Permalänk
Medlem

Nätverkskabel switch

Hej, ska snart inhandla mig ett Playstation 3 och ha bredvid datorn. Har en internet kabel som går upp från källaren till mitt rum, hur är enklaste sättet att få internet till båda samtidigt? Vi har inte trådlöst nätverk, men kommer väll i framtiden.

Skulle helst vilja slippa köpa en till nätverks kabel eftersom det är nog fult att ha den första som jag har just nu! Modemet och Routern är i källaren och min brorsa har också en kabel som går bredvid min upp för trappen till hans rum.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Sätt en switch i rummet, stoppa in kabeln i switchen och koppla in dator & ps3 i switchen (kräver +2 kablar) men de behövs ju inte dras från källarn.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har två nätverkskort i datorn kan du dela internet via datorn.

Permalänk
Medlem

Så jag kan köpa tex D-Link DGS-1005D - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Switchar + 2st nätverks kablar?

Edit: Dum fråga men vill bara vara 100% säker, är inte så haj inom nätverk

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av REALIN:

Så jag kan köpa tex D-Link DGS-1005D - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Switchar + 2st nätverks kablar?

Edit: Dum fråga men vill bara vara 100% säker, är inte så haj inom nätverk

Jepp.