Fix It löser vanliga problem i Windows

Permalänk
Melding Plague

Fix It löser vanliga problem i Windows

Med den nya tjänsten Fix It lovar Microsoft att lösa vanliga problem i Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det funkar lika bra som det låter...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hoppas att det funkar lika bra som det låter...

Jag använde en äldre version för några månader sen när uppdateringarna började krångla, fungerade riktigt smidigt. Tog dock ett tag innan det blev klart.

Permalänk
Avstängd

Ett steg i rätt riktning iaf

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Hoppas att det funkar lika bra som det låter...

Lär snarare bli Click Click F**ked än Fixed

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Brukar ju inte vara så lovande när det gäller såna här program från M$...

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

I approve of this.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

klaga mindre
Det här är helt åt rätt håll från Microsofts sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Lär snarare bli Click Click F**ked än Fixed

fy f*n vad jag skrattade. tack.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Lär snarare bli Click Click F**ked än Fixed

Haha

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Fix It har funnits ett tag i en del KB-artiklar med lösningar på problem. Där man kan ladda ner en exe-fil som gör lösningen istället för att användaren ska tvingas gå in och köra regedit etc manuellt. Fungerar fint alla gånger jag provat (färre än 5).

Permalänk

är det bara windows 7, eller xp och vista också eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Bah, jag försökte fixa IE som krashar men den hittade inte det uppenbara felet: jag har Flash installerat.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

för alla som inte kan/vill pilla med massa inställningar är ju detta kalas. Men finns inte detta redan??

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Låter bra, hur det i praktiken fungerar ska bli intressant att se. Personligen har jag inget förtroende alls för detta.

Permalänk
Skrivet av siferhumen:

klaga mindre
Det här är helt åt rätt håll från Microsofts sida.

Sant, men betyder knappast att det kommer fungera. Jag är alltid skeptisk mot microsofts fixar tills jag är bevisad motsatsen.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Inaktiv

Finns inte nåt liknande redan? "explorer.exe har slutat fungera" -> "Windows söker efter en lösning på problemet".... Det funkade väl iofs rätt dåligt

Permalänk
Medlem

Detta är väl en samling av redan kända fixar plus utökning för kommande, i ett snyggt paketerat och lättnavigerat program?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Trevligt nu kanske man inte måste fjärrstyra föräldrarnas dator hela tiden

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av anon84089:

Finns inte nåt liknande redan? "explorer.exe har slutat fungera" -> "Windows söker efter en lösning på problemet".... Det funkade väl iofs rätt dåligt

haha eller hur!

jag tror inte jag fått någon vettig hjälp av det någonsin!

Permalänk

Jag vill pröva detta och se hur det fungerar.
Men jag är tillräckligt bra på datorer att jag inte behövt nått sånt här tidigare så jag kommer nog inte behöva det i framtiden heller.
Men som sagt, det kan vara en kul grej att pröva.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

Det fucka datorn mer (strömsparläge etc), hitta inget av felen jag ville lösa

rekommenderas ej

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Ett program av Microsoft för att fixa fel i ett program av microsoft. varför inte fullända produkten från början?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Rubriken låter lite missvisande likså programmets titel, jag får iallafall intrycket att tanken med programmet ser väl snarare ut att samla diagnostikverktygen i Windows under ett program och kanske ge användaren ett hum om vad som kan göras.

Skrivet av Pantheus:

Ett program av Microsoft för att fixa fel i ett program av microsoft. varför inte fullända produkten från början?

Ett fulländat program? Av en ofulländad organism som människan? Är du hög eller?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantheus:

Ett program av Microsoft för att fixa fel i ett program av microsoft. varför inte fullända produkten från början?

För att användare som köper deras produkter är extremt duktiga på att pajja dessa. Sen istället för att erkänna att dom gjorde fel skyller man ifrån sig på Microsoft.
Läs bara denna forum och inlägg som "min MSN funkerar inte och jag får 600+ pop upps när kopplar upp mig, fy Microsoft"
Att användare ifråga laddade ner piratmjukvara med 80+ virus i utelämnas ALLTID. Eller att man surfar på olika porrsajter eller klickar på varenda länk dom kan komma över också utelämnas.

Det går inte att bygga en produkt som är "idiotsäker" för då gnäller folk att man inte har "frihet att göra vad jag vill med dator" osv osv.
Lite eget ansvar tack. Datorer har inget hjärna alltså krävs en sån av användare.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Användarna skall ställa höga krav på microsoft för många av deras funktioner i windows är ofullständiga från början. Sen kommer servicepacks.

Tyvärr börjar vi se denna trenden till konsolspel. Spel med buggar som sen avhjälps med patchar till spel.

Vad är det för fel att lägga mer tid på produkten innan den släpps?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Hjälpsam

Gick igenom program som autostartade och hittade faktiskt några som jag tog bort.
Fick också en push för att ställa in så att tex OpenOffice och Adobe Reader inte laddas in från början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

(massa text..)
Lite eget ansvar tack. Datorer har inget hjärna alltså krävs en sån av användare.

Den felande länken mellan stolen och tangentbordet

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)