Desire eller sommarens nya iPhone?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av HMB:

Hur gör du ifall du vill kopiera en mp3:a från en kompis dator till din iphone?

Det gör jag inte och dessutom så använder jag inte mp3:or överhuvudtaget då Spotify fyller alla mina behov.

Men visst där har du EN sak som är dålig med iTunes men sen så är det inte en rätt du har att göra eftersom den mp3:an skulle räknas som en piratkopia på din iPhone.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Man KAN flytta bilder till/från iPhone utan iTunes (syns som en vanlig folder i Explorer). Det är det enda USB-minne hantering som funkar tyvärr, funkar inte för andra filer än bilder/videor.

Det fungerade iaf inte för oss när vi försökte. Mobilen visades i explorer som en extern disk men den var skrivskyddad så det gick inte att skicka filer till den. Tyvärr hade vi som sagt inte tillgång till internet då så vi kunde inte heller söka efter om det på något sätt skulle vara möjligt så vi antog att det helt enkelt inte gick utan itunes installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det gör jag inte och dessutom så använder jag inte mp3:or överhuvudtaget då Spotify fyller alla mina behov.

Men visst där har du EN sak som är dålig med iTunes men sen så är det inte en rätt du har att göra eftersom den mp3:an skulle räknas som en piratkopia på din iPhone.

Men ponera att jag äger rättigheten till mp3:an. Ska jag behöva installera itunes på datorn för att föra över låten? Personligen tycker jag det är helt sjukt att folk går med på dessa villkor.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av HMB:

Men ponera att jag äger rättigheten till mp3:an. Ska jag behöva installera itunes på datorn för att föra över låten? Personligen tycker jag det är helt sjukt att folk går med på dessa villkor.

I det extremt unika fallet så har du helt rätt att det är en väldigt omständig metod att först behöva installera en mjukvara på datorn för att kunna få tillgång till låten.

Du kan ju alltid lägga över filen på iPhonen eftersom den upptäcks som en digitalkamera och sen lägga över låten i iTunes när du kommer hem till din dator. En lösning på problemet.

Jag vet ju inte om jag skulle sträcka mig till att det är helt sjukt att man står ut med att man behöver en särskild mjukvara för att föra över låtar, bilder m.m. Fördelen är att man har allt på ett ställe, sen är det ju så att allting går så mycket smidigare om man har en Macintosh, vilket i sig kan vara irriterande att det ska behövas för att få en smidig upplevelse.

50 miljoner sålda telefoner världen över talar sitt tydliga språk dock och då ska man tänka på att det är exakt samma modell i tre generationer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

50 miljoner sålda telefoner världen över talar sitt tydliga språk dock och då ska man tänka på att det är exakt samma modell i tre generationer.

Fast det är ju rätt intressant att räkna så. Nokia 3210/3310 såldes ju i dryga 280 miljoner exemplar, i en generation (på kortare tid än iPhone gjort). Det betyder alltså att det är en betydligt bättre telefon än både iPhone och Desire?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Fast det är ju rätt intressant att räkna så. Nokia 3210/3310 såldes ju i dryga 280 miljoner exemplar, i en generation (på kortare tid än iPhone gjort). Det betyder alltså att det är en betydligt bättre telefon än både iPhone och Desire?

På den tiden var de bättre än iPhone och Desire :p. Sen kan man ju inte jämföra en low-end med en high-end telefon på det viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

På den tiden var de bättre än iPhone och Desire :p. Sen kan man ju inte jämföra en low-end med en high-end telefon på det viset.

Som sagt, det verkade på posten jag svarade på endast vara sålda exemplar som var av intresse. Skulle gärna invänta minst ett par tester av iphonen innan man sågar/hyllar den. Att bara presentera bra specar klarar vilket bolag som helst av att göra.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Henrik21:

Fast det är ju rätt intressant att räkna så. Nokia 3210/3310 såldes ju i dryga 280 miljoner exemplar, i en generation (på kortare tid än iPhone gjort). Det betyder alltså att det är en betydligt bättre telefon än både iPhone och Desire?

Vad har det med någonting att göra?

Den telefonen kom för många år sedan när mobilmarknaden var betydligt mindre än vad den är idag, och dessutom så var konkurrensen betydligt mindre.

Ja, det var en väldigt bra telefon, inget snack om det. Det betyder inte att det var en bättre telefon än iPhone eller Desire det är inte ens samma generation av telefon, snacka om att jämföra äpplen med päron. Helt efterblivet resonemang.

Skrivet av Henrik21:

Som sagt, det verkade på posten jag svarade på endast vara sålda exemplar som var av intresse. Skulle gärna invänta minst ett par tester av iphonen innan man sågar/hyllar den. Att bara presentera bra specar klarar vilket bolag som helst av att göra.

Läste du mina föregående inlägg? Det märks väldigt tydligt att du endast är ute efter att mucka gräl. Jag äger själv en iPhone i dagsläget och har ägt en HTC tidigare, men inte en Desire. Vad kan du bidra med?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vad har det med någonting att göra?

Den telefonen kom för många år sedan när mobilmarknaden var betydligt mindre än vad den är idag, och dessutom så var konkurrensen betydligt mindre.

Ja, det var en väldigt bra telefon, inget snack om det. Det betyder inte att det var en bättre telefon än iPhone eller Desire det är inte ens samma generation av telefon, snacka om att jämföra äpplen med päron. Helt efterblivet resonemang.

Läste du mina föregående inlägg? Det märks väldigt tydligt att du endast är ute efter att mucka gräl. Jag äger själv en iPhone i dagsläget och har ägt en HTC tidigare, men inte en Desire. Vad kan du bidra med?

Det hänger väl endast ihop med det du skrivit, iphone har sålt i 50 miljoner exemplar och är därmed en av världens bästa mobiltelefoner. Så för att en produkt sålts i många exemplar betyder det att en produkt är bra, och då var exemplet med Nokiatelefonerna befogat. Att sälja så pass många telefoner på en marknad som var endast en bråkdel av dagens ser i alla fall jag som en större bedrift än 50 miljoner iphones på dryga 3 år.

Tycker bara det är intressant med allt som du påstått i inläggen. Bl.a. om upphovsrätten till köpt musik och liknande. Det går inte att komma ifrån att iphone är lyckad, men är det den bästa telefonen på marknaden?

Som sagt, ska bli otroligt intressant att invänta recensioner av 4g, för att se om den som första appletelefon motsvarar förväntningarna eller om det blir ännu en stor uppgift för PR-avdelningarna.

EDIT: Ska bli intressant att se om man löst problemen med batterierna som man haft tidigare, en standbytid som inte är acceptabel för en smartphone 2010...

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Henrik21:

Det hänger väl endast ihop med det du skrivit, iphone har sålt i 50 miljoner exemplar och är därmed en av världens bästa mobiltelefoner. Så för att en produkt sålts i många exemplar betyder det att en produkt är bra, och då var exemplet med Nokiatelefonerna befogat. Att sälja så pass många telefoner på en marknad som var endast en bråkdel av dagens ser i alla fall jag som en större bedrift än 50 miljoner iphones på dryga 3 år.

Tycker bara det är intressant med allt som du påstått i inläggen. Bl.a. om upphovsrätten till köpt musik och liknande. Det går inte att komma ifrån att iphone är lyckad, men är det den bästa telefonen på marknaden?

Som sagt, ska bli otroligt intressant att invänta recensioner av 4g, för att se om den som första appletelefon motsvarar förväntningarna eller om det blir ännu en stor uppgift för PR-avdelningarna.

EDIT: Ska bli intressant att se om man löst problemen med batterierna som man haft tidigare, en standbytid som inte är acceptabel för en smartphone 2010...

Ja fast nu gör du antaganden. Jag har inte påstått att det är världens bästa telefon, det har du antagit att jag syftar till. Det jag menar är ett 50 miljoner sålda exemplar tyder på att det är en väldigt populär telefon. Windows är ett väldigt populärt operativsystem, men det betyder ju inte att det är det bästa i världen. Inte sant? Det betyder snarare att det troligtvis är ett bra sådant och fungerar väl för många användare.

Jag märker ju din uppenbara negativa ton och ditt försök att dra in mig i någon slags diskussion kring Apple och hur Apple sköter sina affärer, sin PR med mera men tyvärr så går du bet där. Jag är inget Apple-freak som älskar allla deras produkter, men däremot så tycker jag inte att iTunes är sådant stort hinder som påstods ovan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

ja är inget fanboy av något (än)
jag har nu länge kollat på Desire, men ska nog vänta på EVO (supersonic)

jag gillar apple för att:
Deras skärm har UNDERBAR touch, reagerar på de minsta otroligt skön på de viset.
Gillar android:
menyn är snyggare, bla bakgrunden widgets

Touchen var dålig till en början på Hero, när min kompis skaffade hero jämförde han den me 3gs och blev "ledsen" för hur "hackig" den var, tog inte lång tid så kom en update till hero, nu är responsen och allt ungefär lika bra som 3gs, lika snabb och inget hack kvar i den.
2.1 kommer snart också till Hero så de kommer dra en massa nyheter, bättre software saker bla. telefonen hanterar hårdvaran bättre

men en sak ja undrar som en stooor iphone apple fanboy(min klass kompis) sa till mig att nu i nya update utav Iphpne så klarar den av multitasking, är de sant att Android drar 66% mer batteri när man multitaskar? Eller är de ngt som Apple fanboys har hittat på?

jag tror att ja kommer skaffa själv en android snart och de är för att ja tycker om de mer, ja ser inget som min iphone kompis kan göra som inte min android kompis skulle kunna göra?
förutom att android kompisen betalade 3000kr för sin telefon å iphone 7000kr

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

men en sak ja undrar som en stooor iphone apple fanboy(min klass kompis) sa till mig att nu i nya update utav Iphpne så klarar den av multitasking, är de sant att Android drar 66% mer batteri när man multitaskar? Eller är de ngt som Apple fanboys har hittat på?

NYA iPhone (4) och 3GS kommer ha stöd för Multitasking, äldre modeller får inte det. Gällande batteriet så vet jag inte var din kompis fått 66% av. Antalet applikationer spelar roll, och om de bara ligger och väntar i minnet så gör det inte så stor skillnad.

Skrivet av alexander-52:

jag tror att ja kommer skaffa själv en android snart och de är för att ja tycker om de mer, ja ser inget som min iphone kompis kan göra som inte min android kompis skulle kunna göra?
förutom att android kompisen betalade 3000kr för sin telefon å iphone 7000kr

Han kan byta bakgrund.
Han kan använda widgets.

Det är väl de funktioner som icke-nördar drar nytta av.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

ja är inget fanboy av något (än)
jag har nu länge kollat på Desire, men ska nog vänta på EVO (supersonic)

Då kan du nog få vänta länge eftersom det inte finns några planer på att släppa den i europa ännu. Och att köpa den i usa är inte häller någon bra idé eftersom den inte går att använda med vårt telefonnät.

Permalänk
Avstängd

Itunes har alltid sögit apnek**, folk som tycker det är ett bra system är lite bakom.
Jag avskyr också itunes lösningen med iphone, förbannat störande. Speciellt om man glömmer köra backup på skiten när man formaterar.
Att man inte kan lägga över saker utan sin egen itunes backup och shit.

JAg kommer nog dock köra på Iphone 4 ändå.
Galaxy saknar led "flash" vilket är så otroligt korkat av dom.

Och nej det finns inget en Iphone klarar som inte en android klarar av. Android klarar dessutom av fler saker än iOS4 gör.
Iphone är inget speciellt, det är programmen som gör Iphone till vad den är.
Och där ligger dom långt före android i kvalite + stöd från utvecklare. Vilket i mina ögon är viktigt.

Permalänk
Medlem

apple har väl fler utvecklare som säger därutav bättre kvalité på alla programmen
men de kommer till android som sagt, de är "nytt" fortfarande

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

vet inte om man kan kalla android särskilt nytt längre. har ju ändå funnits i några år nu, eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

två år som känt (=
men ändå de kommer bli större med tiden

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

HTC Desire, tveklöst - om man kan lita på Prisjakt. HTC Desire kostar hälften vad iPhone 4 kommer att göra.

Källa: Produktjämförelse hos Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

två år som känt (=
men ändå de kommer bli större med tiden

var väll 3 år sen första iphonen kom, o app store kom väll inte igång förän när 3G kom, alltså typ 2 år sen. ändå finns mycket mer appar till iphone, sen får man ju tolka det hur man vill.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

skaffa iphone om man vill ha status som några sagt tidigare (=
därf många har en :PpPp

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Första recensionerna börjar ramla in och iPhone 4 verkar vara så bra som man hoppats på.
iPhone 4 review -- Engadget

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cable:

HTC Desire, tveklöst - om man kan lita på Prisjakt. HTC Desire kostar hälften vad iPhone 4 kommer att göra.

Källa: Produktjämförelse hos Prisjakt

Sämsta källan ever, det är nån pajasbutik som vill sno åt sig förbokningar och har tagit en summa ur luften som står bakom det priset.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Sämsta källan ever, det är nån pajasbutik som vill sno åt sig förbokningar och har tagit en summa ur luften som står bakom det priset.

Du har rätt. Men jag skulle gissa på att den hamnar runt 7000 upp till 8000 riksdaler, utan abonnemang. Kollade inte riktigt vilka butiker det var innan jag skrev mitt inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har en dum fråga som jag hoppas någon kan svara på!

Varför är de här bilderna på inzoomning av skärmarna så väldigt "suddiga och prickiga", så blir det inte när jag zoomar in när jag surfar. Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Jag har en dum fråga som jag hoppas någon kan svara på!

Varför är de här bilderna på inzoomning av skärmarna så väldigt "suddiga och prickiga", så blir det inte när jag zoomar in när jag surfar. Vad har jag missat?

Vilka bilder syftar du på? Menar du närbilder av skärmarna så är det ju inget konstigt. När du zoomar i din telefonen blir ju inte den fysika pixelstorlekten större som de blir när du tar en närbild av en skärm. Eller missförstod jag dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vilka bilder syftar du på? Menar du närbilder av skärmarna så är det ju inget konstigt. När du zoomar i din telefonen blir ju inte den fysika pixelstorlekten större som de blir när du tar en närbild av en skärm. Eller missförstod jag dig?

ah lledsen om jag var lite otydlig men du förstod mig aldeless rätt

Det är alltså bara en närbild på telefonskärmarna, shit, det är ju absolut inget man märker av om man inte är larvigt petig och sitter med telefonen 10 cm från nyllet

Permalänk
Medlem

Är du vänsterhänt?

Om du vanligtvis använder vänster hand bör du fundera på att köpa en Desire istället. Det har nämligen visat sig att då man håller i en Iphone 4 med vänster hand är risken stor att man kommer åt ett speciellt ställe på metallramen rund telefonen (som även är en antenn) och därmed "kortsluter" antennen. Detta ger extremt dålig mottagning. En annan nackdel med nya Iphonen är att det är glas på fram och baksidan vilket leder till många fina fingeravtryck på telefonen. Snyggt men praktiskt? Annars är det en fin telefon med marknadens bästa skärm. Även kameran ska vara riktigt bra Iphone 4. Multitaskig är dock begränsat till 4 applikationer åt gången. En annan "nyhet" är att du kan byta bakgrund i menyn (vilket är standard på alla telefoner idag). Telefonen kostar idag 699:-/månad om du ska köpa den med abonnemang hos tele2. Ska du köpa den kontant får du nog räkna med lite över 8000 vilket är ungefär dubbelt så mycket som desire. Är den dubbelt så bra? Jag tycker verkligen inte det.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Om du vanligtvis använder vänster hand bör du fundera på att köpa en Desire istället. Det har nämligen visat sig att då man håller i en Iphone 4 med vänster hand är risken stor att man kommer åt ett speciellt ställe på metallramen rund telefonen (som även är en antenn) och därmed "kortsluter" antennen. Detta ger extremt dålig mottagning. En annan nackdel med nya Iphonen är att det är glas på fram och baksidan vilket leder till många fina fingeravtryck på telefonen. Snyggt men praktiskt? Annars är det en fin telefon med marknadens bästa skärm. Även kameran ska vara riktigt bra Iphone 4. Multitaskig är dock begränsat till 4 applikationer åt gången. En annan "nyhet" är att du kan byta bakgrund i menyn (vilket är standard på alla telefoner idag). Telefonen kostar idag 699:-/månad om du ska köpa den med abonnemang hos tele2. Ska du köpa den kontant får du nog räkna med lite över 8000 vilket är ungefär dubbelt så mycket som desire. Är den dubbelt så bra? Jag tycker verkligen inte det.

Nej, man har visat att vissa sålda telefoner hade problemet med antennen, inte alla, vissa på Apple har sagt sagt att det beror på att ramen på vissa telefoner har saknat ett lager av nått skyddande ämne.

Multitasking är inte ebgränsat till 4 applikationer åt gången.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Om du vanligtvis använder vänster hand bör du fundera på att köpa en Desire istället. Det har nämligen visat sig att då man håller i en Iphone 4 med vänster hand är risken stor att man kommer åt ett speciellt ställe på metallramen rund telefonen (som även är en antenn) och därmed "kortsluter" antennen. Detta ger extremt dålig mottagning. En annan nackdel med nya Iphonen är att det är glas på fram och baksidan vilket leder till många fina fingeravtryck på telefonen. Snyggt men praktiskt? Annars är det en fin telefon med marknadens bästa skärm. Även kameran ska vara riktigt bra Iphone 4. Multitaskig är dock begränsat till 4 applikationer åt gången. En annan "nyhet" är att du kan byta bakgrund i menyn (vilket är standard på alla telefoner idag). Telefonen kostar idag 699:-/månad om du ska köpa den med abonnemang hos tele2. Ska du köpa den kontant får du nog räkna med lite över 8000 vilket är ungefär dubbelt så mycket som desire. Är den dubbelt så bra? Jag tycker verkligen inte det.

Jag är högerhänt men har telefonen i vänsterhand och högerhand som "pekare"?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Nej, man har visat att vissa sålda telefoner hade problemet med antennen, inte alla, vissa på Apple har sagt sagt att det beror på att ramen på vissa telefoner har saknat ett lager av nått skyddande ämne.

Multitasking är inte ebgränsat till 4 applikationer åt gången.

Vad jag läst är att multitaskig är begränsad, för att citera sidan mobil.se:
"Begränsad multitasking
Möjligheten att köra program i bakgrunden är dock begränsade och gäller inte alla funktioner. Apple har tidigare pratat om att multitasking drar batteri och påverkar prestanda så för att lyckas erbjuda multitasking har man angivit sju olika funktioner som applikationer kan använda när de ligger i bakgrunden.

Det första är strömmande ljud, vilket gör att Spotify nu ska kunna ligga i bakgrunden och spela musik samtidigt som du till exempel surfar i telefonens webbläsare.

Nummer två är ip-telefoni, så att man kan vara tillgänglig och ta emot samtal till exempel via Skype och fortsätta prata även när man vill surfa eller kolla mejl samtidigt. När samtalet är aktivt så visas en röd markering längst upp på skärmen som påminner dig om att samtalet är aktivt, precis som vanliga röstsamtal visas idag."

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C