Permalänk
Medlem

Hej Inet funderar på att lägga en order på
https://www.inet.se/artikel/6102046/microsoft-intellimouse-ex...
Men stämmer det verkligen att det är 5 års garanti? Står oss Microsoft att de bara lämnar 3 års garanti

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inet
Skrivet av Aggeajsk:

Fixat, tack!

Skrivet av Ljungan11:

Bättre bilder kommer!

Skrivet av Girgoo:

Kan inte inet göra en funktion så att man kan få en länk till ett screenshot av det man har i varukorgen? Eller att man tillomed kan pasta in något här som visar det och med de aktuella priserna?

EDIT: Detta kanske kan ordnas genom ett sammarbete med swelockers?

Tanken är att det ska gå och posta länkar till kundvagnar på vår hemsida. Tyvärr är funktionen inte helt klar än, men det kommer!

Skrivet av fluff3n:

Tkr ni ska ta in lite Dell skärmar så som U2410 och U2311H

Det är inte helt omöjligt att DELL-skärmar dyker upp i vårt sortiment senare i år.

När det gäller skärmar med bättre paneler vill jag passa på och tips om nedan produkter.

HP TFT ZR24W 24" IPS-panel - Inet.se
LG 22" TFT W2220P-BF - Inet.se

Skrivet av Robhead:

Jag undrar om ni fått några uppgifter om Cooler Master HAF - X chassit, när ni kommer ha den i sortimentet o.s.v

Senaste beskedet är i slutet av Juni.

Skrivet av pompa_kumla:

Hej Inet funderar på att lägga en order på
https://www.inet.se/artikel/6102046/microsoft-intellimouse-ex...
Men stämmer det verkligen att det är 5 års garanti? Står oss Microsoft att de bara lämnar 3 års garanti

Tyvärr har vi fått felaktig info från vår leverantör, det är 3 år som gäller.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

hej! när kan jag beställa Corsair AX 1200?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

En liten synpunkt på en sak som jag blir tokig på hela tiden när jag besöker inet.se Varför finns det ingen checkbox som man kan kryssa i så sidan enbart visar saker som finns i lager? Gärna på samma vis som webhallen har det, det vill säga att man kan filtrera även på butiker. T.ex. Visa endast varor i lager hos Inet Ringön och Sisjön.

Se WEBHALLEN.com - Hårdvara - Datorkomponenter - Hårddiskar - SATA 3,5" för exempel:

Citat:

Visa endast produkter som finns inne i något av följande lager:
Postorder/Sundbyberg Stockholm Göteborg Malmö Uppsala
Om inget lager är markerat visas samtliga produkter

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt paket från inet idag. Väldigt överdriven packetering på hårddisken vilket är betryggande och dessutom fick jag med en pingvinstång med rabarbersmak, vilket är ett stort plus då jag var rädd att jag skulle få en lakritsstång.

Dessutom var de snälla och slängde in en mindre grej som jag hade glömt när jag beställde.

Jag är mycket nöjd, bra jobbat inet.

Permalänk
Medlem

Hemsidan nere just nu?

Permalänk
Medlem

ttp://downforeveryoneorjustme.com/inet.se

It's not just you! http://inet.se looks down from here.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Hemsidan nere just nu?

verkar så

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

verkar så

inte nu längre

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Fel bild på följande

https://www.inet.se/artikel/5321368/scythe-1156-1366-clip-for...

Den passade inte trots att det såg så ut på bilden. Blir till att modifiera den lite.

Permalänk
Medlem

Angående
Thermaltake Armor+ Silver - Inet.se
är det meningen att det ska vara vattenkyldaversionen eller är det ett misstag den icke-vattenkylda modellen är trots allt 2000:- kr billigare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elaus:

Hämtade ut mitt paket från inet idag. Väldigt överdriven packetering på hårddisken vilket är betryggande och dessutom fick jag med en pingvinstång med rabarbersmak, vilket är ett stort plus då jag var rädd att jag skulle få en lakritsstång.

Dessutom var de snälla och slängde in en mindre grej som jag hade glömt när jag beställde.

Jag är mycket nöjd, bra jobbat inet.

Det finns inget som heter överdriven packetering när det gäller mekaniska hårddiskar, bara så du vet.;) Det kan aldrig bli för mycket. Med andra ord: Bra jobbat Inet!:D

Mina rabarber växer för fullt i trädgärden, så jag får väl gå ut och börja knapra på stjälkarna. Naturligt och bra med en rejäl dos oxalsyra.:p

Ni kanske ska skicka med naturgodis istället för att framhäva den obligatoriska miljö/hälsoprofilen? Lite skämt, lite allvar.:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Köpte dessa minnen Corsair 4GB (2x2048MB) 1066MHz XMS-2 8500C5 - Inet.se

Men fick dessa Komplett.se - Corsair TWIN2X PC8500 DDR2 4GB KIT CL5

Vet inte om det var ett fel exemplar eller om ni skrivit fel på eran sida och har fel bild?

Aja nu var det ganska länga sedan så det kanske bara hände en gång vad vet jag.
Tycker åtminstonde att ni bör veta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det finns inget som heter överdriven packetering när det gäller mekaniska hårddiskar, bara så du vet.;) Det kan aldrig bli för mycket. Med andra ord: Bra jobbat Inet!:D

Det var precis det jag syftade på - väldigt betryggande.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara nice om alla era fläktar kunde ha samma enhet på luftflödet (helst i m³/h) 1 m³/h = 0.59 CFM!
(så att man kan jämföra mellan olika podukter utan att använda allt för mycket matte! )

Permalänk

självklart ligger sidan nere just när man ska beställa..

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

It's not just you! http://www.inet.se looks down from here.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan jag som precis skulle beställa mitt 5870 man suktat efter i några v. nu.

Permalänk
Medlem

ASrock K8A780LM - Inet.se

Något är fel med det. Står under AM3 (DDR3), men påstås vara ett S754-kort, med DDR-minnen och allt möjligt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej, kollade upp på Asrocks hemsida också, och det är utan tvekan ett S754-kort som hamnar mycket fel.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Akta förfasen det är ju ett Asrock ;/

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare!

Som flera av er märkte var vår hemsida tyvärr nere en kortare period under gårdagen. Detta är dock till det positiva då det berodde på att vi installerade både redundant fiber och servrar. De tillfällen vi legat nere innan har främst berott på att Brebandsbolagets fiber har gått ner och med hjälp av redundant fiber skall detta ej kunna ske igen.

Nu till frågorna!

Skrivet av RubberDucc:

Fel bild på följande

https://www.inet.se/artikel/5321368/scythe-1156-1366-clip-for...

Den passade inte trots att det såg så ut på bilden. Blir till att modifiera den lite.

Vi har tyvärr fått fel bild från vår leverantör, ny är uppe nu! Slå oss en signal eller gör en felanmälan om ni vill returnera produkten.

Skrivet av xellll:

Angående
Thermaltake Armor+ Silver - Inet.se
är det meningen att det ska vara vattenkyldaversionen eller är det ett misstag den icke-vattenkylda modellen är trots allt 2000:- kr billigare.

Det är vattenkylningsversionen, priset är sänkt sen imorse, men vi jobbar på att få ner det ännu mer!

Skrivet av MultiMan:

Det finns inget som heter överdriven packetering när det gäller mekaniska hårddiskar, bara så du vet.;) Det kan aldrig bli för mycket. Med andra ord: Bra jobbat Inet!:D

Mina rabarber växer för fullt i trädgärden, så jag får väl gå ut och börja knapra på stjälkarna. Naturligt och bra med en rejäl dos oxalsyra.:p

Ni kanske ska skicka med naturgodis istället för att framhäva den obligatoriska miljö/hälsoprofilen? Lite skämt, lite allvar.:)

Vem vet vad som kan dyka upp i paketen i framtiden. Rabarber kan nog bli svårt dock.

Skrivet av LukBif:

Köpte dessa minnen Corsair 4GB (2x2048MB) 1066MHz XMS-2 8500C5 - Inet.se

Men fick dessa Komplett.se - Corsair TWIN2X PC8500 DDR2 4GB KIT CL5

Vet inte om det var ett fel exemplar eller om ni skrivit fel på eran sida och har fel bild?

Aja nu var det ganska länga sedan så det kanske bara hände en gång vad vet jag.
Tycker åtminstonde att ni bör veta det

Tog en sväng ner på lagret och de vi har nu är enligt spec. på hemsidan. Låter som om det blivit något tillfälligt fel.

Alltid bra att ni påpekar sådant här så att vi kan följa upp och fixa ev. fel!

Skrivet av Pewtah:

Det skulle vara nice om alla era fläktar kunde ha samma enhet på luftflödet (helst i m³/h) 1 m³/h = 0.59 CFM!
(så att man kan jämföra mellan olika podukter utan att använda allt för mycket matte! )

Vi skall se om det går att ordna.

Skrivet av Choffe:

ASrock K8A780LM - Inet.se

Något är fel med det. Står under AM3 (DDR3), men påstås vara ett S754-kort, med DDR-minnen och allt möjligt.

Moderkortet har hamnat i fel kategori, fixat nu, tack!

Skrivet av cat_fish_1:

hej! när kan jag beställa Corsair AX 1200?

Senaste beskedet är i augusti/september, tyvärr.

Skrivet av Cr0wN:

En liten synpunkt på en sak som jag blir tokig på hela tiden när jag besöker inet.se Varför finns det ingen checkbox som man kan kryssa i så sidan enbart visar saker som finns i lager? Gärna på samma vis som webhallen har det, det vill säga att man kan filtrera även på butiker. T.ex. Visa endast varor i lager hos Inet Ringön och Sisjön.

Se WEBHALLEN.com - Hårdvara - Datorkomponenter - Hårddiskar - SATA 3,5" för exempel:

Ditt önskemål är framfört till vår utvecklingsavdelning.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Moderkortet har hamnat i fel kategori, fixat nu, tack!
Mvh / Inet

Tycker ni ska "skrota" sånt gammalt skräp. Jag menar vem köper 754-socket idag? Stödjer inte ens Athlon X2.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Inet är sjuk snabba på att svara på mail Stort plus !!!!1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tycker ni ska "skrota" sånt gammalt skräp. Jag menar vem köper 754-socket idag? Stödjer inte ens Athlon X2.

jag har kpt sockel 478 och likannde asrock mobos på inet för repration av datorer åt folk som ej vill batala vad en ny dator kostar. Så det är utmärkt att några har äldre system i lager.

Permalänk

jag glömde lägga fraktfritt-saken i min kundvagn innan beställning... finns det något sätt man kan göra det i efterhand?

Permalänk
Skrivet av inet.se:

De tillfällen vi legat nere innan har främst berott på att Brebandsbolagets fiber har gått ner och med hjälp av redundant fiber skall detta ej kunna ske igen.

Verkar som det kan ske ändå. Inet.se är nere just nu.

Fast innan jag tryckte på "Skicka svar" så uppdaterade jag sidan och nu fungerar det. Hehe

Permalänk
Medlem

Varför har ni inga XFX 5870 med referens designen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag