Permalänk
Medlem

Bord på Dremhack

Hej!

Jag och några kompisar ska till vårt tredje Dreamhack i sommar, och tänkte att det hade sjukt smidigt med ett sånt bord som man ställer datorerna på. Man har ju sett några som har dem, och herregud vad mycket mer plats de har! Tänkte bara höra om det är någon som har lite tips på hur man ska bygga den smidigt, så den bara kan göras i ordning sedan när man är där?

Tack så mycket!

// Dequix

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk

Man behöver inte ha med sig saker som räcker till en helt landslag tbh, jag får plats med en 22tums skärm, tbord, mus utan problem. Bara ställa datorn på golvet : )

Permalänk
Medlem

höga ben och en tjock skiva, sen är det bara att stapla! ^^

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Så man får ta med sig egna bord??

Isf skulle ja bygga in datorn i bordet
Eller göra en liggandes dator och ställa skärmen på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Så man får ta med sig egna bord??

Isf skulle ja bygga in datorn i bordet
Eller göra en liggandes dator och ställa skärmen på den.

Dom menar är att dom ska ställa ett bord uppepå DHs bord, så har dom kan ha datorn osv där uppe på det andra bordet så att dom får mer plats på det första.
____ <-- Dator
|___| <-- skärm osv
|.....|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kom på det efteråt såklart :P..

Skulle funka, om man bygger det tillräckligt stadigt.

Permalänk
Medlem

Finns väl någon här på forumet som bygger just ett sånt här bord, hittade det i galleriet för några dagar sen. Ska se om jag hittar det igen.

[Edit] Tänka sig, det gick snabbt att hitta - bara att söka på dreamhack :). http://www.sweclockers.com/galleri/5378-hylla-till-dreamhack-...

Permalänk
Medlem

du.. "§ 6.3 Det är inte tillåtet att på något sätt bygga egna bord eller att bygga ut de befintliga borden." står på dh btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusB:

Finns väl någon här på forumet som bygger just ett sånt här bord, hittade det i galleriet för några dagar sen. Ska se om jag hittar det igen.

[Edit] Tänka sig, det gick snabbt att hitta - bara att söka på dreamhack :). http://www.sweclockers.com/galleri/5378-hylla-till-dreamhack-...

Hittade också det galleriet igår. Men tack ändå för länken! Får nog bli att snickra ihop ett sånt litet bord då! Tar ju inte jättemycket plats i bilen...

Skrivet av spel565:

du.. "§ 6.3 Det är inte tillåtet att på något sätt bygga egna bord eller att bygga ut de befintliga borden." står på dh btw

Folk gör det ju ändå? Och de säger inte till...

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dequix:

Folk gör det ju ändå? Och de säger inte till...

Mm, men bara så du vet.

Permalänk
Medlem

på dreamhack har jag för mig jag inte kunde ställa datorn på golvet pga att det inte fanns något hål eller något bakom kanten på bordet för borden var så sjukt breda att både den som satt mitt emot och jag hade samma skiva lixom.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jotjena.. X antal pers ställer datorn på bordet.. vissa bygger torn, och du har inte sett piratskeppet som några swecare byggde - tog med och använde under DH ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jotjena.. X antal pers ställer datorn på bordet.. vissa bygger torn, och du har inte sett piratskeppet som några swecare byggde - tog med och använde under DH ?

Piratskeppet har jag sett. Både i galleriet och IRL på Dreamhack. Sjukt fett!!
Men det blir väl till att göra som dessa killarna gör:
http://www.sweclockers.com/galleri/5378-hylla-till-dreamhack-...

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----