Permalänk
Medlem

touchmobil för smsande?

Halloj alla Sweclockers!

Då min mobil måste bytas ut tänkte jag köpa en ny. Jag smsar en hel del men är sjukt sugen på android. Jag har då kollar på HTC Desire och Legend. Går det bra och snabbt att smsa med touch mobiler eller tycker ni det är mycket jobbigare än med knappar? Just nu har jag en iPod touch som följer med överallt, i samma ficka som mobilen så det blir lite trångt. Det jag först tänkte var att köpa en ny mobil bara, med vanliga knappar för typ 1500-2000kr, och behålla min iPod, men sen tänkte jag att dom flesta roliga apparna behöver uppkoppling så tänkte kanske köpa en dyrare android och sälja min iPod. Vad tycker ni om smsande på HTC desire & legend och vad skulle ni ha gjort?

//Adsa

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det du är ute efter riktigt? Är det sms och mp3-spelare?

Permalänk
Medlem

det jag egentligen undrar är hur bra det går att smsa på en Desire eller Legend, och om det är värt att lägga extra på en android och sälja iPoden för att kunna andvända appar som behöver uppkoppling. T.ex meningen med SLs tidtabells program försvinner ju om man är utan wifi uppkoppling med en iPod. Om jag köper en android skulle jag ha den till musik, smsande och ladda ned massa roliga appar, om jag köper en billig andvänder jag den bara för att smsa och ringa och har iPoden till appar och musik

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Tja. Det beror på om du är snabb att skriva. Ingen andoid-lur hänger med om du skriver snabbt :s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Tja. Det beror på om du är snabb att skriva. Ingen andoid-lur hänger med om du skriver snabbt :s.

Jag sms'ar som en snigel men jag tror desire har bra chans att hänga med för dom flesta vad jag har hört?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Tja. Det beror på om du är snabb att skriva. Ingen andoid-lur hänger med om du skriver snabbt :s.

Okej, men tycker du det är bra respons och funkar T9 osv bra?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Kör med en spica just nu, funkar fint o smsa, skriver halvsnabbt. Dock irriterande att inte ha multitouch, men köper du desire är det lugnt, riktigt bra telefon till ett riktigt bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

Okej, men tycker du det är bra respons och funkar T9 osv bra?

T9 är väl Sony ericosson gamla grejj haha. Men ja, auto-korrigering fungerar. Jag skulle valt desire, så den har störst skärm, därav störst tangentbord.

Permalänk
Medlem

X10 har ju ännu större skärm, men Desire är nog ett bättre val eftersom den har multitouch, 2.1 och lite mer lull-lull Go for it!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har en desire och skriver fort och jag har inget problem med att den inte hänger med.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av xidde:

Jag har en desire och skriver fort och jag har inget problem med att den inte hänger med.

okej, är det lätt att pricka rätt bokstäver och sånt eller blir det ofta fel så man behöver gå tillbaka?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Jag har en Nexus One. Det är riktigt svårt i början men det är ju qwerty så du vet var tagenterna sitter. Telefonen hänger med fast jag trycker ofta fel, fast det börja gå bättre nu

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Jag har för tillfället visserligen bara en HTC Hero, men jag tycker att den för det mesta hänger med relativt bra. Ibland får den för sig att jag trycker lite länge på en knapp, eller segar ner det hela med sitt val av ord... jag skriver snabbt på min telefon, när den väl hänger med
Men iom att Desire är såpass mycket snabbare borde det inte vara ngra som helst problem för den att hänga med.
På min Hero skriver man allt som oftast vad man har tänkt sig, så länge man är van vid en kapacitiv skärm så kommer man att skriva just det man har tänkt sig...

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Det är MYCKET lättare att skriva med riktiga knappar, typ som på HTC S740. Vet inte om den typen av mobil med utskjutbart tangentbord finns med Android.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

Autokorrigering fungerar underbart på Android lurar typ Desire.
Du kan skriva ykrna och det blir endå tjena osv.

Var bara inte så petig och skriv på så ser man att det oftast blir rätt ord fast du missat knappar.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Tja. Det beror på om du är snabb att skriva. Ingen andoid-lur hänger med om du skriver snabbt :s.

YouTube - Typing on the Nexus One

Permalänk
Medlem

Min spica hänger med bra, skriver relativt snabbt. Kör dock inte original-tangentbordet, kör ett HTC-moddat tbord som rättar mycket bättre enligt mig, mycket lättare att skriva på. Swype, SlideIT och shapewriter är 3 sjukt häftiga tangentbord, lär man sig det går det extremt snabbt att skriva i portrait (!) med en hand (!!!!!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

okej, är det lätt att pricka rätt bokstäver och sånt eller blir det ofta fel så man behöver gå tillbaka?

Ja jag tycker det är lätt, men det är ju rättstavnings program så det gör inget om du skulle skriva en bokstav fel i ett ord för den känner av vad du menar.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Trådskaparen har ju en ipod touch så han borde väl själv veta hur det är att skriva på ett touchtangentbord?

Permalänk
Medlem

Som tidigare talare har sagt så är just HTC Desires tangentbord läskigt duktigt på att veta vad du egentligen vill säga. Detta är dock specifikt för HTC-telefoner med Sense, eftersom HTC Sense ersätter standardtangentbordet i android.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingen:

Den förstår jag inte, han skriver ju läskigt långsamt?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Desire är utmärkt att skriva SMS på. Det du däremot kan glömma är att skriva utan att titta/skriva i bilen när du kör. För du får inte alls samma typ av feedback som med en vanlig telefon.

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att skriva snabbt med en desire.
Tack vare att telefonen känner av vad du vill skriva så går det riktigt bra.

/ skrivit detta på min desire

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

okej tack då blir det en desire eller legend, troligen legend för att jag gillar känslan och att desire är slut överallt Och smsa när jag kör bil är ett tag kvar till

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080