Köprråd: Vilken TV gäller just nu? [Budget ~ 8000] 2010-04-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompressor:

Den största nackdelen är enligt mig clouding, det är inte acceptabelt på en tv för så pass mycket pengar.

Det finns många apparater utan clouding och det var dom vi pratade om.

Skrivet av Kompressor:

En annan är att vissa apparater har haft dålig färgstabilitet,

Ok. Där var ett svar på frågan!

Skrivet av Kompressor:

samt förstås det faktum att man betalar för något som inte alls är så speciellt som dom vill få det att framstå som.

Du nämnde priset utöver dom andra nackdelarna.

Skrivet av Kompressor:

Det finns säkerligen mer nackdelar än detta.

Kanske det.
Men det känns konstigt att ha en så stark åsikt baserat på nackdelar man inte känner till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polomononen:

Jo, det är ju sant. Men med bensin och hyra av kärra är jag nog uppe i 350kr frakt trotts allt. Men jag får bita i det sura äpplet. Du däremot borde kunna få TV:n till det nedsatta priset utan problem. Det vore löjligt ifall de bråkade om det.

Det löste sig, jag får tillbaka mellanskillnaden!

Vet inte om du sett denna länk och jag vet att det inte är exakt samma tv, men inställningarna borde inte vara helt olika: Samsung LE40B650 Settings: Best Image Post Calibration

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Det löste sig, jag får tillbaka mellanskillnaden!

Vet inte om du sett denna länk och jag vet att det inte är exakt samma tv, men inställningarna borde inte vara helt olika: Samsung LE40B650 Settings: Best Image Post Calibration

Alltid lika kul när man hör att ett företag tar hand om kunden på rätt sätt. Annars hör man ju mest klagomål.

Om du känner för det så kan vi ju jämföra och tipsa varandra om inställningar. Skulle ju kunna vara lite roligt. Finns det ett intresse för rekommenderade inställningar i den här tråden eller ska vi ta det via PM i så fall? Men för att slippa få självmordstankar så tipsar jag att stänga av 100Hz truemotion innan du ser en enda film.

Jag har hämtat bilder härifrån och justrerat min skärm.

Permalänk
Medlem

Mycket bra idé! Vi kan ta det via PM. Tvn anländer ikväll så inom de närmaste dagarna hoppas jag hinna sätta mig in och fixa lite inställningar. Tack för tipsen!

/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Det finns många apparater utan clouding och det var dom vi pratade om.

Jaså? Ja då ställs ju frågan i en annan dager. Jag pratar om LED överlag, inte specifika modeller. Ska man göra det är det ju också fel att säga att plasma dras med ghosting och fosfor-trails, eller att LCDer dras med BLB och eftersläpningar. Eftersom att vi tydligen inte pratar om samma sak kan vi kanske helt enkelt enas om att båda har rätt.

Skrivet av Kilroy:

Ok. Där var ett svar på frågan!

Vilken tur.

Skrivet av Kilroy:

Du nämnde priset utöver dom andra nackdelarna.

Mycket möjligt, miss av mig!

Skrivet av Kilroy:

Kanske det.
Men det känns konstigt att ha en så stark åsikt baserat på nackdelar man inte känner till.

Än en gång, var snäll och läs vad jag skriver. Jag har ingen stark åsikt när det kommer till att äga en LED eller inte, jag vill fortfarande bara att folk ska veta vad en LED är, och vilka för och nackdelar som finns.

Detta gäller inte bara LED, det gäller även plasma och vanliga LCDer. Eftersom att du i dina citat enbart tar med det som passar dig blir bilden skev, och således helt felaktig. Jag har i mina inlägg tagit med både för och nackdelar för LED, LCD och plasma, så vad det egentligen är du vill komma fram till vet jag inte riktigt.

Nu är vi väldigt OT, så detta blir mitt sista inlägg angående detta i denna tråd. Vill du fortsätta diskutera kan vi göra det via pm, men du ser ett problem som inte riktigt finns. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en LED om dom nackdelar som finns reduceras och faktiskt gör det till ett valbart alternativ sett till mina behov. Apparaterna är som jag sa tidigare ofta riktigt snygga.

I dagsläget är det dock inte så, varför jag själv kör plasma och ofta rekommenderar det, såvida det inte handlar om att köra sin dator via tvn konstant förstås.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

För er som inte sett det finns nu Samsung LE46B625 för 7990kr på Komplett.se:
Samsung LE46B625 - Prisjakt.se: Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Det är i stort sett samma tv som Samsung LE46B650, fast utan mediacenterfunktionerna och en hdmi-ingång mindre (3 totalt). Jag fick hem min idag och är, efter att ha testat den endast ett par timmar, sjukt nöjd. Funkar bl.a. prima som datorskärm. Väldigt prisvärd 46" tv för de som klarar sig utan mediafunktioner för under 8000kr.

Återkommer med ett bättre omdöme då jag testat den mer.

/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE