Recorda in game videos?

Permalänk

Recorda in game videos?

Tja,

vill veta om det finns något billigt alternativ till att spela in 720p in game videos utan något lagg alls? Fraps och sånt är ju skit. Har en Samsung SyncMaster P2450 med en monster dator, hd 5970, i7 930, etc. Finns det tips på externa recording devices som fixar att recorda mw2 utan något FPS drop alls? Har runt 300-400 i mw2 och vill gärna ha kvar det så. 60hz skärm 1920x1080.

Permalänk
Medlem

Vill du filma i 300-400fps också? Vad jag vet kommer det inte funka särskilt bra.

vad har du för problem med fraps? För mig funkar det väldigt bra i hd kvalite och jag antar min dator är klenare än din.

Hursom lär du inte kunna recorda stora upplösningar i 300-400fps då filen blir äckligt stor.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk

Ne helt onödigt att recorda i 300-400 det är bara det jag får i mw2 vanligt, trodde det skulle va till någon hjälp. Men vill ha i 60fps eftersom min skärm klarar av 60mhz eller vad förkortningen är. Vill ha en "smooth" experience, och ja undrar om det finns något man kan koppla in till datorn som recordar i 720p till min HDD som jag sen kan konverta och ladda upp till youtube?

Permalänk
Skrivet av silentrage:

Ne helt onödigt att recorda i 300-400 det är bara det jag får i mw2 vanligt, trodde det skulle va till någon hjälp. Men vill ha i 60fps eftersom min skärm klarar av 60mhz eller vad förkortningen är. Vill ha en "smooth" experience, och ja undrar om det finns något man kan koppla in till datorn som recordar i 720p till min HDD som jag sen kan konverta och ladda upp till youtube?

Du kan ställa in på fraps att du ska recorda i 60fps, men det kräver en snabb hårddisk och mycket minne. Men du kan alltid beställa ett blackmagic intensity pro som recordar i 720p med HDMI kabel eller så, det recordar i 30 fps eller 60 fps eftersom det är ett kort för PCI-Express kort som man stoppar in i datorn. Frågan är hur din dator mår med att göra så. Och är inte riktigt säker på att du kan köra på vilken upplösning som helst när du recordar

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk

Jo men FRAPS tar ned min FPS på andra spel där jag har 70fps går det ned till 35-25 vilket är dåligt.. vill ha något som ej tar ned FPS'en. Ska googla det, tror du det funkar med ett HD 5970 och den skärmen jag sa jag hade?

Permalänk
Skrivet av silentrage:

Jo men FRAPS tar ned min FPS på andra spel där jag har 70fps går det ned till 35-25 vilket är dåligt.. vill ha något som ej tar ned FPS'en. Ska googla det, tror du det funkar med ett HD 5970 och den skärmen jag sa jag hade?

Kan fungera i teorin, och är inte riktigt säker på att man får rätt output för just det kortet. Det är ju igentligen 50/50 på om det skulle fungera. Och jag ska förklara lite hur Capture cardet fungerar: Output signal>till kortet>encodas och läggs till på hårddisken>signalen går vidare till tv eller annan skärm>och du ska ha bild på datorn du recordar med och skärmen du spelar på. Thats it!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk

Hm..

Samma sak här, Men det går nästan inte att frapsa eller dylikt utan någon "performance" förlust.

Du får göra som robbaz gav mig tipset om.

1. Lås fpsen i spelet (Tex 30, Då behöver inte din gpu köra i 100% för att nå mer än 30, och därför avlastar processorn och kan därför arbeta mer på frapsandet.

2.Lås fpsen i fraps vid 30.

3. Ställ in så dina kärnor tex..1 och 2 på spelet, och 3 samt 4 på fraps

4. Frapsa till en annan hårddisk ifall du har (Då fraps filmar, konvertar och sen sparar filen på din hårddisk kräver detta mycket på hårddisken. Och där hjälper en andra hårddisk mycket!)

Vet inte ifall man kan låsa fpsen i MW2, Men googla lite.

Över 30 krävs inte ifall du ska uppa på youtube. Ser lika "smooth" ut som 60 som 30 på youtube, Har för mig att dom har låst alla filmers fps på 25-30.

Men jag håller med, Det är jobbigt att spela under 60fps. Men komihåg, Ju högre fps du frapsar på -> Större filer samt mer last för CPU och HDD.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Hauppauge HD PVR är ett alternativ för video capture. Observera att den spelar in analog video (max 1080i), så det kräver en viss setup. Många använder den för att spela in från konsoller t.ex.
HD PVR Product overview
Pris runt 2000:-

Permalänk
Skrivet av Buio:

Hauppauge HD PVR är ett alternativ för video capture. Observera att den spelar in analog video (max 1080i), så det kräver en viss setup. Många använder den för att spela in från konsoller t.ex.
HD PVR Product overview
Pris runt 2000:-

Blackmagic Intensity pro är bättre än Hauppauge's HD PVR, bättre färger och skärpa iallafall. Sen är Intensity Pro ett instickskort till datorn och kan recorda 720p och 1080i.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Blackmagic Intensity pro är bättre än Hauppauge's HD PVR, bättre färger och skärpa iallafall. Sen är Intensity Pro ett instickskort till datorn och kan recorda 720p och 1080i.

Ah, ja den är nog bättre om man ska spela in från PC. Men använder man kortet i samma dator man spelar på så blir det en viss belastning på den, även om det förstås är mycket mindre än fraps. Med den externa lösningen (oavsett Hauppauge eller Blackmagic) kan man koppla en USB-sladd till en äldre burk (med USB2 och inte allt för slö HDD) och lagra där.

Ska man spela in från PS3/360 är det komponent som gäller, då är nog kvaliten liknande på båda produkterna.

Edit: Såg att Blackmagic inte var så dyr heller, drygt 200:- mer bara på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Annars så finns det ju att du spelar in "demos" i spel och sedan kan du kolla på själva "demot" i spelet, som i t.ex. Counter Strike och Call of Duty. Det du gör är att du slänger igång Fraps eller dylikt och spelar in från själva "demot" du spelat in, som du kollar på i spelet. Då kan man kolla från olika perspektiv och mycket annat med!

Så när du spelar, så märker du ingen skillnad i själva verket.

Permalänk
Medlem

jag använder gamecam, ger minimal fpsloss eller ingen beroende på hur mkt cpu spelet kräver, kostar inte mer än typ 200 o du kan ställa in allt som behövs, upplösning, fps, codec/råformat, t.om en smart cache som sparar senaste 30sec eller vad du nu vill

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

Annars är ju PlayClaw och WeGame Client/Recorder alldeles utmärkta alternativ.
PlayClaw har fått väldigt bra mottagande och tycks dra stor nytta av flera kärnor (om jag nu förstått det rätt), det finns en trial och full version kostar runt 200-250kr.

WeGame Client/Recorder är väldigt bra den också, gratis dessutom, minimal påverkan på FPS jämfört med Fraps.

// Nykomling