Apple mer värt än Microsoft

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt då Apple säljer datorer, telefoner, musikspelare, surfplattor till ett överpris. Den stora vinsten beror helt och hållet på iPhone, vilket man ser klart och tydligt på statistiken, juni 07 sköt försäljningen i skyarna, och går i vågor tillsammans med 3G och 3GS, försäljningen gick även upp i stället för ner då Apple släppte iPad. I sommar släpps iPhone 4G och då lär statistiken skjutas i skyarna igen men kommer nog att sjunka fram till nästa sommar.

MS måste ta och släppa sin inriktning på mjukvara och ge oss lite hårdvara, mus och tangentbord håller inte. Va fan hände med Surface t.ex.? Utveckla den idén och ge oss en Surface Phone eller en Surface Pad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cwittler:

Vilket rutinerat skitsnack, först och främst så är win 7 super stabilt...

Nja, jag vet inte det. I jämförelse med tidigare Windows versioner finns det mycket som blivit bättre, men jag tveksar att påstå att det är "superstabilt". Jag kan återskapa märkliga buggar i det grafiska gränssnittet som orsakar en omedelbar reset reaktion (systemet kraschar alltså till direkt omstart utan normal nedstängning). Det har inte så mycket med Apple vs. Microsoft att göra, utan handlar mer om att jag tycker många överskattar Windows 7 förtjänster.

...

OT: Ni som argumenterar om prisvärdighet glömmer att en stor del av marknadsföringen handlar om metavärden. En produkt kan ha vissa egenskaper, men kanske inte tillräckligt påtagliga för att sälja produkten. Det påminner lite grand om när den senaste versionen av OSX presenterades och där den församlade skaran av Apple kunder jublade när Jobs proklamerade "no new features"! Metavärdet är dock tillräckligt starkt för att förstärka produktens generella förtjänster. Microsoft försöker också bygga upp värden kring sina produkter, om än inte så framgångsrikt. Vid lanseringen av Windows 7 handlade det om ganska absurda "Windows 7 hembjudningar för att tillsammans surfa runt och dela digitala bilder med varandra", vilket kanske illustrerar Microsofts problem: vad är egentligen "the Windows experience" som Ballmer tjatar om hela tiden?

Jag läste nyligen M3s recension av iPad, och visst det är en uttalad pryltidning, men deras motivering till det höga slutbetyget var ändå talande. Det löd ungefär (har inte tidningen här): "inte för att vi riktigt vet varför men det är en pryl vi gärna vill ha". När konsumenten är villig att köpa trots att denne inte vet varför, då har du skapat ett starkt metavärde kring produkten.

Permalänk
Skrivet av Aser:

Dessutom har de agerat ganska tveksamt när det framkommit olika (hårdvaru) fel osv. i deras produkter. De är inte direkt några änglar och även macfrälsta bör nog förstå att de är ute efter en sak, att tjäna pengar. (precis som, i stort sett, alla andra företag)

Nu är jag en sådan som sällan skriver här på forumet, men jag måste tillägga att ja skulle säga att apple är ett företag som är riktigt snälla med vad garantier gäller, samt även förlänga garantier där de själva ansett att produkten är dålig från början.

Sen skulle ja även vilja tilläga till alla som påstår att man får så mycket mer i en pc än i en mac. Ta o kolla vad en mac innehåller först. Givetvis kanske man kan spara 1000 på att köpa en pacard bell eller liknande skräp. Men då får man som sagt skräp.

Ja skulle vilja påstå att det är svårt att hitta en dator med 10 timmars batteri tid och samma prestanda samt den grymma led skärm som sitter på dagens mbp, i motsvarande pc. Som även är snygg...

Visa signatur

Bytte till Mac och slutade spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Snacka om att det är drivkraft i den snubben. Apple hade knappast klarat sig Steve Jobs. Lite historia

YouTube - 1983 Apple Keynote-The "1984" Ad Introduction

Presentation av den första macintosh maskinen

YouTube - Steve Jobs demos Apple Macintosh, 1984

Patetisk dator jämfört med Amiga 1000 som kom bara ett år efteråt och kostade hälften så mycket, tragiskt att marknadsföring och image oftast är viktigare än produktens kvalité, pris/prestanda, funktionalitet etc.

Permalänk
Medlem

Okunskap är visst en röd tråd här. Majoriteten av Mac-användare är de människor som i all eveighet har köpt en Mac-dator och som fortsättningsvis kommer göra det helt enkelt för att de fungerar utmärkt för de behov som just den målgruppen har. De nya som kommer till är sånna som vill pröva på något nytt och som ser Apples design som en klar fördel gentemot konurrenter. Att det finns folk som köper prylar för status är inget nytt, se bara bilar och annat runt om, elektronik är inget undantag. Att man är oinsatt betyder inte per automatik att man är ute efte status, iPhone är en hypad produkt men den fortfarande bättre än de flesta konkurrenter på de flesta områden. En sak till, man får en speciell kännsla till Apples produkter så en viss status finns i det trots allt.

Skrivet av Aser:

Jo men hur instatta är de? Visst finns anledningar att gilla mac & co. men handen på hjärtat så är det väl just statusen bland oinsatta som står för den stora försäljningen. Själv så har jag klaustrofobi så blir inte tal om att köpa appleprodukter öht.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Har haft ett par Mac datorer genom tiden. Vi pratar då windows körde sin 3.11 version (innan win 95). På den tiden var Både OS och datorn man köpte top of the line inte lika krångligt som en pc. Men nu så tycker jag verkligen att Mac är över prissatta, man betalar nästan det dubbla om inte mer för en mac dator i dagens läge. design på Pc datorer kan man i princip bestämma själv så jag fattar inte varför design är nått alla pratar om när det komenterar Mac, bara välja en chassi som passar en Kan förstå att folk kanske inte orkar lägga tid på bygga en dator men i dagens samhälle kan man bara gå in i webben på en datoråterförsäljares hemsida och designa sin dator finns även program som inte låter dig välja delar som inte är kompatibla etc pluss att man kan få windows färdig instalerad om man tycker det är problematiskt. varför betala 10 - 15 000 extra för en Mac??

Apple har lyckats otroligt bra dock på telefoner och på mp3 spelare (fortfarande dyrt men mjukvaran är mkt bättre). Roligt att a de kommer in och höjer ribban för dessa produkter. Har själv en iphone och är otroligt nöjd med den.

Sen tycker jag att jämförelsen mellan Apple och MS är lite som äpplen och päron. Den ena producerar främs mjukvara med undantag på Zune, Xbox och den andra producerar färdiga lösningar Datorer med os etc.

Men man måste ändå ge credit till de jobb som Apple har lagt ned.

Visa signatur

i7 950 @ 3.9ghz : Corsair h70 : Gigabyte x58A-UD7 : 12 gb Kingston 1600 : intel m-25 160gb G2 : Nvidia 480 gtx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Lååångt ifrån. I princip alla personer jag mötte på mitt förra jobb tyckte att Apple = Högre status. Och de var alla över 25.

Okej, och alla sa det här till dig? Eller hade dom bara Mac, och du chansade på deras attityd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Patetisk dator jämfört med Amiga 1000 som kom bara ett år efteråt och kostade hälften så mycket, tragiskt att marknadsföring och image oftast är viktigare än produktens kvalité, pris/prestanda, funktionalitet etc.

Fast nu har ju Apples produkter både bra kvalité och funktionalitet, vilket man kan se på både reklamationsstatistik och till hur nöjda folk är med produkterna i undersökningar. Sen att de har vett på att ta betalt för grejerna är en annan sak. Kvalité och känsla klingar helt enkelt bättre för många än prestandasiffror på ett papper och många är beredda att betala en slant extra för detta mervärde.

Det finns tyvärr många inskränkta personer som vägrar inse att det är så här situationen ser ut och att det är därför det i dagsläget går så snuskigt bra för Apple. Därmed inte sagt att Apples produkter är bäst och passar alla, det är det upp till var och en att avgöra.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

alltså, apple har ju fler grejer och säljer hela datorer,mp3-spelare,telefoner,operativsystem osv. Microsoft säljer operativsystem och typ xbox?

Hade apple bara sålt operativsystem så hade de inte varit mer värda än ms

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Avstängd

Tänk om Apple ger sig in på konsoll marknaden med

Vf skulle apple ge mer status när man kan ta allt på avbetalning i dagsläget

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ja man får väl se hur länge dom håller säg på toppen.
Många tillverkare ligger och lurar runt hörnet. Och Nya Iphone 4G har många konkurrenter när den ska komma. Android ligger och lurar mm.
Även Ipad kommer få konkurrenter. Men det kommer hela tiden ligga och dala mellan att vara mest värt bla bla. Apple tjänare ju 14000kr på en Mac.
Medans Microsoft tjänar ca 2000kr på ett operativsystem. Men helt olika marknader tycker jag dom ligger på.

Men dom har gjort ett bra jobb att ta sig ditt. Men nu är frågan om dom kan stanna kvar där.

Permalänk
Medlem

Jag blir faktiskt riktigt ledsen att folk går på Apples piratstrategier.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Hedersmedlem

Men frågan är vilka ska man satsa på och köpa aktier ifrån? Jag vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt Hmm känner igen det, gör inte företagen också det

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fratey:

Jag blir faktiskt riktigt ledsen att folk går på Apples piratstrategier.

Vad är det du försöker säga? Eller det är bara känsla du försöker förmedla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Så då kan jag med samma logik säga att MS är inte så mycket värt, de kommer troligen rasa som ett korthus till rimligare nivåer efter nästa rapport?

Lämna dina personliga åsikter om företagen utanför och inse att vid den tidpunkten så var Apple mer värt än MS, fakta!

Det här är ju inget annat än ren spekulation än vad folk tror företagets aktier är värda och betyder inte ett jävla skit i förhållande till den verklighet som vi lever i. Själv så föredrar jag faktiskt riktiga pengar över låtsaspengar och där MS slår Apple lätt i förehållande till vad de har och vad de kunde teoretiskt ha på kontot.

Fast det är ju klart, för Apple fanboys så kommer det här som ett klart efterlängtat sprut i byxan men för analytiker och andra så är det kalla fakta som gäller:

Apple, Inc.
Revenue - $42.91 billion
Operating income - $11.74 billion
Total assets - $47.50 billion
Total equity - $31.64 billion

Microsoft
Revenue - $58.437 billion
Operating income - $20.363 billion
Total assets - $77.888 billion
Total equity - $39.558 billion

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Det här är ju inget annat än ren spekulation än vad folk tror företagets aktier är värda och betyder inte ett jävla skit i förhållande till den verklighet som vi lever i. Själv så föredrar jag faktiskt riktiga pengar över låtsaspengar och där MS slår Apple lätt i förehållande till vad de har och vad de kunde teoretiskt ha på kontot.

Fast det är ju klart, för Apple fanboys så kommer det här som ett klart efterlängtat sprut i byxan men för analytiker och andra så är det kalla fakta som gäller:

Apple, Inc.
Revenue - $42.91 billion
Operating income - $11.74 billion
Total assets - $47.50 billion
Total equity - $31.64 billion

Microsoft
Revenue - $58.437 billion
Operating income - $20.363 billion
Total assets - $77.888 billion
Total equity - $39.558 billion

Apple ÄR värt mer än MS just nu iom att folk är villiga att betala mer för deras aktier, sen om det är rätt värderat är en annan sak. Men det är ju samma sak med bostadspriser, bilar och vad du vill. Saker är värda det som folk är beredda att betala, sen att tex folk på sina håll enligt mitt tycke betalar för tok för mycket för bostäder pga den långvarigt låga räntan är en annan sak och det är ju min enskilda åsikt också.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Sa aldrig att win7 är ostabilt eller att Macbooks prestanda är i klass med Alienware datorer..

Jag betalar gärna några tusen extra för MYCKET snyggare design.
Har inte sett nån vanlig PC som ens är i närheten av Alu Macbook designen, och har inte heller lyckats hitta någon dator som är lika tyst och bra design på utgångar, fläktar osv osv som Alu Macbook's..

Design är otroligt viktigt i det jag jobbar som, jag kan inte komma med en ful jävla Dell dator på ett möte, det skulle få mig att framstå som vet inte vad..

Allt funkar out of the box 100% med OS, vilket alla dell datorer inte gör (dom nyare funkar säkert bra med win7).
har haft kompisar som haft stora problem med att få sin hårdvara att funka med mjukvaran i win7.

Stämmer ganska bra in på min bild av den typiske MAC-användaren

Permalänk

Vilken tur för Microsoft då dom äger delar av Apple om jag inte minns fel.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagbarddenstore:

Vilken tur för Microsoft då dom äger delar av Apple om jag inte minns fel.

vill också minnas detsamma från nåt jag läst en gång i tiden

Permalänk
Medlem

Microsoft= OS+Xbox
MAC= OS+datorer+MP3+Ipad+skärmar+kringutrustning+Mobiltelefon
Går inte jämföra 100% då det inte tillverkar samma saker. Men visst ska Apple ha eloge för att springa förbi Microsoft, dock ett av världens mest hypade företag då alla andra gör liknande saker, fast bättre:P

Skulle aldrig köpa mac, gillar utseendet och prestandan är helt ok trots det tar 40% mer betalt än vad de ska. Dock så tycker jag inte operativsystemet är så mycket att hänga i julgranen, skulle t.o.m välja Linux ifall jag skulle få båda gratis.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Så då kan jag med samma logik säga att MS är inte så mycket värt, de kommer troligen rasa som ett korthus till rimligare nivåer efter nästa rapport?

Lämna dina personliga åsikter om företagen utanför och inse att vid den tidpunkten så var Apple mer värt än MS, fakta!

Microsoft skulle inte alls rasa lika mycket eftersom företaget inte är lika hypat.

I mitt utalande grundar jag i att Microsoft har 2.5 gånger fler anställda med både högre omsättning och vinst. Stor del av Apples värde är ren hype helt enkelt. Vi får se om de håller hypen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Okunskap är visst en röd tråd här. Majoriteten av Mac-användare är de människor som i all eveighet har köpt en Mac-dator och som fortsättningsvis kommer göra det helt enkelt för att de fungerar utmärkt för de behov som just den målgruppen har. De nya som kommer till är sånna som vill pröva på något nytt och som ser Apples design som en klar fördel gentemot konurrenter. Att det finns folk som köper prylar för status är inget nytt, se bara bilar och annat runt om, elektronik är inget undantag. Att man är oinsatt betyder inte per automatik att man är ute efte status, iPhone är en hypad produkt men den fortfarande bättre än de flesta konkurrenter på de flesta områden. En sak till, man får en speciell kännsla till Apples produkter så en viss status finns i det trots allt.

Detta stämmer inte alls. Jag använde bara Windows förut tills jag behövde köpa en ny dator. I början letade jag bara efter Windows dator och hade inga planer på att köpa en Mac. Men av slump jämförde jag en del komponenter och insåg att en MacBook Pro 13" fakttiskt är en billig dator i förhållande till vad man får (andra Mac-datorer har jag faktiskt inte så bra koll på). Jag köpte min MacBook Pro hösten 2009 och testade att lägga ihop en ungefär likadan dator på Dells hemsida och det visade sig att det inte blev billigare där.

På papperet såg många PC-datorer ut att vara lika bra, men när jag undersökte komponenter (och mjukvara ...) var det uppenbart att MacBook Pro hade ett bra och rimligt pris. Till exempel hade många av många av dom PC-datorer med lägre priser jag tittade på också Core 2 Duo processorer, men inte sällan med högre TDP (watt-antal) och lägre FSB.

Många inbitna PC-användare vägrar inse att bara en LED-skärm (som är mycket bättre än LCD) drar upp priset, drastiskt.

LED-skärm, högkvalitativ chassi och liten, platt och snygg dator med god prestanda och bättre batteritid än dom flesta andra PC-datorer är faktorer som gör MacBook Pro till en bra och prisvärd dator.

Men visst, glömmer man dessa saker, så kan många PC-datorer framstå som lika bra.

Det finns många mindre detaljer som man kan nämna som att den nästan är ljudlös, och pekplattan, tangentbordet osv.

Sedan får man inte glömma att Mac OS X är ett bra, säkert och stabilt system som helt enkelt fungerar. En Windows drar till sig virus och trojaner vilket kostar, både tidsmässigt och pengamässigt. Windows blir trögare efter några månader och man blir oundvikligen tvungen att omformatera datorn regelbundet.

Mac OS är är 32- och 64-bitars kompatibelt, samtidigt.

En Mac har också högre andrahandsvärde.

Sammanfattningsvis, man får vad man betalar för.

Jag har för övrigt installerat Windows 7 i min MacBook Pro. Det är i och för sig helt ok, men inte lika behagligt att använda som Snow Leopard.

Visa signatur

/Ketchup

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av danvan_01:

Nu är jag en sådan som sällan skriver här på forumet, men jag måste tillägga att ja skulle säga att apple är ett företag som är riktigt snälla med vad garantier gäller, samt även förlänga garantier där de själva ansett att produkten är dålig från början.

Sen skulle ja även vilja tilläga till alla som påstår att man får så mycket mer i en pc än i en mac. Ta o kolla vad en mac innehåller först. Givetvis kanske man kan spara 1000 på att köpa en pacard bell eller liknande skräp. Men då får man som sagt skräp.

Ja skulle vilja påstå att det är svårt att hitta en dator med 10 timmars batteri tid och samma prestanda samt den grymma led skärm som sitter på dagens mbp, i motsvarande pc. Som även är snygg...

Se även mitt tidigare inlägg där jag faktiskt skrev att det finns anledningar att gilla produkterna, men nej det rör sig inte om 1000kr. Det handlar snarare om 50-100% extra (höftar här). Vissa är villiga att betala detta men många är ändå ganska oinsatta och förstår inte riktigt vad de köper. MBP 13" verkar dock inte vara helt oöverkomlig även om jag aldrig skulle köpa en.

Skrivet av KiXeR:

Okunskap är visst en röd tråd här. Majoriteten av Mac-användare är de människor som i all eveighet har köpt en Mac-dator och som fortsättningsvis kommer göra det helt enkelt för att de fungerar utmärkt för de behov som just den målgruppen har. De nya som kommer till är sånna som vill pröva på något nytt och som ser Apples design som en klar fördel gentemot konurrenter. Att det finns folk som köper prylar för status är inget nytt, se bara bilar och annat runt om, elektronik är inget undantag. Att man är oinsatt betyder inte per automatik att man är ute efte status, iPhone är en hypad produkt men den fortfarande bättre än de flesta konkurrenter på de flesta områden. En sak till, man får en speciell kännsla till Apples produkter så en viss status finns i det trots allt.

Så om ditt resonemang stämmer finns ju ingen anledning att de skulle ha ökat i värde än att de som alltid har köpt apple börjat köpa väldigt väldigt många av deras produkter? Notera att mac & co. betyder att de har en ganska stor produktbredd och inte alls bara mac. Många som jag träffat verkar ha börjat med en iPod, med allt Itunes elände, och sedan har det blivit MB, iPhone och lite allt möjligt. Tja de har ju lyckats helt klart.

Permalänk

Det poppade upp en liten tanke när jag såg bilden.

Faggot versus Nerd - Whoever wins... We lose.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Hedersmedlem

Klockren bild dem kunde lika väl haft boxhandskar på sig

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Det här är ju inget annat än ren spekulation än vad folk tror företagets aktier är värda och betyder inte ett jävla skit i förhållande till den verklighet som vi lever i. Själv så föredrar jag faktiskt riktiga pengar över låtsaspengar och där MS slår Apple lätt i förehållande till vad de har och vad de kunde teoretiskt ha på kontot.

Fast det är ju klart, för Apple fanboys så kommer det här som ett klart efterlängtat sprut i byxan men för analytiker och andra så är det kalla fakta som gäller:

Apple, Inc.
Revenue - $42.91 billion
Operating income - $11.74 billion
Total assets - $47.50 billion
Total equity - $31.64 billion

Microsoft
Revenue - $58.437 billion
Operating income - $20.363 billion
Total assets - $77.888 billion
Total equity - $39.558 billion

Nu är det ju så att börsen är en av de få marknader som nästintill uppfyller kraven för perfekt konkurrens och om det är så att Apple är övervärderat lär det märkas rätt snart. Läs lite ekonomi så kanske du förstår.

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ketchup:

MacBook Pro 13" fakttiskt är en billig dator i förhållande till vad man får
På papperet såg många PC-datorer ut att vara lika bra, men när jag undersökte komponenter (och mjukvara ...) var det uppenbart att MacBook Pro hade ett bra och rimligt pris. Till exempel hade många av många av dom PC-datorer med lägre priser jag tittade på också Core 2 Duo processorer, men inte sällan med högre TDP (watt-antal) och lägre FSB.

Acer TimeLineX AS3820TG-434G64N 13,3-tums laptop med 12 timmars batteritid! - Dator - Laptop - Laptop 13 - 14 tum
inWarehouse.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED
Acer TimelineX 3820TG smiskar MBP 13 rejält med HW.

Skrivet av ketchup:

Många inbitna PC-användare vägrar inse att bara en LED-skärm (som är mycket bättre än LCD) drar upp priset, drastiskt.

Din LED är vanligt LCD med LED backlight.
Som är standard på nästan all nya laptops, även min 3000kr netbook har en.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Kul med konkurrens, dock har jag aldrig gillat apple då de tenderar att alltid försöka "låsa in" användaren i sin egna lilla applevärld. Har du det ena måste du ha det andra osvosvosvosvosv, lite trist tycker jag..