Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Å jo då, allt finns på Google, kanske bara inte inom räckhåll.

Hittar iaf inte

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad för dislayports-kabel gäller när man ska köra med Eyefinity? (Har ett 5850)
Kablar / Adapter - Bildskärm - Displayport-DVI - Inet.se
är det den för 1800:- eller funkar de andra för 2-3hundra lika bra?
puss o kram

Visa signatur

c0wabunga!

Permalänk
Hedersmedlem

Måste vara aktiv, de billiga fungerar inte. Något man bör fundera på om man köper skärmar samtidigt med grafikkortet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Måste vara aktiv, de billiga fungerar inte. Något man bör fundera på om man köper skärmar samtidigt med grafikkortet.

Ok, det jag misstänkte. Inte köpt skärmar än men är bra sugen hehe

Visa signatur

c0wabunga!

Permalänk
Medlem

Inet, har ni några kommentarer till http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/930436-... och detta faktum Datorkomponenter - Nätdelar - Nätaggregat - Ace - Inet.se med kommentarer som "känd som en utav Sveriges mest prisvärda serier".

Personligen så tycker jag att ni borde hyra en skåpbil, ta skiten och åka till närmsta återvinningscentral.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Hej inet!
Jag undrar bara om ni inte har funderat på att sluta sälja Nätaggregat från Ace? I Sweclockers test så dog de flesta på runt 75% belastning. Det kan ju vara lite svårt för personer som är lite mindre kunniga på datorkomponenter att veta att nätaggen från Ace är såpass dåliga?

Edit: heande hann före.

Permalänk
Medlem

Och förresten, är det några mer erbjudanden?

Permalänk

Om Inet har som policy att ha nöjda kunder så då kommer Ace of Swedens nätagg att försvinna från eran sida nudå.... eller?

Svårta att dra någon annan slutsats när man ser detta.

http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Inet
Skrivet av heande:

Inet, har ni några kommentarer till http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/930436-... och detta faktum Datorkomponenter - Nätdelar - Nätaggregat - Ace - Inet.se med kommentarer som "känd som en utav Sveriges mest prisvärda serier".

Personligen så tycker jag att ni borde hyra en skåpbil, ta skiten och åka till närmsta återvinningscentral.

Skrivet av Ljungan11:

Hej inet!
Jag undrar bara om ni inte har funderat på att sluta sälja Nätaggregat från Ace? I Sweclockers test så dog de flesta på runt 75% belastning. Det kan ju vara lite svårt för personer som är lite mindre kunniga på datorkomponenter att veta att nätaggen från Ace är såpass dåliga?

Edit: heande hann före.

Skrivet av JonnyRocker:

Om Inet har som policy att ha nöjda kunder så då kommer Ace of Swedens nätagg att försvinna från eran sida nudå.... eller?

Svårta att dra någon annan slutsats när man ser detta.

http://www.sweclockers.com/recension/12022-nataggregat-fran-a...

Vi har från och med idag plockat bort alla Ace-nätdelar ur vårt sortiment och kommer att göra en uppföljning på detta gentemot vår leverantör.

Tillsvidare rekommenderar vi FSP eller Fractal Integra som budgetalternativ.

FSP
Fractal Integra

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Vi har från och med idag plockat bort alla Ace-nätdelar ur vårt sortiment och kommer att göra en uppföljning på detta gentemot vår leverantör.

Tills vidare rekommenderar vi FSP eller Fractal Integra som budgetalternativ.

FSP
Fractal Integra

Mvh / Inet

Starkt gjort!! (fast ni borde aldrig köpt in skiten)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av heande:

Inet, har ni några kommentarer till http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/930436-... och detta faktum Datorkomponenter - Nätdelar - Nätaggregat - Ace - Inet.se med kommentarer som "känd som en utav Sveriges mest prisvärda serier".

Personligen så tycker jag att ni borde hyra en skåpbil, ta skiten och åka till närmsta återvinningscentral.

Skrivet av Ljungan11:

Hej inet!
Jag undrar bara om ni inte har funderat på att sluta sälja Nätaggregat från Ace? I Sweclockers test så dog de flesta på runt 75% belastning. Det kan ju vara lite svårt för personer som är lite mindre kunniga på datorkomponenter att veta att nätaggen från Ace är såpass dåliga?

Edit: heande hann före.

Nu är de borta!

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi har från och med idag plockat bort alla Ace-nätdelar ur vårt sortiment och kommer att göra en uppföljning på detta gentemot vår leverantör.

Tillsvidare rekommenderar vi FSP eller Fractal Integra som budgetalternativ.

FSP
Fractal Integra

Mvh / Inet

Bevis på kunden alltid har rätt, och bra företag sätter oss först.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Hatten av till er för att ni tar bort skräp agg från marknaden!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Hej! Finns det någon möjlighet att ni får in Sapphire Adapter Active DP to DVI-I eller liknande - kostar runt 350kr på komplett, men ni har ingen adapter alls? Jag är helt anti-komplett så hade hellre sett att ni haft en sådan produkt hemma.

Tillverkares artikelnr: 44000-01-40R

Permalänk
Hedersmedlem

Starkt gjort Inet, med tanke på att ni varit med i gemensamma Ace-annonser här på sweclockers. Jag hoppas nu att ni inte ger Ace "the benefit of a doubt" när de snart säger: "Titta, här har vi en alldeles ny revision nätagg som är jääääättebra!". Företaget går uppenbart inte att lita på, så oberoende tester är ett måste.

Mitt anseende för er steg dramatiskt, faktiskt. Tänk så lite det krävs ibland.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om man nu har ett nätagg av Ace köpt från er, är det något som behöver reklameras? För uppenbarligen är det ju stor risk att dessa kan förstöra ett och annat i datorn.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

bra gjort! inet klättrar högre och högre på sin lista

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Om man nu har ett nätagg av Ace köpt från er, är det något som behöver reklameras? För uppenbarligen är det ju stor risk att dessa kan förstöra ett och annat i datorn.

Det skulle även jag vilja veta. Nu har jag som tur är inte köpt ett sådant, men det vore kul att se hur Inet agerar i det här läget.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi har från och med idag plockat bort alla Ace-nätdelar ur vårt sortiment och kommer att göra en uppföljning på detta gentemot vår leverantör.

Tillsvidare rekommenderar vi FSP eller Fractal Integra som budgetalternativ.

FSP
Fractal Integra

Mvh / Inet

Wow, bra gjort!

Men säljer ni inte Ace chassin med tillhörande nätaggregat? Hur gör ni med dem?

edit: såg nu att ni hade tagit bort dem.

Permalänk

Hej Inet! Själv sitter man på ett ACE agg ( köpte en burk från er i höstas ) vad händer om det går sönder? Kan man skicka upp burken till er och få agget utbytt? Jag köpte med montering så då har man ju garanti på hela burken om jag kommer ihåg rätt?

Tack på förhand!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inet
Skrivet av facedark:

Hej! Finns det någon möjlighet att ni får in Sapphire Adapter Active DP to DVI-I eller liknande - kostar runt 350kr på komplett, men ni har ingen adapter alls? Jag är helt anti-komplett så hade hellre sett att ni haft en sådan produkt hemma.

Tillverkares artikelnr: 44000-01-40R

350:- låter väldigt billigt för en aktiv displayport till DVI-adapter.

Om man gör en googling på leverantörens artikelnummer ger det en aktiv displayport till VGA-adapter och då stämmer priset överens bättre. Vi kan ta in displayport till VGA-adapter för liknande pris om det är intressant?

44000-01-40R - Google-sökning

Om ni får tag på en aktiv displayport till DVI-adapter för ett par hundringar, skicka gärna ett PM med vad ni har köpt så får vi försöka rota fram en likadan till vårt sortiment.

Skrivet av KTL:

Om man nu har ett nätagg av Ace köpt från er, är det något som behöver reklameras? För uppenbarligen är det ju stor risk att dessa kan förstöra ett och annat i datorn.

Såvida ni inte har problem behöver inte nätagget reklameras. Om ni upplever några konstigheter och är orolig är ni välkommen att slå en signal till vår serviceavdelning på 031-652700.

Faktum är att vi inte haft särskilt mycket reklamationer på ACE-agg, men givetvis plockar vi bort dem ur sortimentet och undersöker vidare efter ett sådant här test.

Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Inet! Själv sitter man på ett ACE agg ( köpte en burk från er i höstas ) vad händer om det går sönder? Kan man skicka upp burken till er och få agget utbytt? Jag köpte med montering så då har man ju garanti på hela burken om jag kommer ihåg rätt?

Tack på förhand!

Självklart lämnar vi två års garanti på hela paketet. Om något går sönder eller krånglar är det bara att göra en felanmälan på vår hemsida för att få en förbetald fraktsedel och skicka in burken.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

XMS3-12800 Dominator

Hej Inet,

Jag undrar lite varför ni inte har 6gb paket till Corsairs XMS3-12800 Dominator minnen ?

dvs 6bg varianten av denna
Corsair 3GB (3x1GB) 1600MHz XMS3-12800 - Inet.se

Eller räknar ni med att dessa fyller den platsen?
Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

mvh
Micke

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Inet
Skrivet av Haljuken:

Hej Inet,

Jag undrar lite varför ni inte har 6gb paket till Corsairs XMS3-12800 Dominator minnen ?

dvs 6bg varianten av denna
Corsair 3GB (3x1GB) 1600MHz XMS3-12800 - Inet.se

Eller räknar ni med att dessa fyller den platsen?
Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

mvh
Micke

Hej,

Vi har pratat med leverantören och detta kit är utgående. Återkommer med ersättare eller om vi kan få in ett gäng ändå!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!
Har nu hittat ett chassi som jag kan ha så länge, men finns det någon info om när Lian Li A77F Silver kommer in (antar att det är 29/6 som flera andra lian li chassin på eran hemsida) och kommer den komma upp på hemsidan snart så att man kan följa leveransbesked och ev. förhandsboka det?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hej!
undrar varför inga butiker har Lian Li PC-V1000B Plus II (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin och om ni har några planer på att ta in det?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Hej!
undrar varför inga butiker har Lian Li PC-V1000B Plus II (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin och om ni har några planer på att ta in det?

Antagligen för att modellen är gammal som gatan och inte tillverkas längre.

Permalänk
Keeper of Traditions

Hmm, det är inte så att ni skulle kunna skicka med brev om det bara är en liten adapter man behöver?

Jag behöver nämligen en 3-4pin adapter, en sådan här: 3-4pin adapter för fläktar - Inet.se

Och det känns lite småsurt med frakt på 60 kr och postförskott på 50 kr när jag behöver en pryl för 6 kr.

En sån liten sak hade ju varit enkel att bara lägga i ett brev och lösa betalningen på ett icke-standard sätt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, det är inte så att ni skulle kunna skicka med brev om det bara är en liten adapter man behöver?

Jag behöver nämligen en 3-4pin adapter, en sådan här: 3-4pin adapter för fläktar - Inet.se

Och det känns lite småsurt med frakt på 60 kr och postförskott på 50 kr när jag behöver en pryl för 6 kr.

En sån liten sak hade ju varit enkel att bara lägga i ett brev och lösa betalningen på ett icke-standard sätt

Jag har en sådan du kan få om du vill.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, det är inte så att ni skulle kunna skicka med brev om det bara är en liten adapter man behöver?

Jag behöver nämligen en 3-4pin adapter, en sådan här: 3-4pin adapter för fläktar - Inet.se

Och det känns lite småsurt med frakt på 60 kr och postförskott på 50 kr när jag behöver en pryl för 6 kr.

En sån liten sak hade ju varit enkel att bara lägga i ett brev och lösa betalningen på ett icke-standard sätt

Finns på kjell&company men dom är ganska dyra där.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Sånt ringer man kundtjänst om och försöker lösa direkt med dem.