Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Har du patch 15 installerad? om det är en helt nyinstallation så funkar det inte.

Joo det är ny installerat, så där har vi svaret. Men nån som vet om man bara ska vänta tills det funkar eller går det att ladda ner patcherna manuellt?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Joo det är ny installerat, så där har vi svaret. Men nån som vet om man bara ska vänta tills det funkar eller går det att ladda ner patcherna manuellt?

Gör en fil i ...Starcraft 2 Beta/Support som heter "realmlist.stf" och skriv "set patchlist eu-beta.patch.battle.net:1120/patch" i den och spara, då kommer den ladda ner alla patchar (Allting ska skrivas utan dubbelfnuttarna såklart)[/QUOTE]

Förtydligade lite
Permalänk
Medlem

hmm, dom har ändrat filnamnet på den nedladdningsbara installern på deras hamsida, den hette "StarCraft II Beta enGB 13891 Installer" nu heter den bara "StarCraft II Beta enGB"

Lika bra att ladda ner och kolla vad som händer, jag får också upp ett meddelande om att jag har fel version när jag försöker gå in i spelet.

:::EDIT:::
Ignore, den hette samma när man väl fick hem spelet!!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag patchade precis nyss. Bara starta spelet så fixa den resten. Kör EU versionen! En kompis fick felmeddelande men det berodde på för lite diskutrymme... Hoppas servern kommer upp inatt/imorrn !

Visa signatur

Pixel 7a | Fungerande PC | Switch OLED | Epagneul Breton | Labrador Retriever

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att ladda ned patchen från en annan dator för att sedan föra över den till en annan dator för att installera den på den? Eller måste det göras i Starcraft 2?

Permalänk
Medlem

Du kan dra över hela Starcraft 2 mappen.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Du kan dra över hela Starcraft 2 mappen.

Ah, okej. Sitter nämligen på mobilt bredband med ett tak på 20GB/månad. Efter det stryps hastigheten till 200kbit/s. Tror ni det är spelbart med den låga hastigheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paer86:

Ah, okej. Sitter nämligen på mobilt bredband med ett tak på 20GB/månad. Efter det stryps hastigheten till 200kbit/s. Tror ni det är spelbart med den låga hastigheten?

Det ska inte vara några problem alls.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johii:

Det ska inte vara några problem alls.

jag vet inte det jag, 200kbit/s är ju bara 25kb/s och det kan bli lite kärvt.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

StarCraft II Patch Notes för första patchen till fas 2.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Avstängd

Även jag får upp invalid game version :s och då tanka jag nyss ner spelet och uppdaterade till patch15 som uppdaterades tidigare idag....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Även jag får upp invalid game version :s och då tanka jag nyss ner spelet och uppdaterade till patch15 som uppdaterades tidigare idag....

16 heter den nya patchen. Den kommer väl uppgradera till 16 när b.net drar igång. Annars läs tråden ovan...

Skrivet av joi93:

Gör en fil i ...Starcraft 2 Beta/Support som heter "realmlist.stf" och skriv "set patchlist eu-beta.patch.battle.net:1120/patch" i den och spara, då kommer den ladda ner alla patchar (Allting ska skrivas utan dubbelfnuttarna såklart)

Tipset funkade utmärkt!

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Nån som spelat ännu?

Själv får jag fortfarande meddelandet att Battle.net är nere för maintenance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Gör en fil i ...Starcraft 2 Beta/Support som heter "realmlist.stf" och skriv "set patchlist eu-beta.patch.battle.net:1120/patch" i den och spara, då kommer den ladda ner alla patchar (Allting ska skrivas utan dubbelfnuttarna såklart)

[/QUOTE]

Nice tackar! Funka perfekt nu! Nu väntar man bara på att skiten ska fungera igen

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om denna länk, där står det om servrarna är uppe eller nere. Uppdateras var femte minut.

Battle.Net Status, US: UP EU: DOWN

Permalänk
Medlem

Tack Paer86, kanonlänk.

Permalänk
Medlem

You're welcome! Jag undrar hur många som är inne på den sidan nu och trycker F5 var femte minut

Permalänk
Skrivet av Paer86:

You're welcome! Jag undrar hur många som är inne på den sidan nu och trycker F5 var femte minut

jag med flera.

blir galen ._.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Nej, det blir nog inte ikväll och även om den skulle bli online nu är det ändå för sent för att börja spela. Hoppas att servern lyser grönt när jag vaknar imorgon!

Permalänk
Medlem

Hmm, får bli när man kommer hem från jobbet kanske? Borde vara vid liv då så man kan spendera en solig helg inomhus kan man ju tycka

Permalänk
Medlem

Enligt Blizzard i länken 6 inlägg upp kommer mer information 20.00 ikväll, alltså kommer inte betan komma upp innan dess, så man kan nog glömma betan idag också

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Enligt Blizzard i länken 6 inlägg upp kommer mer information 20.00 ikväll, alltså kommer inte betan komma upp innan dess, så man kan nog glömma betan idag också

Precis vad jag inte ville höra.
Är lite surt att serven gick igång för jenkarna redan i förrgår medans vi fortfarande väntar. Hoppas dom fixar det så att servrana är uppe till kvällen annars lär vi få vänta till på måndag.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Verkar som om jag hade rätt om att det betan (eu) börjar på måndag i sådant fall (Om de inte fått igång betan innan kvällen dvs).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Åh nej! Jag åker ju bort på tisdag Jag vill ha betan NU!
Hihi, jag känner mig som ett litet barn Skoj ^^

Permalänk
Medlem

Enligt en blå post i forumet på battle.net så vill dom få igång EU servern innan helgen. Har själv dock ingen förståelse för varför det ska ta så här lång tid. Fungerar det inte vid det här laget så kommer det inte funka den 27:e heller. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av em3:

Enligt en blå post i forumet på battle.net så vill dom få igång EU servern innan helgen. Har själv dock ingen förståelse för varför det ska ta så här lång tid. Fungerar det inte vid det här laget så kommer det inte funka den 27:e heller. :/

Läste det också, tydligen har dom fått ny hårdvara för EU-servarna som dom håller på att konfigurera, det som drar ut på tiden.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

dom kunde inte konfigurerat nya hårdvaran lite tidigare än sista stund? suck vad dålig planering dom har.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de kommer upp till helgen! skulle va så jävla skoj att spela lite!

Permalänk
Skrivet av Elite:

Läste det också, tydligen har dom fått ny hårdvara för EU-servarna som dom håller på att konfigurera, det som drar ut på tiden.

Det är väl facebook som kräver det. /slut på sarcasmen.

Ja man tycker väl att dom skulle kunna ha lite bättre planering en så. Men man får väl vänta till runt om 21:00 för att få reda på hur det går.

Permalänk

precis, för 20.00 lär det inte komma någon info alltid sena med allt..och allt tar alltid längre tid än beräknat..tänk om något nån gång skulle gå fortare för blizzard än vad dom sagt ifrån början? hade blivit en nyhet på aftonbladet av det!