Computex 2010 öppnar snart

Permalänk
Melding Plague

Computex 2010 öppnar snart

Den 1 Juni öppnar datormässan Computex Taipei 2010, men redan idag visade några aktörer upp nyheter. SweClockers är i år på plats och kommer rapportera löpande.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Roligt hur det står "Bli först med att kommentera!".

Ni ber ju om "först"-inlägg.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Hedersmedlem

Tur att SweC är på plats, är lite långt att åka till Taiwan. Ta gärna en extra tur till Cooler Master, har hört att de ska ha många nyheter på väg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

ska följas med intresse

Permalänk
Medlem

hoppas ni kommer tillbaka med massa filmer som från cebit

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr blir det inte mycket film från Computex, då jag är ensam reporter. På Cebit hade fanns som bekant ett skickligt kamerateam på plats Det är en förutsättning för bra filmer/intervjuer.

Permalänk
Medlem

Kan väl hoppas på några trevliga artiklar iallafall?

Permalänk
Medlem

Bilder och text funkar ju alldeles utmärkt
Blir kul att se vad som kommer finnas på plats.

Permalänk

Trevligt med någon på plats, och även om det inte blir några filmer den här gången ska det bli roligt att läsa om alla nyheter :).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Aim AS301DTS ar ju redig kärlek... elektronrör rules

Permalänk
Medlem

Hoppas på väldigt mycket bilder. Fota allt du ser

Permalänk
Medlem

Mycket bilder, mycket text och mindre film den här gången.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Tycker faktiskt det är roligare och sitta och läsa igenom texter med bilder istället för och se på video osv som på Cebit trevligt trevlig! ta många bilder o mycket info till bilderna så blire gött

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Håller med Miggish.

Text och bild är att föredra framför filmer.

Mycket bilder. Det är alltid välkommet.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi satsar på att täcka Computex stora höjdpunkter. Det är lite klurigt eftersom det inte inträffar några stora lanseringar i år, men ligg på Lennart så hittar han säkert några roliga prylar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

hoppas ni kommer tillbaka med massa filmer som från cebit

Håller med, föredrar filmer för då känns det mer som man är "där". Filma och kommentera samtidigt?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i en sådan här Aim AS301DTS, och lyckas komma undan utan monsterdyr frakt från Kanada? Sökte runt lite, hittade den varken på ebay eller amazon. Knas

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk

Har computex 2 mässor per år eller varför trodde jag att computex var i noverber/december ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Biostar presenterar ju moderkort med Intels nya styrkrets. Lär finnas mycket mysiga brädor ni kan fota.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni har folk som scannar av dessa händelser, tycker Cebit upplägget var riktigt bra fast video behövs inte alla gånger.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av olga32:

Roligt hur det står "Bli först med att kommentera!".

Ni ber ju om "först"-inlägg.

Tar ju ca 12 timmar beroende på bolag osv, så det är inte så långt men fan för att sitta på flygplan dessa timmar

Permalänk

Jäklar vad snitsigt med bildspelen i brödtexten som på USB-ljudkortet - Nya Swec är najsigt.

Visa signatur
Permalänk

En massa 3D hit och dit !
Får ta och skaffa mig en 120hz skärm snart + 3D Vision, har planerat det i ett bra tag nu.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Håller med, föredrar filmer för då känns det mer som man är "där". Filma och kommentera samtidigt?

Film är riktigt bra tycker jag, det kan ju vara i kombination med text med specs. etc. Tycker att video recensionerna har höjt swec ytterligare ett snäpp. Man når ut till en större grupp läsare med video, även om jag själv är älskar specs/statistik så är det alltid trevligt med video. Misstänker att det är en minoritet(hör själv till den skaran) som faktiskt läser igenom dom väldigt utförliga och detaljerade tester som ni gör. Så en video som sammanfattning är helt perfekt tycker jag, tror aldrig detta med Ace nätaggen tex hade fått ett sånt genomslag som det fick om ni inte hade gjort en video på det.

Permalänk
Medlem

Är där

Ska dit på Torsdag!! Är i Taiwan för tillfället och flickvännen löste gratis biljett åt mig
har ni några tips på saker ni rekommenderar mig att kolla upp? Kommer givetvis att ta med mig min kamera..

Visa signatur

Ojjjiieee!

Permalänk
Medlem

Förvånad över folk

Skrivet av m0rk:

Aim AS301DTS ar ju redig kärlek... elektronrör rules

Hur menar du?

Det är ju INTE ett elektronrör! Det är ett ljudkort med "elektronrör-design", om du tittar närmare så ser du det, chippet är i en glasburk, det enda är att designen påminner om ett elektronrör. Jag kan inte annat än skratta åt dem som trott nått mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Hur menar du?

Det är ju INTE ett elektronrör! Det är ett ljudkort med "elektronrör-design", om du tittar närmare så ser du det, chippet är i en glasburk, det enda är att designen påminner om ett elektronrör. Jag kan inte annat än skratta åt dem som trott nått mer.

jag tror att han menade formen.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wZor:

Ska dit på Torsdag!! Är i Taiwan för tillfället och flickvännen löste gratis biljett åt mig
har ni några tips på saker ni rekommenderar mig att kolla upp? Kommer givetvis att ta med mig min kamera..

Skrivet av Fook:

Tyvärr blir det inte mycket film från Computex, då jag är ensam reporter. På Cebit hade fanns som bekant ett skickligt kamerateam på plats Det är en förutsättning för bra filmer/intervjuer.

Kan ni inte samarbeta och fixa lite film då? hehe

Se till att prata ihop er och sse så mycket som möjligt att rapportera om.

wZor: Du kan vara jourhavande reporter ifrån Taiwan nu.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

nVidia 3D vore intressant om skärmarna inte var så dyra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wZor:

Ska dit på Torsdag!! Är i Taiwan för tillfället och flickvännen löste gratis biljett åt mig
har ni några tips på saker ni rekommenderar mig att kolla upp? Kommer givetvis att ta med mig min kamera..

Ta ett extra snack med Cooler Master. Jag har hört att de ska lansera Cosmos 2 och Cosmos Mini i höst.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.