Permalänk
Medlem

Dela 3g anslutning på flera datorer.

Hej, har en dator med med 3g modem anslutet och Har 3 som leverantör.

Det är en bärbar dator med trådlöst nätverkskort och vill kunna dela ut 3g anslutningen som jag har på den bärbara till flera andra datorer

Är detta möjligt?

Har testat att "dela" anslutningen till mitt trådlösa utan lycka :/
Har en router och undrar annars om det finns nåt sätt så man kan koppla den bärbara till routern och då sedan lyckas dela anslutningen till andra som är anslutna mot routern?

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Hej, har en dator med med 3g modem anslutet och Har 3 som leverantör.

Det är en bärbar dator med trådlöst nätverkskort och vill kunna dela ut 3g anslutningen som jag har på den bärbara till flera andra datorer

Är detta möjligt?

Har testat att "dela" anslutningen till mitt trådlösa utan lycka :/
Har en router och undrar annars om det finns nåt sätt så man kan koppla den bärbara till routern och då sedan lyckas dela anslutningen till andra som är anslutna mot routern?

//skane

En Dovado 3GN router kan dela ut 3g uppkopplingar via tråd och wireless.
Dovado 3GN - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Routrar

Visa signatur

Laptop: 13" MacBook Pro 2,53GHz, 4 GB RAM, 250 GB HDD
HTPC: Mac Mini 2,26 GHz, 2 GB RAM, 160 GB + 2x1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dadion:

En Dovado 3GN router kan dela ut 3g uppkopplingar via tråd och wireless.
Dovado 3GN - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Routrar

Det finnes fler 3 G router med draft n (300 mbit/s) ute på markedet, men de er litt dyrere enn alminnelige router og har ofte kun 100 mbit/s på det trådede nettverket. Visse D-Link (og muligens et par andre produsenter) har routerer med USB port (egentlig tenkt for å dele skrivere eller harddisk, men gjennom en oppdatering i programvaren kan visse routerer også bruke visse 3 G-dongler; sjekk sidene for resp. router og resp. 3 G-dongel for å se om disse klarer å snakke sammen) som en kan dele 3G - donglen via routern. Fordelen med D-link er at visse routerer har 1000 mbit/s (=gigabit) på det trådede nettverket og da kan en koble det trådede nettverket lokale nettverket til et kablet internett (WAN) eller ha en relativ lav hastighet gjennom 3 G, men få ut maksimalt av det trådede nettverket ved behov.

Permalänk
Medlem

Dela

Ja om du går in på egenskaper för 3g uppkopplingen skall du kunna dela den sen skapa ett ahoc dator-dator nätverk och dela internet med den anslutning. Har gjort det själv men var ett tag sedan men ja det skall gå att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dadion:

En Dovado 3GN router kan dela ut 3g uppkopplingar via tråd och wireless.
Dovado 3GN - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Routrar

Den ser ut att vara lika värdelös som alla andra så kallade 3G routrar. I princip ingen av dessa "3G routrar" har ju faktiskt stöd för 3G utan kräver att man köper ett USB modem också. Vart är alla riktiga 3G routrar som har inbyggt 3G modem så att det bara är att stoppa i sim kort och köra?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Om du går in på Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik och söker på 98316. Har en sådan och har ingen användning för den så om du vill köpa den så släng iväg ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Den ser ut att vara lika värdelös som alla andra så kallade 3G routrar. I princip ingen av dessa "3G routrar" har ju faktiskt stöd för 3G utan kräver att man köper ett USB modem också. Vart är alla riktiga 3G routrar som har inbyggt 3G modem så att det bara är att stoppa i sim kort och köra?

Citat:

Hej, har en dator med med 3g modem anslutet och Har 3 som leverantör.

Jag ser inte problemet.

Visa signatur

weee!