World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag tackar för alla fina länkar och info jag fick om Shadow Priest, de hade mycket information.

Och nu har jag lyckats få ihop till dual spec, så då undrar jag vilken spec är bäst för healing? Discipline eller Holy?
Samt hur ska man specca i dom träden?

Jag tycker är Holy är riktigt roligt, gillar verkligen spel stilen, fast du bör ha ganska bra gear (epic)

Permalänk
SpelClockers

jag är lvl 70 med all heirloom items man kan ha.
Jag kör MM med en krabba som pet = "stun" + taunt abilities.
Jag skickar petten och trycker på 1234 sen är mobben död ,hur ni gör för att misslyckas med denna build har jag ingen aning om.
serpent sting sen chimera,silent och aimed shot så avslutar man med arcane shot om det behövs.
kan inte bli mycket enklare.
var 5te mob så kör man med viper aspect och sen upprepar man proceduren.
Varför köra BM om man fightas med simpla mobs vettefan.
Visst om man ska leka med elites eller liknande så kan bm ha fördelar men till 99% av lvlingen från 60-80 så är MM mycket bättre/snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

Jag tycker är Holy är riktigt roligt, gillar verkligen spel stilen, fast du bör ha ganska bra gear (epic)

Epic är långt fram i framtiden känns det som hehe.
Tänker testa Discipline och se hur den känns, är bara level 72 så.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av mr rulle:

jag är lvl 70 med all heirloom items man kan ha.
Jag kör MM med en krabba som pet = "stun" + taunt abilities.
Jag skickar petten och trycker på 1234 sen är mobben död ,hur ni gör för att misslyckas med denna build har jag ingen aning om.
serpent sting sen chimera,silent och aimed shot så avslutar man med arcane shot om det behövs.
kan inte bli mycket enklare.
var 5te mob så kör man med viper aspect och sen upprepar man proceduren.
Varför köra BM om man fightas med simpla mobs vettefan.
Visst om man ska leka med elites eller liknande så kan bm ha fördelar men till 99% av lvlingen från 60-80 så är MM mycket bättre/snabbare.

främsta problemet jag har är att man får på sej för mycket aggro.
visst,mobsen dör snabbt,fast då menar jag en och en,är det en klunga med mobs(som det väldigt offta brukar bli) så slutar det alltid med att petet får tampas med 1-2 medans några anfaller en själv och oavsett hur mycket man då slår,backar och skjuter,sätter ut fällor och försöker ta sej därifrån,så slutar det alltid olyckligt.
ju mer man backar/rör sej,desto större är risken att man backar in i en till mob och oavsett om man beordrar pettet att försöka anfalla dom som anfaller en själv,så brukar man dö eftersom aggrot är för stort och petet hinner ej få ner det.
det är den främsta anledningen till att jag personligen bytte tillbaka till BM.
med BM så gör man tillräckligt med skada och petet lyckas hålla mobbsen på plats,man tar inte ihjäl mobbsen med 2-3 skott som man gör med MM,men det känns säkrare,särskillt om man ej har nå bra gear än.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Epic är långt fram i framtiden känns det som hehe.
Tänker testa Discipline och se hur den känns, är bara level 72 så.

Jaha! Det funkar att spela Holy, det du kommer märka dock är att du går out of mana hela tiden och snabbt.. Discipline kan du springa runt ett bra tag i din grupp innan du går out of mana om du ens gör det. Jag rekommenderar Discipline på låg level, men när raids börjar bli aktuellt så är holy något att tänka över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

Jaha! Det funkar att spela Holy, det du kommer märka dock är att du går out of mana hela tiden och snabbt.. Discipline kan du springa runt ett bra tag i din grupp innan du går out of mana om du ens gör det. Jag rekommenderar Discipline på låg level, men när raids börjar bli aktuellt så är holy något att tänka över

Jag tror jag skulle uppskatta lite hjälp med ett bra upplägg på hotbar'sen med ens healspells etc när man kör Discipline.
Kommer inte på nån vettig ordning än... (så simplare med shadow hehe )

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag tror jag skulle uppskatta lite hjälp med ett bra upplägg på hotbar'sen med ens healspells etc när man kör Discipline.
Kommer inte på nån vettig ordning än... (så simplare med shadow hehe )

Skaffa VuhDo addon så kan du konfa musens knappar till diverse heals/buffs eller Healbot tror jag den andra heter.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Skaffa VuhDo addon så kan du konfa musens knappar till diverse heals/buffs eller Healbot tror jag den andra heter.

Vill börja med hotbar så länge innan jag börjar krångla med musknapparna.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kör boostning just nu med hjälp av RAF och drar dungeons för att helt enkelt komma till Outlands snabbt. Kör Shadowfang keep 10-20, sen Monestary chatedral 20-35. Från 45 upptill 55 tänkte jag ta Blackrock spire.
Men som ni ser får jag en lucka mellan 35-45, vilken dungeon är mest effektiv där? De jag redan nämnt gillar jag för att de är mobtäta och rensas väldigt snabbt så man kan köra typ 4 ggr i följd snabbt utan att tröttna. Finns nån mer sån jag inte tänkt på?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Zul'Farrak funkar väl kanske, den är iaf lätt att plöja genom. Maraudon är ju längre men ännu bökigare att ta sig till och lite bökig inne kanske. Sunken Temple har du ju också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Kör boostning just nu med hjälp av RAF och drar dungeons för att helt enkelt komma till Outlands snabbt. Kör Shadowfang keep 10-20, sen Monestary chatedral 20-35. Från 45 upptill 55 tänkte jag ta Blackrock spire.
Men som ni ser får jag en lucka mellan 35-45, vilken dungeon är mest effektiv där? De jag redan nämnt gillar jag för att de är mobtäta och rensas väldigt snabbt så man kan köra typ 4 ggr i följd snabbt utan att tröttna. Finns nån mer sån jag inte tänkt på?

Sunken Temple, ZF, Maraudon

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Igår så dingade jag 80 med min warrior

Känns lite skumt faktiskt. Får se vad jag hittar på nu med honom. Troligen kör jag på explorer för att bli world explorer. Instanser på den här nivån är inte alls lika kul som på lägre nivåer men man får väl försöka hoppa på när guilden kör raider så småningom. BG lär väl vara lika kul hoppas jag.

Annars har jag ju några andra alts som jag får köra lite på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag tackar för alla fina länkar och info jag fick om Shadow Priest, de hade mycket information.

Och nu har jag lyckats få ihop till dual spec, så då undrar jag vilken spec är bäst för healing? Discipline eller Holy?
Samt hur ska man specca i dom träden?

Du har redan fått en hel del bra svar , mina tips är dock att i början som ny präst så är det enklare att köra Discipline då du kör 5 manna och sen kanske då du fixat en klase med bra prylar att ha på gubben så kan du testköra Holy och sen känna efter vilken stil av healing som passar dig.
Det är rätt stor skillnad i hur man jobbar mellan de 2 faktiskt.
En discbuild hade du redan fått men ingen holy så här får du en av mig då jag kör holy och det är min stil av healing.

En holy build bör se ut liknande:
Talent Calculator - World of Warcraft
Jag har med avsikt låtit 7 poäng ej vara satta dessa sätter du där du tycker det behövs dessutom är det en ganska lös build eftersom en hel del saker kan man sätta fritt innan man raidar 10/25 manna då det förändras en del.

Men det finns massor med poäng man kan flytta runt berooende på hur man spelar:
Discipline:
Har du problem med tanks & andra som är dåliga o du får aggro?
Flytta poäng från Imp-Inner fire till Silent resolve.
Finns även möjlighet här att sätta en poäng i Inner Focus som ger dig 1 gratis spell var 3e minut , tips kan vara att sätta den o göra en panikmacro för tex en gratis Prayer of healing som dessutom har 25% till crit och på 5 pers så är man nästan garanterad minst 1.
Kravet är dock 3 poäng i Meditation som ger dig en bättre mana regen vilket verkligen behövs i början.

Holy:
Tier 1: I början är inte Holy Specialization direkt så häftig innan man får bra gear(Critchans nånstans runt 15%+ med buffs) men dumpa poäng där då andra saker inte är lika bra , renew är dock ett måste anser jag, särskilt då du sätter empowered renew längre ner i trädet.
Tier 2: Använder du inte greater heal så mycket kan du skippa divine fury o sätta poängen i spellwarding , en smaksak på hur du spelar.

Tier 3: Ett måste är dock Inspiration , valfritt om du vill sätta en poäng i Desperate prayer , personligen använder jag aldrig den men en del svär vid den att det är det bästa sen skivat bröd vid paniksituationer
Tier 4: Inget speciellt där , Imp Healing är inte så bra som man kan tro men inte så dum om du använder greater heal mycket.
Tier 5: Maxa spiritual guidance , den gör om din spirit till +heal och lägg 1 poäng i spirit of redemption för 5% mer spirit = mer +heal, valfritt om du vill lägga poäng i healing prayers om du använder prayer of healing & mending ofta.

Tier 6: Spiritual healing är alltid bra , surge of light är en smaksak , inte så ofta den plingar innan man har bra gear och mycket critchans så skippa den i början men mysig med en gratisheal som dessutom funkar bra att skjuta iväg då man rör på sig i senare raid-situationer.
Tier 7 Holy Concentration , inte heller den så direkt häftig innan du har mycket critchans , du kan lägga poängen i Blessed Resilience om du vill för 1-3% mer heal på alla spells tills du har mycket crit.
Lightwell är en smaksak , den är BRA , jäkla bra spell men problemet är att lära dom i din grupp att använda den , vilket är svårt

Tier 8 Serendipity är ett krav , Empowered healing är inte fel att lägga poäng i , du kan alltid testa body and soul , rätt kul att ha 1 poäng i den för o få lite speed då man springer till en instans.
Tier 9Circle of healing såklart , o sen Empowered Renew anser jag , renew är en mkt bra spell att bara panga iväg och sen koncentrera sig på nån annan och med Empowered så får man en direktheal + en extra critchans.
Tier 10 Maxa och såklart en poäng i Guardian spirit , den kan rädda din tank många ggr

Glyphs:
Ganska fritt faktiskt , dock anser jag Flash Heal är en man bör ha oavsett build eftersom man använder den mycket.
Rekommenderar Prayer of healing glyph som är riktigt fin i 5 manna , kanske byta den till circle of healing glyph då man kör raids.
Valfritt är om man vill ha en snabb eller långsam renew (Glyph of renew)
Guardian spirit Glyph är bra den också.
Shielf Glyph funkar den också om du kör bara 5 manna som holy och inte konkurrerar med en Discpriest med shields.

Ok kan visa min build som jag raidade med förut.
Talent Calculator - World of Warcraft

Min stil är att köra mycket renew , allltid ha prayer of mending igång och emellan det köra flash heals och greater heal då det behövs.
Jag glömmer alltid att trycka på Guardian Spirit och är notorisk att helt glömma av att klicka på Divine Hymn.
Har en poäng i Body and soul för o springa lite snabbare , dessutom har jag Lightwell då jag faktiskt fick mina guildmates att använda den ibland , haha!

Lycka till! och tänk på att du kan egentligen INTE göra fel om du sätter poäng på det som passar DIN spelstil!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wnd1:

Zul'Farrak funkar väl kanske, den är iaf lätt att plöja genom. Maraudon är ju längre men ännu bökigare att ta sig till och lite bökig inne kanske. Sunken Temple har du ju också.

Zul'Farrak missade jag att tänka på, den blir det nog då. Maraudon har jag aldrig trivts i riktigt och Sunken temple blir alltid en massa spring hit o dit tycker jag.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Zul'Farrak missade jag att tänka på, den blir det nog då. Maraudon har jag aldrig trivts i riktigt och Sunken temple blir alltid en massa spring hit o dit tycker jag.

Uldaman fanns/finns det väl en instans som hette med i den leveln ungefär?

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

jag är lvl 70 med all heirloom items man kan ha.
Jag kör MM med en krabba som pet = "stun" + taunt abilities.
Jag skickar petten och trycker på 1234 sen är mobben död ,hur ni gör för att misslyckas med denna build har jag ingen aning om.
serpent sting sen chimera,silent och aimed shot så avslutar man med arcane shot om det behövs.
kan inte bli mycket enklare.
var 5te mob så kör man med viper aspect och sen upprepar man proceduren.
Varför köra BM om man fightas med simpla mobs vettefan.
Visst om man ska leka med elites eller liknande så kan bm ha fördelar men till 99% av lvlingen från 60-80 så är MM mycket bättre/snabbare.

Som hunter är det svårt att misslyckas med att levla, alla specs fungerar att levla i, men BM har en del fördelar, som du sa tar man elites och grupp-quests lätt, men även normala mobs går IMO snabbare, om man slutar ta dem en och en och kör på aoe.

Med BM klarar ditt pet av att hålla agro (och överleva) från 10-15 mobs av ungefär samma level, jag körde mestadels så att jag drog ihop 5-15 mobs mountad och sen dismountade och lät min krokodil gå loss på hela högen jag samlat ihop med thunderstomp+snapback samtidigt som jag körde explosive trap+volley, och brände man några CDs som BW etc så kunde man ta ännu fler mobs.
Ofta var det som satte gränsen på hur snabbt jag gjorde klart quests som "döda 20 XXX" eller "sammla ihop 15 YYY" hur utspridda mobsen var, och nästan alltid var det som tog mest tid att ta sig fram och tillbaka mellan olika platser då sjävla dödadet av mobs ofta var avklarat på 2-5 pulls.

Sen har BM en massa fina saker som +10% mountspeed, +10% movementspeed, en passiv HoT, osv som gör sitt för att snabba upp hur snabbt man levlar. I slutändan är det dock rätt irrelevant, som hunter kan du levla med vilket spec som helst och skillnaderna är små, välj istället efter vad som är roligt att köra på, det rör sig ju ändå inte om så speciellt många timmars skillnader, hellre 70 timmar som man har haft roligt på än 60 timmar där som man tråkat sig igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag tror jag skulle uppskatta lite hjälp med ett bra upplägg på hotbar'sen med ens healspells etc när man kör Discipline.
Kommer inte på nån vettig ordning än... (så simplare med shadow hehe )

Skrivet av Harakiri:

Du har redan fått en hel del bra svar , mina tips är dock att i början som ny präst så är det enklare att köra Discipline då du kör 5 manna och sen kanske då du fixat en klase med bra prylar att ha på gubben så kan du testköra Holy och sen känna efter vilken stil av healing som passar dig.
Det är rätt stor skillnad i hur man jobbar mellan de 2 faktiskt.
En discbuild hade du redan fått men ingen holy så här får du en av mig då jag kör holy och det är min stil av healing.

En holy build bör se ut liknande:
Talent Calculator - World of Warcraft
Jag har med avsikt låtit 7 poäng ej vara satta dessa sätter du där du tycker det behövs dessutom är det en ganska lös build eftersom en hel del saker kan man sätta fritt innan man raidar 10/25 manna då det förändras en del.

Men det finns massor med poäng man kan flytta runt berooende på hur man spelar:
Discipline:
Har du problem med tanks & andra som är dåliga o du får aggro?
Flytta poäng från Imp-Inner fire till Silent resolve.
Finns även möjlighet här att sätta en poäng i Inner Focus som ger dig 1 gratis spell var 3e minut , tips kan vara att sätta den o göra en panikmacro för tex en gratis Prayer of healing som dessutom har 25% till crit och på 5 pers så är man nästan garanterad minst 1.
Kravet är dock 3 poäng i Meditation som ger dig en bättre mana regen vilket verkligen behövs i början.

Holy:
Tier 1: I början är inte Holy Specialization direkt så häftig innan man får bra gear(Critchans nånstans runt 15%+ med buffs) men dumpa poäng där då andra saker inte är lika bra , renew är dock ett måste anser jag, särskilt då du sätter empowered renew längre ner i trädet.
Tier 2: Använder du inte greater heal så mycket kan du skippa divine fury o sätta poängen i spellwarding , en smaksak på hur du spelar.

Tier 3: Ett måste är dock Inspiration , valfritt om du vill sätta en poäng i Desperate prayer , personligen använder jag aldrig den men en del svär vid den att det är det bästa sen skivat bröd vid paniksituationer
Tier 4: Inget speciellt där , Imp Healing är inte så bra som man kan tro men inte så dum om du använder greater heal mycket.
Tier 5: Maxa spiritual guidance , den gör om din spirit till +heal och lägg 1 poäng i spirit of redemption för 5% mer spirit = mer +heal, valfritt om du vill lägga poäng i healing prayers om du använder prayer of healing & mending ofta.

Tier 6: Spiritual healing är alltid bra , surge of light är en smaksak , inte så ofta den plingar innan man har bra gear och mycket critchans så skippa den i början men mysig med en gratisheal som dessutom funkar bra att skjuta iväg då man rör på sig i senare raid-situationer.
Tier 7 Holy Concentration , inte heller den så direkt häftig innan du har mycket critchans , du kan lägga poängen i Blessed Resilience om du vill för 1-3% mer heal på alla spells tills du har mycket crit.
Lightwell är en smaksak , den är BRA , jäkla bra spell men problemet är att lära dom i din grupp att använda den , vilket är svårt

Tier 8 Serendipity är ett krav , Empowered healing är inte fel att lägga poäng i , du kan alltid testa body and soul , rätt kul att ha 1 poäng i den för o få lite speed då man springer till en instans.
Tier 9Circle of healing såklart , o sen Empowered Renew anser jag , renew är en mkt bra spell att bara panga iväg och sen koncentrera sig på nån annan och med Empowered så får man en direktheal + en extra critchans.
Tier 10 Maxa och såklart en poäng i Guardian spirit , den kan rädda din tank många ggr

Glyphs:
Ganska fritt faktiskt , dock anser jag Flash Heal är en man bör ha oavsett build eftersom man använder den mycket.
Rekommenderar Prayer of healing glyph som är riktigt fin i 5 manna , kanske byta den till circle of healing glyph då man kör raids.
Valfritt är om man vill ha en snabb eller långsam renew (Glyph of renew)
Guardian spirit Glyph är bra den också.
Shielf Glyph funkar den också om du kör bara 5 manna som holy och inte konkurrerar med en Discpriest med shields.

Ok kan visa min build som jag raidade med förut.
Talent Calculator - World of Warcraft

Min stil är att köra mycket renew , allltid ha prayer of mending igång och emellan det köra flash heals och greater heal då det behövs.
Jag glömmer alltid att trycka på Guardian Spirit och är notorisk att helt glömma av att klicka på Divine Hymn.
Har en poäng i Body and soul för o springa lite snabbare , dessutom har jag Lightwell då jag faktiskt fick mina guildmates att använda den ibland , haha!

Lycka till! och tänk på att du kan egentligen INTE göra fel om du sätter poäng på det som passar DIN spelstil!

Bra skrivet! Jag vet att denna video är lite gammal, men den ger en bra idé om hur man ska bygga sin gear och build..

#1 YouTube - TankSpot's Guide to the Holy Priest (Part 1)
#2 YouTube - TankSpot's Guide to the Holy Priest (Part 2)

Mvh
Snark

Permalänk
Medlem

Knasiga builds Harakiri kom upp med:

Disc i 5manna
Talent Calculator - World of Warcraft
Disc i raids
Talent Calculator - World of Warcraft (du kan ändra runt från imp. flash heal till t.ex. desperate prayer)

Glyphs:
måste ha:
glyph of PW:S
glyph of penance

tredje får du bestämma själv:
glyph of flash heal
glyph of PoH
glyph of inner fire (t.ex. marrowgar HM)
glyph of mass dispel (t.ex. blood princes)

Holy i 5manna
Talent Calculator - World of Warcraft
Holy i raids
cookie-cutter
Talent Calculator - World of Warcraft (du kan ändra en point från SoL till dp)
body&soul spec
Talent Calculator - World of Warcraft (du kan ändra en point från BR till dp)

glyphs:
måste ha:
glyph of GS
glyph of CoH

tredje swappar du beroende på encounter
glyph of renew
glyph of PoH

minor glyphs för båda specs:
"måste ha"
glyph of fortitude
glyph of shadowfiend

om du orkar som tredje:
glyph of shadow prot
alt.
glyph of levitate

Anledningen till att du tar inner fire är pga innerfire + divine hymn. (~2.5k mana + 25% extra crit på 12 hits)

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Talent Calculator - World of Warcraft - När jag blir tilldelad för raidhealing använder jag denna build.

Är optimerad för raidhealing enbart.

Spelstil för Holy:
1. Renew - skall alltid ticka på dom som tar skada.
2. Prayer of Minding - skall alltid vara på cooldown. (PoM Tracker 'addon, rekommenderas)
3. Circle of Healing - Används när överstående inte är tillräckligt.
4. Prayer of Healing - Används med x3 Serendipity, vid tillfällen du vet att stor skada inkommer så tajmas den precis innan.
5. Flash Heal - Används enbart vid Surge of Light proc, eller vid nödtillfällen.

Tips: Fixa Power Aura Classic, (tillägg vilket med man kan få till en "pop up" på skärmen när någonting proc'ar") så du ser när du har Surge of Light, används på närmaste/snabbaste target du ser. Du vill ha x3 Serendipity aktiv så mycket som möjligt för en Prayer of Healing!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Knasiga builds Harakiri kom upp med:

Jag lät 7 poäng vara öppna (egentligen fler men för o fylla till 51 måste man ju sätta i poäng) , men förklarade för o nackdelarna med varje tier och byggde hela min argumentation på att spela 5 manna normal/heroics och innan man har bra gear att raida 10/25.

Sen då man raidar ja då blir det ju att köra cookie cutter builds och sen sätta några poäng olika berooende på vilken fight man kör och swappa glyphs och annat.

Skrivet av celoz:

Holy i 5manna
Talent Calculator - World of Warcraft
Holy i raids
cookie-cutter
Talent Calculator - World of Warcraft (du kan ändra en point från SoL till dp)
body&soul spec
Talent Calculator - World of Warcraft (du kan ändra en point från BR till dp)

Men du har rätt , skulle länkat till cookie cutter builds som de du gav så man fått några exempel på kompletta byggen för raiding , mitt build är ju inte direkt standard men passar mig.

Med all denna info är jag säker på att Gascogne kommer klara sig finfint i framtiden

Skrivet av celoz:

Anledningen till att du tar inner fire är pga innerfire + divine hymn. (~2.5k mana + 25% extra crit på 12 hits)

Japp Inner Focus + Divine hymn är också en kanon kombo att ha som panikmacro , rekommenderas! , har räddat min dag många gånger.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

kan man skicka saker från sin ally till sin horde?
är rätt så drygt och segt att köra med horde från scratch och tänkte bidra med lite gold.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tror man endast kan skicka heirloom items (BoA)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kan man skicka saker från sin ally till sin horde?
är rätt så drygt och segt att köra med horde från scratch och tänkte bidra med lite gold.

Endaste "Binds on Account" saker kan skickas,
men vill du ha över guld lägg då ut vilken sak som helst med din nyskapta toon på det neutrala auktions huset för låt säga så mycket du behöver.

Sedan ger du någon, du kan lita på, den summa du angav på saken i det neutrala AH.
Ber han köpa saken, och vips så har din nyskapade toon massvis med guld.

Saken med att du är tvungen att ge någon summan för saken du lade ut på din nyskapade toon,
är på grund utav att du inte kan köpa dina egna auktioner.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnukk:

Saken med att du är tvungen att ge någon summan för saken du lade ut på din nyskapade toon,
är på grund utav att du inte kan köpa dina egna auktioner.

Är detta nåt de ändrat? Har för mig man förr kunde lägga ut saker där med sin allychar och sedan köpa med sin hordechar...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Är detta nåt de ändrat? Har för mig man förr kunde lägga ut saker där med sin allychar och sedan köpa med sin hordechar...

Jepp, man kunde det för länge sedan. Nu går det efter konto du kan inte köpa en auktion som du lagt upp med samma konto.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem

Folk är helt jävla idiotiska...spammar trade med Weekly: "LFM Weekly [Patchwerk must die!] 10 man /w ach and at least 5.5 gs!!!!!"

Right...5.5k gs för Naxxramas. Hamnade i en grupp som Discipline healer till veckans weekly, sen så får RL fnatt och beslutar om att alla ska ha visst antal gearscore. Mina 5.3k gs räcker inte för Naxxramas = kick...HA!

Jävla muppar...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnukk:

Talent Calculator - World of Warcraft - När jag blir tilldelad för raidhealing använder jag denna build.

Är optimerad för raidhealing enbart.

Spelstil för Holy:
1. Renew - skall alltid ticka på dom som tar skada.
2. Prayer of Minding - skall alltid vara på cooldown. (PoM Tracker 'addon, rekommenderas)
3. Circle of Healing - Används när överstående inte är tillräckligt.
4. Prayer of Healing - Används med x3 Serendipity, vid tillfällen du vet att stor skada inkommer så tajmas den precis innan.
5. Flash Heal - Används enbart vid Surge of Light proc, eller vid nödtillfällen.

Tips: Fixa Power Aura Classic, (tillägg vilket med man kan få till en "pop up" på skärmen när någonting proc'ar") så du ser när du har Surge of Light, används på närmaste/snabbaste target du ser. Du vill ha x3 Serendipity aktiv så mycket som möjligt för en Prayer of Healing!

Hehe snacka om att folk spelar olika alltså. För mig är flash heal överlägset mest använda spellen. Använder i princip aldrig renew. Spells jag kör hårdast är FH, POM, COH. POH kör jag rätt mkt de gånger raid tar jämn skada. Men som sagt renew använder jag i princip aldrig. Ibland hottar jag tankarna med det.

Min armorylänk: The World of Warcraft Armory - Holymaria @ Lightbringer - Talents

Dock ser jag nu att jag egentligen borde ta bort 5 poäng ur Divine Fury. Eftersom jag inte ens har någon utav spellsen den påverkar på actionbar XD

Skrivet av Leeloo:

Folk är helt jävla idiotiska...spammar trade med Weekly: "LFM Weekly [Patchwerk must die!] 10 man /w ach and at least 5.5 gs!!!!!"

Right...5.5k gs för Naxxramas. Hamnade i en grupp som Discipline healer till veckans weekly, sen så får RL fnatt och beslutar om att alla ska ha visst antal gearscore. Mina 5.3k gs räcker inte för Naxxramas = kick...HA!

Jävla muppar...

Haha, det där är bra stört faktiskt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Folk är helt jävla idiotiska...spammar trade med Weekly: "LFM Weekly [Patchwerk must die!] 10 man /w ach and at least 5.5 gs!!!!!"

Right...5.5k gs för Naxxramas. Hamnade i en grupp som Discipline healer till veckans weekly, sen så får RL fnatt och beslutar om att alla ska ha visst antal gearscore. Mina 5.3k gs räcker inte för Naxxramas = kick...HA!

Jävla muppar...

Brukar vara så ibland på min server också.. men det är bara att vänta typ 10min så kommer det komma en ny grupp eller så drar man med guilden

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Startar alltid mina egna weekly groups. Slipper man oroa sig för idioter som ska hålla på. Jag bryr mig inte sålänge det inte är en svårare boss. Sålänge folk inte är nydingade 80 så skiter jag i vilket. Brukar gå hur fint som helst iallafall.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Har RAF'at upp en paladin till 50+ och inser jag inte kan ressurecta ännu. Vad har jag missat? Kan inte träna Redemption hos min trainer...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)