Permalänk
Medlem

Xtreamer som mediaspelare?

Hej, har fått tvångstankar på en mediaspelare till sovrummet... Laptop kopplad till sovrumstvn löser mediabehovet rätt bökigt..

Har tittat på en Xtreamer, som verkar riktigt schysst... Den typen maskinen, med wlankortet, och en intern hårddisk skulle lösa mina behov skitbra.

Vad säger nördvetarna på sweclockers? Jag är den första som erkänner.... nätverkslösning med serverlagring lockar min inre nörd, men jag orkar inte greja med det på den nivån längre. Jag och tjejen kör var sin laptop nu, vi har ett wii vi lirar spel på. Sen är det bra. Mer teknik som tar plats och väsnas går fett bort.

Xtreamer Sverige HD Media Player & Streamer.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade precis ut min Xtreamer så jag har inte hunnit pilla på den ännu men enligt vad jag har läst på teh interwebs så ska det vara en mycket bra mediaspelare för pengarna

Det som fick mig att välja Xtreamer var menysystemet/interfacet och prislappen.
Alla andra spelare jag har kollat på har haft riktigt tråkiga menysystem och för mig är det viktigt att jag inte möts av ett trist interface och att det ska vara tillräckligt enkelt för att min flickvän ska kunna använda den utan större besvär

Återkommer när jag har testkört lite!

Permalänk

Jag skulle med vilja ha en sådan fast det skulle funka att köra Spotify och voddler...

Permalänk
Moderator
Testpilot

Såg att Xtreamer Pro kommer snart, den verkar rätt vass med möjlighet till två stycker 2TB diskar inbyggt samt ESATA och uppgraderade funktioner när det gäller HD-uppspelning.

Kanske värt att titta in på?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Såg att Xtreamer Pro kommer snart, den verkar rätt vass med möjlighet till två stycker 2TB diskar inbyggt samt ESATA och uppgraderade funktioner när det gäller HD-uppspelning.

Kanske värt att titta in på?

najae.... kanske till vardagsrummet i framtiden.... men detta är strickly sovrummys

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Jag hämtade precis ut min Xtreamer så jag har inte hunnit pilla på den ännu men enligt vad jag har läst på teh interwebs så ska det vara en mycket bra mediaspelare för pengarna

Det som fick mig att välja Xtreamer var menysystemet/interfacet och prislappen.
Alla andra spelare jag har kollat på har haft riktigt tråkiga menysystem och för mig är det viktigt att jag inte möts av ett trist interface och att det ska vara tillräckligt enkelt för att min flickvän ska kunna använda den utan större besvär

Återkommer när jag har testkört lite!

Jag är ruggigt nyfiken på första intrycket... och missljud

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kan man få en uppdatering? (^^)

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av denna prylen! Låter den mycket?
Men mest av allt, hur är webgui:et? Vad kan man göra för kul via det?

Permalänk
Medlem

Har kört Xtreamer nu i 3 dagar och är väldigt nöjd med denna media streamer som är den första jag har. Menyerna är snabba hackar inget flyter på riktigt bra. Med den senaste firmwaren i burken är den ljudlös även då fläkten har medium hastighet.

Webgui:et fungerar bra det lilla som jag har varit inne och använt det. Där finns funktioner för filemanager, man ska kunna byta skin på intefacet för xtreamern detta har jag ej testat än. Man kan starta upp båder filmer samt musik från webgui:et.

Den version jag köpte hette xtreamer och hade kylflänsar monterade vid köp det verkar finnas en version utan dessa. Men rekomenderat är att köpa den som har dessa monterade för o få bästa kylning av enheten.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk

Hoppar in här och frågar en sak

Är det bara streaming genom nätverket eller kan man skicka filer från datorn hårddisk till med playerns interna hårddisk ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Ja om du har monterat en hårddisk i xtreamern kan man via filemanagern i xtreamern kopiera filer från en nätverksutdelning till hårddisken i enheten. Har ej gjort detta själv kör endast nätverksutdelning, men som jag sett det så ska det fungera att göra detta.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Skrivet av bOfInK3n:

Ja om du har monterat en hårddisk i xtreamern kan man via filemanagern i xtreamern kopiera filer från en nätverksutdelning till hårddisken i enheten. Har ej gjort detta själv kör endast nätverksutdelning, men som jag sett det så ska det fungera att göra detta.

Okej så bra då !. Hur länge tar det att starta media spelarn då?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

För mig tar det ca 25 sek från jag trycker på powerknappen på kontrollen tills menyerna är igång och går att bläddra ordentligt i. Vet ej om det går snabbare om man har den direktkopplad i tvn har min via förstärkare till tvn.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Skrivet av bOfInK3n:

För mig tar det ca 25 sek från jag trycker på powerknappen på kontrollen tills menyerna är igång och går att bläddra ordentligt i. Vet ej om det går snabbare om man har den direktkopplad i tvn har min via förstärkare till tvn.

Okej det är ju bra starttid

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Finns det någon sleep funktion på spelaren?

Permalänk
Medlem

kan man använda spelaren som en extern hårddisk utan nätaggregat?