Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Varför har ni inga XFX 5870 med referens designen

Det undrar jag med, funderar på att köpa alla komponenter till mitt bygge hos er förutom 5870 pga av att ni inte säljer referensmodellen. Vore skönt o kunna köpa allt hos er istället.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi har tyvärr fått fel bild från vår leverantör, ny är uppe nu! Slå oss en signal eller gör en felanmälan om ni vill returnera produkten.

Hehe, lite sent nu gissar jag på
Finns den hållaren som bilden visar att få tag på däremot så är jag intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenSpam:

jag glömde lägga fraktfritt-saken i min kundvagn innan beställning... finns det något sätt man kan göra det i efterhand?

Ring dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Hemsidan nere just nu?

It's just you. om du blir osäker igen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Vill bara tacka Inet för en bra service! Beställde lite delar från dem, dom hade en fläkt som inte fanns på lager och skulle komma till dem den 10 juni. Frågade då kundservicen om dom kunde skicka allt utom fläken vilket dom tyckte var ok. Ingen frakt behövde jag betala heller på fläkten självt.

Skickade ett mail 15:40 och fick svara 15 minuter senare kom ett mail att sakerna hade skickats med posten, grejjerna kom idag och allt var väl packat. Tack så mycket Inet

Permalänk

Fem arbetsdagar från att jag beställt min dator så är den klar och har skickats från Inet, inte dåligt. Tyvärr så har nog posten misshandlat paketet något under färden eftersom en av mina hårddiskar hade lossnat ur hårddiskburen och lekt rövare, dock inget Inet kan göra något åt.

4.9/5, Ni hade fått en solklar 5a om ni inte hade placerat klisterlappen med CD-keyn till Win7 längst bak på högersidan av chassiet vilket medförde att jag fick krypa ner under bordet och leta med ficklampa när jag väl hade fått i alla sladdar.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Inet
Skrivet av HoBb3:

Varför har ni inga XFX 5870 med referens designen

Skrivet av snoekn:

Det undrar jag med, funderar på att köpa alla komponenter till mitt bygge hos er förutom 5870 pga av att ni inte säljer referensmodellen. Vore skönt o kunna köpa allt hos er istället.

Hm, nedan kort med referenskylare från ATI borde fungera?

XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

Skrivet av RubberDucc:

Hehe, lite sent nu gissar jag på
Finns den hållaren som bilden visar att få tag på däremot så är jag intresserad.

Har kollat med inköpsavdelningen och det är tyvärr inget vi kan få tag på.

Skrivet av DonBalderoN:

Fem arbetsdagar från att jag beställt min dator så är den klar och har skickats från Inet, inte dåligt. Tyvärr så har nog posten misshandlat paketet något under färden eftersom en av mina hårddiskar hade lossnat ur hårddiskburen och lekt rövare, dock inget Inet kan göra något åt.

4.9/5, Ni hade fått en solklar 5a om ni inte hade placerat klisterlappen med CD-keyn till Win7 längst bak på högersidan av chassiet vilket medförde att jag fick krypa ner under bordet och leta med ficklampa när jag väl hade fått i alla sladdar.

Hehe, det är en avvägning från vår sida. Att antingen sätta klisterlappen så att den förstör helheltsintrycket och är lätt att läsa för någon som vill sno nyckeln eller sätta den på sitt vanliga ställe längst bak.

Skrivet av Skarvsladd:

Vill bara tacka Inet för en bra service! Beställde lite delar från dem, dom hade en fläkt som inte fanns på lager och skulle komma till dem den 10 juni. Frågade då kundservicen om dom kunde skicka allt utom fläken vilket dom tyckte var ok. Ingen frakt behövde jag betala heller på fläkten självt.

Skickade ett mail 15:40 och fick svara 15 minuter senare kom ett mail att sakerna hade skickats med posten, grejjerna kom idag och allt var väl packat. Tack så mycket Inet

Tack själv!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

satt och funderade lite på om ett bonussystem skulle vara ngt?

typ handla för 5k / år, få 200 i presentkort, 10k, 500 osv ?

Skulle helt klart uppskattas av mig, eftersom man säkerligen lägger ner en del per år, plus att det kan öka lusten att köpa från er även om t ex komplett är 50kr billigare på just den grejjen man är ute efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hm, nedan kort med referenskylare från ATI borde fungera?

XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se
Mvh / Inet

Fanns inte förut men nu gör det de. Se bara till att inte ta bort det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

PCB ska vara samma fast det inte är referenskylare på. Om ni oroar er vid vattenkylning.

Hämtade ut mitt 5870 idag

Inet är så JVLA snabba !!!1 Godis fick jag också )

Händelser
2010-06-03 14:53 Tempo Johanneshov Mottagaren har hämtat försändelsen
2010-06-03 14:50 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2010-06-03 14:23 Tempo Johanneshov Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2010-06-03 05:03 Stockholm Sorterad
2010-06-02 19:07 Göteborg Sorterad
2010-06-02 15:02 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Permalänk

Vill bara tacka Inet för snabb, bra support! Ni förtjänar ert goda rykte och jag kommer tveklöst fortsätta handla hos er!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Fick min disk idag, tog ca 3 dagar och då bor jag i Norrbotten. Mycket bra!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

PCB ska vara samma fast det inte är referenskylare på. Om ni oroar er vid vattenkylning.

Hämtade ut mitt 5870 idag

Inet är så JVLA snabba !!!1 Godis fick jag också )

Händelser
2010-06-03 14:53 Tempo Johanneshov Mottagaren har hämtat försändelsen
2010-06-03 14:50 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2010-06-03 14:23 Tempo Johanneshov Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2010-06-03 05:03 Stockholm Sorterad
2010-06-02 19:07 Göteborg Sorterad
2010-06-02 15:02 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Det du har skrivit där är ju posten alltihop?

Permalänk
Skrivet av krippe91:

Det du har skrivit där är ju posten alltihop?

Det är bara Posten som visas på Kolli IDt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Det är bara Posten som visas på Kolli IDt.

Det han menar är att det är bara på den äldsta statusposten som INET är inblandade i. Sortering Göteborg, skickat till Stockholm, sen fram till postutlämningsstället hanteras enbart av Posten och inte Inet. Snabbt hursom, men prisa posten lika mycket som Inet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Det han menar är att det är bara på den äldsta statusposten som INET är inblandade i. Sortering Göteborg, skickat till Stockholm, sen fram till postutlämningsstället hanteras enbart av Posten och inte Inet. Snabbt hursom, men prisa posten lika mycket som Inet.

Jaha nu förstår jag
tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

PCB ska vara samma fast det inte är referenskylare på. Om ni oroar er vid vattenkylning.

Hämtade ut mitt 5870 idag

Inet är så JVLA snabba !!!1 Godis fick jag också )

Händelser
2010-06-03 14:53 Tempo Johanneshov Mottagaren har hämtat försändelsen
2010-06-03 14:50 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2010-06-03 14:23 Tempo Johanneshov Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2010-06-03 05:03 Stockholm Sorterad
2010-06-02 19:07 Göteborg Sorterad
2010-06-02 15:02 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Du var visst snabb på att hämta ut det oxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aggeajsk:

Du var visst snabb på att hämta ut det oxå

Precis min tanke
Bor du bredvid posten måntro?

Permalänk

Bor c:a 1minuts promenad från tempo butiken. Jo posten var grymt snabba denna gång.

Inet svarar sjukt snabbt på mail, prövade att maila SKIT butiken clickok.se, fick svar efter 2 dagar. Inet svarade mig efter c:a 10min.

Permalänk

Jag beställde sakerna klockan 11 på tisdagen
fick dom på torsdagen

fick en pingvinstång också! synd bara att det var lakrits

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

varför hatar alla lakris det är ju skit gott

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

varför hatar alla lakris det är ju skit gott

Alla gillar inte lakrits, fick en lakrits idag jag med Tur det finns kompisar som gillar det som blir extra glada då

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Bra gjort att ni låter ACE-aggen gå tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag börjar förlora mitt förtroende för inet. Blev nyss tvungen att göra min sjunde felanmälan på ännu en trasig komponent. Observera att alla gånger har felen blivit verifierade. Sammanlagt har jag stått ut med 6 veckors väntetid (snart 7). Skickar nu ett mail angående detta och hoppas att den här gången tas det på allvar...det här är trots allt inte vad jag har betalat för. Inga fler godispåsar kan ersätta det här.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Inaktiv

Tycker ni har lite dåligt chassi-sortiment jämfört med andra butiker.

Annars är inet alltid mitt förstaval

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

Jag börjar förlora mitt förtroende för inet. Blev nyss tvungen att göra min sjunde felanmälan på ännu en trasig komponent. Observera att alla gånger har felen blivit verifierade. Sammanlagt har jag stått ut med 6 veckors väntetid (snart 7). Skickar nu ett mail angående detta och hoppas att den här gången tas det på allvar...det här är trots allt inte vad jag har betalat för. Inga fler godispåsar kan ersätta det här.

Det är väl ändå inte Inet's fel att dina grejer går sönder? Sköter de ärendet snyggt så har dom ju definitivt inte gjort nåt fel. Det är tillverkaren du ska klaga och kräva ersättning av.

Min laptop som jag köpte via JME Data strulade, tog ärendet med HP direkt istället för att gå via återförsäljaren och när ärendet var klart fick jag en extern disk värd 1000 kr som kompensation (ringde och krävde kompensation för att datorn vart inne på service och tappat garantitid)

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med lite saker från Enermax i ert sortiment. gärna Revolution 1250!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Inet
Skrivet av SM-LoD:

satt och funderade lite på om ett bonussystem skulle vara ngt?

typ handla för 5k / år, få 200 i presentkort, 10k, 500 osv ?

Skulle helt klart uppskattas av mig, eftersom man säkerligen lägger ner en del per år, plus att det kan öka lusten att köpa från er även om t ex komplett är 50kr billigare på just den grejjen man är ute efter

Någon form av "kundklubb" inklusive premieringssystem kommer att dyka upp. Hur det kommer att vara uppbyggt och när det kommer igång är tyvärr inte klart än.

Skrivet av HoBb3:

Fanns inte förut men nu gör det de. Se bara till att inte ta bort det

Helt rätt, vi plockade åter in det i sortimentet efter ert påpekande.

Skrivet av CompassioN:

Vill bara tacka Inet för snabb, bra support! Ni förtjänar ert goda rykte och jag kommer tveklöst fortsätta handla hos er!

Vi som ska tacka!

Skrivet av Farenheit:

PCB ska vara samma fast det inte är referenskylare på. Om ni oroar er vid vattenkylning.

Hämtade ut mitt 5870 idag

Inet är så JVLA snabba !!!1 Godis fick jag också )

Händelser
2010-06-03 14:53 Tempo Johanneshov Mottagaren har hämtat försändelsen
2010-06-03 14:50 Posten SMS-avisering har skickats till mottagaren
2010-06-03 14:23 Tempo Johanneshov Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2010-06-03 05:03 Stockholm Sorterad
2010-06-02 19:07 Göteborg Sorterad
2010-06-02 15:02 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Det var inte dåligt att hinna till Posten tre minuter efter att SMS skickats iväg.

Anledningen till att vi kan få iväg paket såpass fort från beställning är att vi packar alla ordrar löpande samtidigt som posten kommer och hämtar flera gånger per dag.

Skrivet av Demnok:

Jag börjar förlora mitt förtroende för inet. Blev nyss tvungen att göra min sjunde felanmälan på ännu en trasig komponent. Observera att alla gånger har felen blivit verifierade. Sammanlagt har jag stått ut med 6 veckors väntetid (snart 7). Skickar nu ett mail angående detta och hoppas att den här gången tas det på allvar...det här är trots allt inte vad jag har betalat för. Inga fler godispåsar kan ersätta det här.

Hej,

Kollade lite i ditt ärende och du verkar haft riktigt otur med komponenter som gått sönder. När det gäller servicetiderna vid varje inskick/utbyte har vi, vad jag kan se, klarat dessa.

Tyvärr är det svårt att göra mer än att skicka en ny fungerande produkt till dig. Men serviceavdelningen kommer att kontakta dig under dagen för att komma till en bra lösning.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Synd att ni inte har Corsair Dominator 1600Mhz 4GB kit (2x2GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Hej gänget.

Jag har problem med ett 800D chassi, för att göra historian kort så fick jag massa BSOD i windows med anledning Kernel 41 error. Först så körde jag allt på testbänk för jag trodde det kunde ha varit moderkort, minne, gpu eller liknande som va problemet, men allt funkade som det skulle. Satte i allt i chassit igen och fick ett gäng BSOD igen, kunde gå nån minut och sen BSOD, ibland kom jag inte ens in i bios ^^ När jag väl fick igång min dator och den va någorlunda stabil så körde jag WD diagnotics för att kolla diskarna och då visade det sig att jag fick fel på min ena disk, så jag bytte ut den och satte i en ny som jag hade liggande. Visade att jag fick fel på den med så då fick jag en "AHA" upplevelse och tog bort sidopanelen på chassit samt den lilla "plastburk" framför backplate/hot-swap platserna. Kopplade ur alla kablar och ser att den moddade sata elkabel som man får med till chassit hade gått sönder på den andra kontakten på kabeln. Två av dom fem kablarna hade lossat från själva kontakten, så jag tog helt enkelt bort den och körde med sata elkablarna direkt från PSU ist, efter det fick jag inget fel och trodde att allt var prima.

Men nu ca 2 dagar efter så fick jag problem med en annan av hot-swap platserna, har kollat den disken som satt där för fel i annan dator och den visar sig fungera felfritt, men så fort jag sätter den i hot-swap plats 3 så kommer dom härliga BSOD igen, samt i bios står det att hårddisken är 4679,5TB ^^

Så det känns som att hot-swap platserna inte funkar som dom skall, och det är ju trist när man lagt 2500:- på ett chassi som höll i några månader, köpte det 2010-02-08.

Har varit i direkt kontakt med Corsair och dom vill att jag skall göra en RMA till dom, men bara tanken på att skicka ett chassi på 15,8kg till Kalifornien får mig att må lite halv kass, med tanke på att det lär ta gött lång tid innan det kommer ett nytt. Så frågan är om ni på Inet kan ta in det ist, om ni har möjlighet att testa hot-swap platserna efter fel. För ibland tar det bara nån minut innan datorn kraschar och ibland fungerar den felfritt i 1 dygn. Beror helt på =/

Har ansökt om RMA från Corsair redan för enligt deras tekniska support så ville dom få in det för närmare granskning om vad som kan ha gått snett, samt förebygga att detta händer i framtiden.

Med Vänliga Hälningar,
Jon aka IDX

Hej igen Inet, bara ge er en liten update på detta. Jag hade ju hört av mig till Corsair supporten och dom löste så att dom skickar PCB backplane och SATA elkabeln till mig direkt från Kalifornien så jag slipper skicka in chassit till er

Hör av mig igen ifall jag inte skulle lösa detta på egen hand, men skall nog inte vara några problem.

Mvh
IDX