Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

windows virtual XP mode /

Hejsan!
har precis installerat windows virtual PC - Windows XP mode från windows 7 hemsida.
mitt problem är att jag inte kan installera CCC/ driverrutinerna till mitt radeon HD 4870, och sen när jag kollade på enhetshanteraren står det att jag har: virtual PC intergration components s2 trio 32/64.

vad tusan kan vara felet? Måste fixa driver rutinerna till grafikkortet för annars ser allt helt stört ut

/luan

Permalänk
Medlem

kommer jag ihåg rätt så använder den virtuella maskinen inte ditt grafikkort utan den emulerar ett grafikkort

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

kommer jag ihåg rätt så använder den virtuella maskinen inte ditt grafikkort utan den emulerar ett grafikkort

så grafiken kommer alltid vara såhär dålig? :OO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lumo:

så grafiken kommer alltid vara såhär dålig? :OO

Meningen med funktionen är att man man skall kunna köra sina gamla dos-kontorsprogram. De behöver inte mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

kommer jag ihåg rätt så använder den virtuella maskinen inte ditt grafikkort utan den emulerar ett grafikkort

Skrivet av Elgot:

Meningen med funktionen är att man man skall kunna köra sina gamla dos-kontorsprogram. De behöver inte mer än så.

ohh, gud vad dåligt :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lumo:

ohh, gud vad dåligt :/

Jag vill dock minnas att virtualbox har visst hårdvarustöd, men då behöver man å andra sidan windows xp också.