Permalänk
Medlem

Datorn fungerar inte att formatera !

Hallå, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig så jag testar och hoppas på att det ger någon respons här på sweclockers.

Började med att min dator fick bluescreen ett par gånger och va riktigt seg, tex, tog omkring 50 min för den bara att packa upp en DVD-film, tidigare har det tagit ett par minuter.
Tänkte då att jag ska formatera om datorn, vilket jag gör ibland när det kommer ett liknande tillfälle.
Började med att det inte alls gick formatera om datorn, hdd hittades inte osv. Köpte en ny hdd.
Testade igen, hittade hdd´n, började installera. Sen kommer dessa felmeddelandena upp !

Uploaded with ImageShack.us

och

Uploaded with ImageShack.us

Har testat med 3 olika windows skivor totalt, windows xp pro sp 2 och 3, och windows 7 !
Ingen av dom funkar ! Antar att någonting är sönder, men frågan är bara vad ? nån som har någon aning ?

Permalänk
Vila i frid

Boota MEMTEST86+ från CD-skiva och testa ditt internminne. Byt även hårddiskkablaget.

Permalänk
Medlem

låter som din DVd inte kan läsa korrect eller att dina DVD discar är dåliga

läs länken

failed installtion D:\I386\asms.

Permalänk
Medlem

funkar

tack för responsen, funkar nu ! läste på länken du tipsade om chander osv. Testade att bara ta ut minnena, blåsa lite i cd-läsaren och bytte till yttligare en annan hdd, så funkade det