SweClockers läsare tycker om Chrome

Permalänk
Medlem

Opera ger helt klart den bästa Internetupplevelsen med sin omfattande funktionalitet. Jag känner mig väldigt handikappad när jag använder andra webbläsare.

Permalänk
Medlem

Som många redan har sagt så påverkas resultatet en hel del av besökare som inte sitter framför sin egen dator (exempelvis på jobb/skola/kompis). Jag sitter själv på jobbet just nu i Vista med Firefox, en kombination jag aldrig skulle köra hemma då jag inte är särskilt förtjust i någon av dem.

Dock är det ändå rätt skitsamma vad folk kör så länge de är nöjda med vad de kör

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Många som inte gillar IE har aldrig haft problem med det, vad är det som får "er" att välja bort det ?
En ren fråga, jag säger inte att nåt är bättre än nåt annat jag vill bara veta vad folk anser

Den största anledningen till att IE borde ha dött ut för länge sedan är dess avsaknad av stöd för webbstandarder. När man utvecklar hemsidor så måste dessa alltid tweakas för att dessa ska visas rätt i IE.

Som grädde på moset så har vi sedan det stora problemet med hundratals säkerhetshål som de aldrig lyckas täppa till utan att skapa nya.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Skrivet av splatsh:

Drog en google sökning på "extension uTorrent" och fann detta: uTorrent for Google Chrome
This extension adds µtorrent web GUI to your Google Chrome web browser.
It allows you to control your µtorrent client from everywhere around the world ^_^.

Källa: https://chrome.google.com/extensions/detail/jjhaafelbmbpohgma...

Ja, men det finns inte den funktionen alla vill ha, att bara kunna lägga över torrents med ett klick till sitt WebUI.

Permalänk
Skrivet av Verkligen:

Ingen aning om jag ska var ärlig! såg att kompisar använde firefox för väldigt länge sen och testade det, Sen har jag bara inte bytt tillbaka!

Skrivet av iNi:

Den största anledningen till att IE borde ha dött ut för länge sedan är dess avsaknad av stöd för webbstandarder. När man utvecklar hemsidor så måste dessa alltid tweakas för att dessa ska visas rätt i IE.

Som grädde på moset så har vi sedan det stora problemet med hundratals säkerhetshål som de aldrig lyckas täppa till utan att skapa nya.

Ok, tack för icke-aggresiva svar har endast provat firefox och IE själv, firefox är riktigt snyggt och jag blev helt lyrisk över det men tyvärr så kunde jag inte öppna vissa sidor det är min erfarenhet av det, kanske ska prova på chrome

Permalänk

Provade chrome nu på jobbet bara för att och jag måste erkänna att jag är fast vilka korta laddtider, och snyggt också men hur tar man bort att den stryker under ord som den anser är felstavade ?

Permalänk

Google söktjänst loggar VAD, NÄR och vilken IP du har sökt på.
Undra vad deras webläsare loggar eller låter andra göra på din dator?

Permalänk
Medlem

Tror själv att Firefox 4 kommer vara ett under och jag skulle inte riktigt klara mig utan Firefox för tillfället, använder tok för många Add-ons.

Permalänk
Medlem

Chrome är underbart; enkelt, snabbt, säkert!

Min mamma (41 år och extremt oteknisk) lyckades t.om. själv ändra från IE till Chrome på sin dator då hon hade hört andra på jobbet snacka om det.

Lite roligt också att, Windows XP ett operativsystem som kom för ca. 10 år sedan har fler användare än Windows Vista, som kom för 4(?) år sedan.

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNi:

Förstår inte att folk orkar sitta med FF/IE/Opera/etc... De är så jävla sega att starta. Man har redan glömt av vad man ville göra när webbläsaren väl har startats... Tacka gudarna för Chrome.

Alla webbläsare startar på under halvsekunden för mig iaf, låter som att din dator är lite seg.

Skrivet av Loxus:

15+ addons? Nu blir jag nyfiken

Jag vet hur bra Opera är, använde den ett tag, men tycker dom har tryckt in för mycket saker.

Kanske en överdrift på antalet, har aldrig räknat, men det är inte långt ifrån vad jag skulle behöva.

Känner mig alltid gravt handikappad när jag använder nån annan webbläsare, mouse gestures och entangentsgenvägar gör surfandet till en fröjd med Opera, gör den även snabbare än nån annan webbläsare.

Att de tryckt in mycket saker kan jag hålla med om, men de har även lyckats se till att prestandan och användarvänligheten inte lider av det. Opera tar dock tid att lära sig att använda fullt ut, inget man gör på några minuter. Skulle ni ge Opera en vettig chans är nog risken stor att ni byter.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag använder huvudsakligen Chromium och Firefox. Gillar Chromium starkt men det finns vissa saker som jag saknar från Firefox. T.ex. Många addons som jag använder dagligen finns inte till Chrome och när man börjar närma sig hundra flikar så har Chrome inte en chans. Angående starttider så bryr jag mig inte så jag startar min webbläsare max en gång i veckan.

Lite jobbigt att skriva med airmouse till iPhone. Den ändrar automatiskt till stor bokstav hela tiden om man väntar nån sekund.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniak:

Kanske en överdrift på antalet, har aldrig räknat, men det är inte långt ifrån vad jag skulle behöva.

Känner mig alltid gravt handikappad när jag använder nån annan webbläsare, mouse gestures och entangentsgenvägar gör surfandet till en fröjd med Opera, gör den även snabbare än nån annan webbläsare.

Att de tryckt in mycket saker kan jag hålla med om, men de har även lyckats se till att prestandan och användarvänligheten inte lider av det. Opera tar dock tid att lära sig att använda fullt ut, inget man gör på några minuter. Skulle ni ge Opera en vettig chans är nog risken stor att ni byter.

Jag körde det några månader iaf.

Mouse gestures använder jag också, men inte entangentsgenvägar (fast det går säkert fixa med tillägg)

Permalänk

Finns så mycket man kan kontrollera med coockies. Så varför rösta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battle_Zealot:

Google söktjänst loggar VAD, NÄR och vilken IP du har sökt på.
Undra vad deras webläsare loggar eller låter andra göra på din dator?

om dom nu loggar detta, vem fan bryr sig?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Lite jobbigt att skriva med airmouse till iPhone. Den ändrar automatiskt till stor bokstav hela tiden om man väntar nån sekund.

Ta hem appen "Logitech Touch Mouse Server" istället

Jag håller mig till Firefox då jag kan den bäst, men jag har testat att leka med dom andra med, då jag är nyfiken av mig.
Lägger man Firefox cache på Ram-Disk så rör det ju på sig, och likadant måste det vara för dom andra webläsarna.
Så att välja en webläsare för att den är "snabbare" lyssnar jag inte på längre. Men för några år sen så var det just den anledningen som jag gick från I E till FF.

Välj den webläsare som du trivs med och kan bäst, att få någon annan att verka bäng bara för att den gör ett annat val är idag bara dumt, nu när webläsarna har kommit ifatt varandra och är så lika på många område.

En sak blev jag riktigt förvånad över, och det är att så många sitter med XP

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Opera är underskattat som vanligt. Är i stort sett alltid rappare än alla andra webbläsare (utom precis när chrome är uppdaterat, då dröjer det en vecka tills opera släpper något ännu snabbare). Opera har dessutom varit pionjärer på i stort sett allt som du idag hittar i andra stora webläsare. faktum är att chrome exempelvis såg ut som opera kopia när dem kom och fortfarande gör på många sätt.

Anledningar till att använda opera:
Alltid genomtänkt utformning och ofta först med att införa saker som de andra webbläsarna senare tar efter (t.ex. speed dial).
Grymma funktioner som trollspöet, mousegestures (som inte finns lika fungerande någon annanstans), Closed tabs funktionen (sparar nyligen nerstängda flikar om du stängt någon av misstag)
Snabbaste webläsaren.
Använder lite ramminne.
Följer webstandarder till 100%, synd att inte alla hemsidor gör det.

säkert många fler saker som jag inte kommer på för tillfället.

Permalänk

Avinstallera chrome för det har irreterande shockwave hantering. Crashar shockwave så kommer en error ruta upp som frågar nå shit, och denna ruta är "över" alla andra program. Så om du sitter inne i ett spel fullskärm och shockwave crashar så blir du utslängd från spelet för att denna ruta tar över, stört irreterande. Firefox och internet explorer startar automatiskt om shockwave utan något strul. Sen gilla jag inte bookmark funktionen minns jag. Firefox/IE för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har gått över från Firefox till Chrome och är mycket nöjd. Känns fräschare och piggare än Firefox.

Det finns egentligen bara två saker jag stör mig på/saknar:
1. Eftersom flikarna ligger absolut i toppen av skärmen krockar dom med ObjectDock vilket gör att man kan komma åt ett program istället för den flik jag vill trycka på.
2. Jag saknar sökrutan i Firefox där man snabbt kunde växla mellan flera olika sökmotorer (Google, Wikipedia, IMDb och Prisjakt t.ex.)

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hej hej. Förlåt för detta. Men jag undrar om någon med mer kunskap i opera kan titta på mitt opera 10.60 beta bekymmer:
#10179813

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steeler:

J
1. Eftersom flikarna ligger absolut i toppen av skärmen krockar dom med ObjectDock vilket gör att man kan komma åt ett program istället för den flik jag vill trycka på.
2. Jag saknar sökrutan i Firefox där man snabbt kunde växla mellan flera olika sökmotorer (Google, Wikipedia, IMDb och Prisjakt t.ex.)

Lösningen på problem 1 efterfrågas Jag har nämligen samma "bekymmer" och startar upp diverse spel i tid och otid.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steeler:

Det finns egentligen bara två saker jag stör mig på/saknar:
1. Eftersom flikarna ligger absolut i toppen av skärmen krockar dom med ObjectDock vilket gör att man kan komma åt ett program istället för den flik jag vill trycka på.

Gå in i ObjectDocks inställningar och flytta ner det så du har det där nere, och sen flyttar du upp det med reglaget så att du har det 15mm ovanför vertygsfältet. Så stör det aldrig! Det är mycket smidigare att ha dockan där nere, jag förstår att OS X alltid har haft dockan nere....Har du 2st skärmar så lägg dockan på den skärm utan aktivitetsfält.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

dator entusiast som använder IE rimmar ju ganska illa....
som alla andra som använder Chrome så körde jag en annan browser, i mitt fall ff.
slö surfa mycket och Chrome fixar biffen för mig, snabbt enkelt inget onödigt lulz!

Go o glad midsommar på alla nördar

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Körde FF stenhårt, tills jag provade opera. Sen provade jag nuvarande version av chrome och jag gillar det skarpt, kör chrome 99% men har FF kvar om jag behöver olika addons osv.

Permalänk
Medlem

Felaktig statistik?

Skrivet av sebbe605:

Låter tveksamt denna undersökning!

Skrivet av Threepwood:

Tror på den till 100% då det är enkelt att fåreda på vad folk använder när dom går in på en sida.

Nja, vi som använder Firefox med NoScript och inte tillåter t.ex. google-analytics.com, hur syns vi?
Jag tror att vilken intelligent människa som helst inser att den här statistiken som Sweclockers presenterar är något skev då det naturligt uppstår ett mörkertal.

Nej, Google ser inte allt!

Tryckfelsnisse
Visa signatur

"If you survive, please come again." - Apu
De eller dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Opera är underskattat som vanligt. Är i stort sett alltid rappare än alla andra webbläsare (utom precis när chrome är uppdaterat, då dröjer det en vecka tills opera släpper något ännu snabbare). Opera har dessutom varit pionjärer på i stort sett allt som du idag hittar i andra stora webläsare. faktum är att chrome exempelvis såg ut som opera kopia när dem kom och fortfarande gör på många sätt.

Anledningar till att använda opera:
Alltid genomtänkt utformning och ofta först med att införa saker som de andra webbläsarna senare tar efter (t.ex. speed dial).
Grymma funktioner som trollspöet, mousegestures (som inte finns lika fungerande någon annanstans), Closed tabs funktionen (sparar nyligen nerstängda flikar om du stängt någon av misstag)
Snabbaste webläsaren.
Använder lite ramminne.
Följer webstandarder till 100%, synd att inte alla hemsidor gör det.

säkert många fler saker som jag inte kommer på för tillfället.

Verkar som att Opera sätter sig på prestandatronen igen :).

Fastest system:
Opera (v10.60)
18076 Points
Processor
Intel Core i7-920 Processor

Chrome betan får 7854 med samma cpu, står dock inget huruvida de är överklockade.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniak:

Verkar som att Opera sätter sig på prestandatronen igen :).

Fastest system:
Opera (v10.60)
18076 Points
Processor
Intel Core i7-920 Processor

Chrome betan får 7854 med samma cpu, står dock inget huruvida de är överklockade.

Peacekeeper?
Det var en jäkla skillnad i poäng iallafall.

Permalänk

Opera fick högre poäng än chrome förut också, dock inte så enormt mkt högre som i det testet ovan.

Hur som, kört in opera 10.60 och jag upplever helt klart chrome som rappare fortfarande.

Permalänk

Kul att många har W7, men det skulle vara intressantare att veta hur många som har DX11-kort

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Chrome är så enkelt, stilrent och snabbt. För mig är den perfekt! Var förut stort fan av firefox men efter ha testat Chrome så har jag kört det!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att procentsatserna kan vara missvisande och man egentligen inte kan dra några slutsatser om mängden användare som förändrats, utan endast förhållandet mellan de olika... Skulle dock varit intressant att få se lite siffror på de olika, dessutom, hur räknas det ut? Är det varje sidhämtning, eller är det bara när man besöker framsidan.

Förövrigt, hur kan man dra slutsatsen att det går sämst för firefox när de fortfarande har 48% av användarna... De är ju fortfarande nästan större än alla de andra tillsammans...