Att tro man har fullständig bild över funktion/design efter några timmar anser jag är hybris.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MultiMan:

Jag har firat med att slå av all annonsblockering, men pga min version av Symantec, är jag tvungen att leta ad-servrarna i html-koden och lägga in manuellt. Finns ingen enkelt sätt att "fria" hela siten s a s (som jag hittat iaf).

Ni använder förhoppningsvis samma servrar under längre tid?

Jag skrev också att jag tycker man bör använda sidan en vecka innan kritik. Att tro man har fullständig bild över funktion/design efter några timmar anser jag är hybris.

Har ingen aning om hur din annonsblockering fungerar så får snällt hänvisa till Google i den frågan.

Ang. servrarna så kommer vi givetvis använda dessa nu och behövs (mot förmodan) ännu mer kräm så kan vi enkelt begära mer resurser från vår ISP. Just nu spinner dom på utomordentligt bra och loaden reagerar knappt av ~3000 besökare samtidigt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag älskar det! Bra jobbat SweClockers-crew!

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Nu är loaden normal igen och vi fortsätter att fila på sajten under dagen. Rapportera gärna in buggar i Feedback så fixar vi problemen så snart vi hinner.

Kan inte använda något annat än forumet, och även där finns det en del funktioner som inte funkar.

Får som jag sagt tidigare bara fram random tecken när jag går in på framsidan t.ex.

8_�H��@b_�Wg\�a��3

Sådär är framsidan för mig, och nästan alla andra sidor också.

Opera, Windows 7 64bit.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas D:

Har ingen aning om hur din annonsblockering fungerar så får snällt hänvisa till Google i den frågan.

Ang. servrarna så kommer vi givetvis använda dessa nu och behövs (mot förmodan) ännu mer kräm så kan vi enkelt begära mer resurser från vår ISP. Just nu spinner dom på utomordentligt bra och loaden reagerar knappt av ~3000 besökare samtidigt.

Hehe, det var ingen fråga angående Symantec. Det jag undrade över var om ni använder samma adserverföretag hela tiden? Alltså w3.org och adserver.adtech.de.

Siteservrarna lär nog räcka ett tag efter vad jag förstått av dina tidigare inlägg.

Skrivet av SwedishPshyco:

Kan inte använda något annat än forumet, och även där finns det en del funktioner som inte funkar.

Får som jag sagt tidigare bara fram random tecken när jag går in på framsidan t.ex.

8_�H��@b_�Wg\�a��3

Sådär är framsidan för mig, och nästan alla andra sidor också.

Opera, Windows 7 64bit.

Du kör kanske med fel kodning? Går iaf ändra i IE8 mellan mängder av olika set. Kör med Västeuropeisk (ISO) nu. Blir exakt dina fel om jag ändrar till tex unicode UTF-8.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hjälp! nu är det ju ännu mer bling bang, designen innan var betydligt bättre. forumet kommer besökas mindre nu från min sida.varför i hela världen har man blå färg på anv.

allt är förmodligen bättre sen innan förutom designen.

det var ju så enkelt och prydligt. att jag tyckte om sweclockers som forum var ju det stilrena vilket gjorde det enkelt att följa en tråd. avgränsat mellan de olika svaren. nu ser jag bara en enda gröt

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag giller uppdateringen! Forumet verkar mer kraftfullt.

Sen så är det alltid trevligt med lite designförändring, omväxling förnöjer!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tycker hela sidan i sig har blivit betydligt mycket snabbare.

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur gör/gjorde ni när ni ska ta körkort? Börjar ni gnälla på att blinkersspaken ska sitta vid vänsterfoten och att man bör bromsa med pannan?

När jag tog körkort och fick min första bil satte man på helljuset med vänsterfoten.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Candy86:

Tycker hela sidan i sig har blivit betydligt mycket snabbare.

De har ju nya serverar också... förmodligen därför.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Fråga! Varför kör ni inte UTF-8 på sidan?

Permalänk

Det blev bra! Men måste klaga lite. Varför inte centrering av sidan? Då ändrar jag mitt betyg till Mycket bra!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det enda jag saknar är direktknapp till senaste olästa inlägg.

Hade också problem att hitta den. Iaf, så är den flyttad en bit till höger och sitter nu i kolumnen "Senaste inlägg". Det är en liten knapp bredvid namnet på personen som skrivit sista inlägget.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Efter nu använt sidan ännu mer så tycker jag helt klart förstasidan är för plottrig, tycker det blir för mycket flikar och, "Redaktionen tipsar", "Notiser och pressmeddelanden" , "Senaste nytt", "Nytt i forumet" och allt detta inbakat med massa reklam. Man måste ju kunna organisera det lite mer?.

Måste faktiskt säga att jag är lite besviken så som det ser ut nu, innan var det en fröjd att logga in på sweclockers nu funderar jag en extra gång innan jag loggar in,

Organisera det bättre och ändra färgerna lite så man slipper sitta och kisa med ögonen , och som i slutändan jag får huvudvärk av.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Efter nu använt sidan ännu mer så tycker jag helt klart förstasidan är för plottrig, tycker det blir för mycket flikar och, "Redaktionen tipsar", "Notiser och pressmeddelanden" , "Senaste nytt", "Nytt i forumet" och allt detta inbakat med massa reklam. Man måste ju kunna organisera det lite mer?.

Måste faktiskt säga att jag är lite besviken så som det ser ut nu, innan var det en fröjd att logga in på sweclockers nu funderar jag en extra gång innan jag loggar in,

Organisera det bättre och ändra färgerna lite så man slipper sitta och kisa med ögonen , och som i slutändan jag får huvudvärk av.

Kan inte annat än hålla med....

Permalänk
Medlem

Först måst jag påpeka att jag inte har någon kunskap i webbdesign och kan inget om de bakomliggande mekanismer.
Dock så uppfattar jag första sidan som plottrig där form har gått före funktin. Lite som www.webhallen.com/ nya layout som även har gått från överskådlig till mindre överskådlig design.

Jag gillar att ni förklarar för oss medlemmar att adblock förstör lite av er inkomst. Jag skulle vilja se en variant för opera och deras automatiska adblock filter http://www.google.se/search?client=opera&rls=sv&q=opera+adblo...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Håller med jag också.

Problemet med framsidan om ni frågar mig och hela mitt kontor (som för övrigt är inne på Sweclockers ganska mycket), är samma åksikter. Det är för stora rubriker, sitter man till exempel på en 17" eller 19" som fortfarande existerar blir det grymt jobbigt att läsa.

Mindre font på bokstäverna och mer sammanhängande inlägg. MAn behöver "bryta" mellan varje inlägg så att läsarna lätt kan följa om vilken text som går till vilket inlägg.

Samt det ni ovan påpekar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Snyggt och snabbt. Jag tycker dock att det är mycket svårare att se vilka trådar som är lästa eller ej i forumet nu när det är samma färg på trådtitlarna, oavsett om man har klickat på dom eller inte. Skulle gärna villa få den lilla detaljen ändrad. I övrigt diggar jag 5.0 skarpt ... Jo en annan liten detalj. I kontrollpanelen känns det fel att menyn är på höger sida istället för vänster. Tog ett tag att hitta den där, mycket på grund av att fokus hamnar på blobbarna med mörk bakgrund på samma sida.

Visa signatur

X79, baby

Permalänk
Medlem

Tycker det är jobbigt att läsa artiklar och foruminlägg nu det är något med färgerna. Starkt orange och mörkt mörkt grått mot ljusgrått är jobbigt att läsa för ögonen. Små notiser inlagda mellan en vägg av reklam. Nä detta gillade jag inte, den äldre versionen var betydligt bättre. "Less is more" som det heter, för mycket text överallt man blir distraherad, det känns som man försöker klämma in så mycket information på så liten yta som möjligt.

Visa signatur

i7 6700K | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Fractal Design Define S
Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe
WD Black 1TB 7200rpm 64MB | EVGA Supernova G2 850W
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX
EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+ | Windows 10 PRO